Tijdelijke prepaid SIMkaart voor internet
Tijdelijke prepaid SIMkaart voor internet
Ik zoek een prepaid SIM kaart om tijdelijk op internet te kunnen surfen. Ik heb reeds een wifi-router, waar ik een SIMkaart kan insteken.
Bedoeling is om die voor een weekje te gebruiken. Ongeveer een 2à6 GB benodigd.
Dus belminuten of SMS is niet van belang.
Iemand een idee wat tegenwoordig de goedkoopste aanbieder is?
Bedoeling is om die voor een weekje te gebruiken. Ongeveer een 2à6 GB benodigd.
Dus belminuten of SMS is niet van belang.
Iemand een idee wat tegenwoordig de goedkoopste aanbieder is?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Tijdelijke prepaid SIMkaart voor internet
Is een gewone router, maar waar je ook een SIM kaart kan insteken.
Zie https://www.google.com/search?q=router+ ... =isch&sa=X
Is handig om mee op vakantie te nemen en daar lokaal een prepaid te kopen als je geen of slecht wifi signaal hebt op hotel of als je een appartement of dergelijke huurt.
Werkt perfect.
Of het het goedkoopste is weet ik niet, maar je kan eventueel met jim mobile herlaadkaart werken?
5€ voor een GIGA
Kaartje bestellen, wat belwaarde er op zetten en dan kan je voor 5€ per keer een GiGA activeren met je belwaarde. Ben wel tevreden van Jim, gebruik het nu al twee maand voor 4g. Wel heb ik nog nooit de Giga besteld, ik gebruik per mb. Staat permanent aan en ik kom op 2€ per maand. (1 cent per mb)
Gemakkelijk bij te laden via Bancontact app of kbc smartphone
Maar hoe werkt zo'n ding dan, hoe moet je dan inloggen op je tablet/pc, hoe verloopt de inlogprocedure?
Gr
-
- VIP member
- Contacteer:
Mobile vikings 15€ voor 4 gig (prepaid)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Je configureert die router, net zoals je een normale wifi-router instelt.
Enkel dat je dan niet je gewone internetverbinding als WAN kant instelt, maar dan die 3G/4G SIMkaart.
De LAN kant is hetzelfde als je gewone wifi-router en je stelt een WEP/WPA/WPA/WPA3 beveiliging in.
Op je laptop/tablet/gsm connecteer je gewoon via wifi, net hetzelfde als dat je naar een normale wifi zou connecteren. Je tablet/gsm/laptop ziet geen verschil. Enkel gaat je data dan over die 3/G/4G verbinding, ipv over een gewone internet verbinding.
Eigenlijk komt het op hetzelfde neer als je je gsm toestel zou instellen op 'Hotspot':
iOS: https://www.macworld.co.uk/how-to/iphon ... t-3513223/
Android: https://support.google.com/android/answer/9059108?hl=nl
Je deelt dan je data connectie van je telefoon met andere apparaten via wifi.
Ik zou ook JIM megasurf zeggen, aan 5 euro per GB.
Indien slechte ontvangst van BASE (ik vermoed dat Jim nog niet weg is daar) zou je kunnen denken aan Orange.
Daar hebben ze de Tempo Giga en Tempo Giga Boost na herlading.
(((((Flash Giga Boost
Aanbieding geldig van 12/06/2018 t.e.m. 28/02/2019. Bij aankoop van een Tempo Giga, Tempo Touch, Tempo Easy-kaart of bij herlading voor 15 €, krijg je 15 € belwaarde, 4 GB en 4000 sms’en. Met je belwaarde van 15 €, krijg je 4,5 GB extra als je 3 maal de promo van 1,5 GB voor 5 € activeert (168u geldig na aankoop). Of activeer 7 maal de promo van 1 GB voor 2 € en ontvang 7 GB extra (24u geldig na aankoop). De hoeveelheid data op je herlaadkaart mag maximaal 12 GB bedragen. De betaling van deze promo’s wordt van je bestaande belwaarde afgehouden.))))) Bron : Orange website
Indien slechte ontvangst van BASE (ik vermoed dat Jim nog niet weg is daar) zou je kunnen denken aan Orange.
