DB private banking
TIP
DB private banking
sinds begin 2017 heb ik een deel van mijn spaargeld bij DB belegd in een private banking formule, profiel HIGH. Dus DB beslist welke fondsen aangekocht en verkocht worden. We zijn nu bijna 2 jaar verder en er is een verlies van +/-2%, rekening houdend met alle kosten en dividenden. Ik zou eens willen weten van andere DB "private solutions" klanten, met een ander profiel, wat hun resultaat is? Of klanten van andere banken mogen ook eens laten weten hoe goed of slecht hun private bankers het doen. Op de site van DB wordt uiteraard met geen woord gerept over de behaalde resultaten van hun private banking formules.
Re: DB private banking
De beurs is momenteel aan een neerwaartse correctie bezig. Een verlies van 2% in 2 jaar is nog binnen de perken. Zelfs de beste fondsen en de beste private bankers kunnen niet op tegen een beurs die iedere dag 1 tot 2% daalt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik beheer zelf mijn centen, maar een vriend van de familie heeft private banking bij ING en ook een deel bij Deutsche Bank. Zijn zus heeft ook private banking bij ING.
Naar wat ze mij vertellen behalen ze beiden triestige resultaten. De enige noemenswaardige positieve resultaten zijn er wanneer bankiers in samenspraak met hunzelf individueel aandelen kopen (en dus het geld niet beleggen in fondsen van de bank).
Naar wat ze mij vertellen behalen ze beiden triestige resultaten. De enige noemenswaardige positieve resultaten zijn er wanneer bankiers in samenspraak met hunzelf individueel aandelen kopen (en dus het geld niet beleggen in fondsen van de bank).
Dat is een gevaarlijke strategie. Positieve resultaten zijn er enkel als de juiste aandelen worden aangekocht. Bij keuze van de verkeerde aandelen is het resultaat slechter dan van een fonds.
Vraag mij af wat de mening van lid the_bishop * over dit onderwerp is. Ik waardeer ten zeerste zijn kommentaar, al is die meestal op zijn Kaaiman's.
* niet te verwarren met Pieter De Bisschop van DB: welk zinnig mens vertrouwt zijn centen nog toe aan gelijk welke private rover ? zullen we het nu nooit leren ?
* niet te verwarren met Pieter De Bisschop van DB: welk zinnig mens vertrouwt zijn centen nog toe aan gelijk welke private rover ? zullen we het nu nooit leren ?
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ben er mij van bewust dat KeyPrivate niet helemaal binnen de noemer “private banking” valt, maar het concept is identiek, vandaar even mijn mening. Ik heb een eerder neutraal profiel (score 4), en zelfs over dit jaar (enkel 2018) staat mijn portefeuille nog steeds (netto) 1,5% positief. Ik ben hier dus heel gelukkig mee!
Uit onderzoek blijkt dat het resultaat (risico+rendement) voor het grootste deel kan verklaard worden door de keuze van de asset klassen en in de eerste plaats de split aandelen/obligaties.msol schreef: ↑26 oktober 2018, 16:17 sinds begin 2017 heb ik een deel van mijn spaargeld bij DB belegd in een private banking formule, profiel HIGH. Dus DB beslist welke fondsen aangekocht en verkocht worden. We zijn nu bijna 2 jaar verder en er is een verlies van +/-2%, rekening houdend met alle kosten en dividenden. Ik zou eens willen weten van andere DB "private solutions" klanten, met een ander profiel, wat hun resultaat is? Of klanten van andere banken mogen ook eens laten weten hoe goed of slecht hun private bankers het doen. Op de site van DB wordt uiteraard met geen woord gerept over de behaalde resultaten van hun private banking formules.
Wat is deze split voor je HIGH portefeuille? Je kan je portefeuille misschien inbrengen in Morningstar en de juiste categorie (*) kiezen om te vergelijken. Zeker niet vergeten om ook de kosten van de private banking in rekening te brengen: is dit 1% per jaar?
(*) Waarschijnlijk "Mixfondsen EUR offensief" als je zon 75% aandelen hebt. Als je 100% aandelen hebt dan heb je de keuze tussen "Europese aandelen" of "Wereldwijde aandelen"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
DB personal was er al niet in geslaagd in 2017 een positief resultaat te behalen, dus dit jaar ging het helemaal de verkeerde kant op. Nog eens het bewijs dat die private bankers ook niet alles weten.