Het migratieakkoord van Marrakech
Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Vind het toch droevig dat er in een (eindelijk) niet-linkse regering zo weinig verstandhouding is. Wat moet dat in een andere coalitie worden ? Het was weliswaar CDV die saboteerde, maar toch ?
De Vlaamse partijen in de regering hebben elkaar al van in het begin gewantrouwd. Elke partij wilde zichzelf profileren, scoren en niets aan een ander gunnen. Dat had voorrang op teamwork en de ambitie om samen iets te verwezenlijken. Niet de tegenstelling Vlamingen-Walen of links-rechts verlamde de regering maar het gekibbel tussen de Vlaamse partijen onderling.
Waar haal je dat vandaan? Het staat alleszins niet in het artikel. Ik kan ook niet geloven dat ze het op een uitzonderlijke crisisvergadering nog even over gewone dingen als topbenoemingen gaan hebben en dat ze iedereen wat lekkers gaan geven. Ik denk niet dat er daar op het ogenblik een sinterklaassfeer is.AMA schreef: ↑8 december 2018, 18:54 'Regering komt om 16 uur finaal bijeen.' https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~a99b9b9a/ … Het zal dan niet alleen gaan over Marrakesh en New York, maar ook over invullen topbenoemingen en nog andere dossiers. Kortom: er wordt gewerkt aan een grote Sint-deal, met voor iedereen wat lekkers.
"gewone dingen als topbenoemingen "
topbenoemingen zijn 10 000 x belangrijker voor hen dan Marrakesh
topbenoemingen zijn 10 000 x belangrijker voor hen dan Marrakesh
Met wat geluk smijten ze Van Gerven buiten bij BpostYaris schreef: ↑8 december 2018, 20:36Waar haal je dat vandaan? Het staat alleszins niet in het artikel. Ik kan ook niet geloven dat ze het op een uitzonderlijke crisisvergadering nog even over gewone dingen als topbenoemingen gaan hebben en dat ze iedereen wat lekkers gaan geven. Ik denk niet dat er daar op het ogenblik een sinterklaassfeer is.AMA schreef: ↑8 december 2018, 18:54 'Regering komt om 16 uur finaal bijeen.' https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~a99b9b9a/ … Het zal dan niet alleen gaan over Marrakesh en New York, maar ook over invullen topbenoemingen en nog andere dossiers. Kortom: er wordt gewerkt aan een grote Sint-deal, met voor iedereen wat lekkers.

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
In Gent ben je hip als je groen stemt.
Ik denk dat N-VA enorm aan stemmen zal winnen in mei!
Maar dat is mijn idee. N-VA zegt wat de bevolking denkt! Die open grenzen moeten strenger bewaakt worden.
Correctie : nva zegt wat een deel van de bevolking moet denken ... een groot deel heeft zelf geen mening of is te dom om er zich zelf één te vormen en zegt dan maar alles na wat hun "leiders" hen voorkauwen (wat trouwens geldt voor alle andere partijen ook).
In Duitsland loopt er ook iemand rond die 3 jaar geleden moord en brand schreeuwde dat ze het aankonden. Tegenwoordig piept ze minder.geebee schreef:Correctie : nva zegt wat een deel van de bevolking moet denken ... een groot deel heeft zelf geen mening of is te dom om er zich zelf één te vormen en zegt dan maar alles na wat hun "leiders" hen voorkauwen (wat trouwens geldt voor alle andere partijen ook).
1 week geleden verzonden via de postduif
Ik denk niet dat NVA plots sterker zal geworden zijn. Mensen die zo stemmen deden dat in het verleden evengoed.
Wat ik wel denk is dat een aantal mensen die CD&V stemden ipv groen of spa uit voorzorg, dat nu niet meer zullen doen.
Wat ik wel denk is dat een aantal mensen die CD&V stemden ipv groen of spa uit voorzorg, dat nu niet meer zullen doen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik denk dat we naar de uitersten gaan. Vlaams Belang en N-VA aan rechtse zijde en Groen en PVDA aan linkse zijde.
De klassieke 3 gaan inboeten. Mensen zijn het beu!
De klassieke 3 gaan inboeten. Mensen zijn het beu!
Dan kan N-VA beter een einde maken aan het cordon want links heeft geen scrupules om hun extremen mee te laten regeren.
Weten ze ook wat ze beu zijn ? Of komen er weer van die lachwekkende billenkletsers als "u verdient toch wel een betere regering zeker ?"
Schieten ze zich daarmee niet in de eigen voet deze keer ?
