Mijn TOP 5 voor 2018
TIP
Re: Mijn TOP 5 voor 2018
Inderdaad, maar in de meeste gevallen met kapitaalbescherming of een zekere bodembewaking wat beter is voor de gemoedsrust van Pé Klakke. Naar kosten toe, zeker geen voorstander van maar hij zou het veel beter over ETF's hebben dan over individuele aandelen.
Men kan die VTM kijkers beter naar dit spaargids topic doorverwijzen voor een top 5 

- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Brave lijst: +3,2%, stoute +1%.. Passief beleggen is zo slecht nog niet...stockzombie schreef: ↑28 december 2017, 13:22 Brave top 5:
-ABI -26%
-AD +25%
-BMW -14%
-GILD -4%
-CCJ +35%
Maar indien je met dit soort lijstjes mooie % wil halen moet je ook durven:
-AAU -50%
-NXR +25%
-CCJ +35%
-SOHU -52%
-SESG +35%

Vanmorgen stond IWDA (het "gemiddelde" van de grote wereldaandelen) op >+3,60%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
je bedoelt uitgedrukt in euro ?
Euh Ja,
Als inwoner van Belgie reken ik in Euro, .... natuurlijk.
(volgt ook de spelregels van deze thread)
Mijn deelnamen in deze thread deed het wel iets minder goed: -1,2%
Als inwoner van Belgie reken ik in Euro, .... natuurlijk.
(volgt ook de spelregels van deze thread)
Mijn deelnamen in deze thread deed het wel iets minder goed: -1,2%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Even het lijstje nagekeken.Crassus schreef: ↑8 december 2017, 12:44 Ga mij ook maar eens aan een lijstje wagen.
Mogekijk zit ik er helemaal naast maar kan enkel een les zijn. Beter dan achteraf captaib hindsight te zijn![]()
-) Ahold Delhaize (reeds mooi herstel recent)
-) Ageas (hopelijk eindelijk einde fortis erfenis)
-) Biocartis ( hoever schoppen ze het volgend jaar?)
-) Sioen
-) Rocky Mountain Chocolate factory ( ach waarom ook niet eens een puur fun aandeel)
Ahold-Delhaize: + 21,57 %
Ageas: - 2,52 %
Biocartis: -6,8 %
Sioen: -24,88 %
RMC: -28,77 %
Totaal -8,29 %

Even goed om dit te bekijken en nuchter te blijven. Ga eens goed nadenken over mijn nieuwe lijst.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Eens hetzelfde gedaan als Crassus:
- Ahold-Delhaize: + 21.6 %
- Biocartis: -6.8 %
- SES: + 27.2 %
- Ageas: - 2.3 %
- Umicore: - 9.0 %
Gemiddeld: + 6.14 % exclusief dividenden. Beter dan mijn portefeuille als geheel
- Ahold-Delhaize: + 21.6 %
- Biocartis: -6.8 %
- SES: + 27.2 %
- Ageas: - 2.3 %
- Umicore: - 9.0 %
Gemiddeld: + 6.14 % exclusief dividenden. Beter dan mijn portefeuille als geheel

Resultaten van 2018
-4,84%
-9,76%
-10,3%
+0,15%
Samen -5,9%.
De keuze van indexfondsen zit duidelijk vooraan in het peloton van de gepubliceerde resultaten.... niet geheel onverwacht.
-4,84%
-4,84%
-9,76%
-10,3%
+0,15%
Samen -5,9%.
De keuze van indexfondsen zit duidelijk vooraan in het peloton van de gepubliceerde resultaten.... niet geheel onverwacht.
Vanwaar eigenlijk dezelfde nummer 1 en 2?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
eerst in euro, dan in dollar? maar wel beiden kapitaliserend
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Hero Member
- Contacteer:
Top 5 van D'Hoore voor 2019:
1.Barco
2. Tessenderlo
3. Umicore
4. Recticel
5. Elia en AB InBev
1.Barco
2. Tessenderlo