Als mensen het beu zijn, misschien is het dan deze nieuwe regering wel die ze beu zijn.
De belastingregering...
Ik ben zelf ook niet voor nog meer migratie maar nog minder voor de belastingregering die we nu hebben. Iedereen stemt misschien een beetje voor zijn eigen portemonnee (of denkt / dacht dat te doen) en de andere toppers in de campagnes komen op een volgende plaats.
En wat is de volgende stap dan wel ?
Wat zal "extreem" (stem)gedrag doen wat er voor zal zorgen dat mensen het niet meer "beu" zullen zijn ? Extreme partijen doen extreme dingen ... en jawel, alweer verwijs ik naar een periode net geen 100 jaar geleden ... laat ons de migranten in kampen steken en ze een band omdoen dat we ze goed kunnen herkennen ...

Als morgen Nederland zou overstromen kunnen wij voor hen wel wat water versluizen door ons land. We moeten wel stoppen vooraleer het water ons tot aan de lippen komt.
Dat vind ik het probleem met migratie. Men is niet op tijd gestopt met de deuren open te zetten. Dat kan niet echt recht gezet worden.
Het is te laat de put gevuld als het kalf verdronken is. Naar mijn gevoel is het kalf hier al lang verdronken en opgeblazen tot meer dan 2 keer zijn volume.
Je kan je dan vragen stellen over het programmapunt : "wij zullen het kalf redden".
Dat vind ik het probleem met migratie. Men is niet op tijd gestopt met de deuren open te zetten. Dat kan niet echt recht gezet worden.
Het is te laat de put gevuld als het kalf verdronken is. Naar mijn gevoel is het kalf hier al lang verdronken en opgeblazen tot meer dan 2 keer zijn volume.
Je kan je dan vragen stellen over het programmapunt : "wij zullen het kalf redden".
Laatst gewijzigd door haelewyn op 9 december 2018, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het migratieakkoord van Marrakech
Nee, ik vind het idee rond tijdelijk onderdak veel beter. Ze kunnen hier een jaar of 2 jaar blijven en eenmaal de problemen in eigen land Voorbij zijn, dan kunnen ze terug.
Nu is het zo dat de poort hier open staat en onze sociale zekerheid leeggeplunderd wordt, ik ben beroepsmatig in deze sector actief, dus ik weet wat ik zie en hoor. Ik kan jullie garanderen dat dit niet zal blijven duren. Werken tot je 67ste is nog enigszins positief want mijn gevoel zegt dat we dat niet trekken op deze manier!!!
Dan heb je de linkse snuiters die het tegendeel beweren.
Actief terugsturen kan een oplossing zijn. Trouwens diegenen die vrijwillig vertrekken zijn ook vaak de betere migranten met fatsoenlijk aanzien in eigen land.
Het kan cru klinken maar ik zet het hier toch neer. Diegenen die hier blijven zijn vaak laaggeschoold, ongeïnteresseerd en zijn vaak ook mensen met een criminele achtergrond.
Ze zijn niet allemaal zo! Maar weet wel dat de dokters, advocaten, notarissen hier niet blijven!!!
Die laatste groep, daar kom ik ook mee in contact. Zijn vaak aangename mensen maar ze zeggen dan zelf ‘ik ga terug naar mijn land’.
Dat is spijtig, het waren die mensen die net de meerwaarde waren.
Nu is het zo dat de poort hier open staat en onze sociale zekerheid leeggeplunderd wordt, ik ben beroepsmatig in deze sector actief, dus ik weet wat ik zie en hoor. Ik kan jullie garanderen dat dit niet zal blijven duren. Werken tot je 67ste is nog enigszins positief want mijn gevoel zegt dat we dat niet trekken op deze manier!!!
Dan heb je de linkse snuiters die het tegendeel beweren.
Actief terugsturen kan een oplossing zijn. Trouwens diegenen die vrijwillig vertrekken zijn ook vaak de betere migranten met fatsoenlijk aanzien in eigen land.
Het kan cru klinken maar ik zet het hier toch neer. Diegenen die hier blijven zijn vaak laaggeschoold, ongeïnteresseerd en zijn vaak ook mensen met een criminele achtergrond.
Ze zijn niet allemaal zo! Maar weet wel dat de dokters, advocaten, notarissen hier niet blijven!!!
Die laatste groep, daar kom ik ook mee in contact. Zijn vaak aangename mensen maar ze zeggen dan zelf ‘ik ga terug naar mijn land’.
Dat is spijtig, het waren die mensen die net de meerwaarde waren.