Daar hebben ze de Tempo Giga en Tempo Giga Boost na herlading.
(((((Flash Giga Boost
Aanbieding geldig van 12/06/2018 t.e.m. 28/02/2019. Bij aankoop van een Tempo Giga, Tempo Touch, Tempo Easy-kaart of bij herlading voor 15 €, krijg je 15 € belwaarde, 4 GB en 4000 sms’en. Met je belwaarde van 15 €, krijg je 4,5 GB extra als je 3 maal de promo van 1,5 GB voor 5 € activeert (168u geldig na aankoop). Of activeer 7 maal de promo van 1 GB voor 2 € en ontvang 7 GB extra (24u geldig na aankoop). De hoeveelheid data op je herlaadkaart mag maximaal 12 GB bedragen. De betaling van deze promo’s wordt van je bestaande belwaarde afgehouden.))))) Bron : Orange website
Het voordeel van zo'n bakje apart is dat je constant kan data gebruiken en ook je telefoon blijft beschikbaar. Met je telefoon kan je vaak niet constant hotspotten en bellen of gebeld worden.
Ook : je trekt de batterij van je telefoon niet plat op die manier want dat gaat op hotspot modus nogal snel.
Vaak geven die aparte modems ook een betere stream / hoeveelheid data. De vergelijking hangt af van het model of van de telefoon die je anders zou gebruiken.
Nog een voordeel : Je moet je huidige abonnement niet belasten met de kost van de data maar je zoekt gewoon het goedkoopste tarief voor data en maakt daar gebruik van.
Nadeel : kostprijs, ook al is die vaak zeer beperkt. Los van aanbiedingen met abonnement heb je er al één voor minder dan 50 euro.
Klopt Haelewyn,
Ik gaf enkel de vergelijking mee, omdat Frederic vroeg hoe die router werkte.
Als je met een laptop/tablet op internet wil op vakantie of whatever, dan ben je iderdaad beter af met een losse 3G/4G router.
Maar soms kan het al eens handig zijn om je gsm als hotspot in te stellen. Ik denk bv als je onderweg bent en je hebt je laptop bij, maar er is geen (betrouwbare) wifi-dekking.
Ik gaf enkel de vergelijking mee, omdat Frederic vroeg hoe die router werkte.
Als je met een laptop/tablet op internet wil op vakantie of whatever, dan ben je iderdaad beter af met een losse 3G/4G router.
Maar soms kan het al eens handig zijn om je gsm als hotspot in te stellen. Ik denk bv als je onderweg bent en je hebt je laptop bij, maar er is geen (betrouwbare) wifi-dekking.
Tegenwoordig moet je overal betalen als je je wagen wil parkeren op de openbare weg.
1/Je kan betalen via sms 4411 en is betalend,060 cent per parkeersessie
2/Via app 4411 kosten 0,25 cent per parkeersessie
3/Via webparkeren zou er geen transactie kosten zijn,enkel je data internet verbruik via je abonnement.
Je hebt verschillende aanbieders
Park mobile en 4411 zijn de meest gekende denk ik.
Wie heeft er ervaring ( goede of slechte )met een van deze aanbieders???
Verbruikt het ene smartphone systeem ( Android /Samsung) of ios /Iphone) meer data dan het andere als je via App of webparkeren je aanmeldt???
1/Je kan betalen via sms 4411 en is betalend,060 cent per parkeersessie
2/Via app 4411 kosten 0,25 cent per parkeersessie
3/Via webparkeren zou er geen transactie kosten zijn,enkel je data internet verbruik via je abonnement.
Je hebt verschillende aanbieders
Park mobile en 4411 zijn de meest gekende denk ik.
Wie heeft er ervaring ( goede of slechte )met een van deze aanbieders???
Verbruikt het ene smartphone systeem ( Android /Samsung) of ios /Iphone) meer data dan het andere als je via App of webparkeren je aanmeldt???
De paketten data die tegenwoordig inbegrepen zijn bij abonnementen of prepaid kaarten zijn vele keren hoger dan wat je nodig hebt om, zeg maar 1 keer per week, te parkeren.
Je verbruikt een peulschil tov wat je kan verbruiken.
Als je dat bv rekent aan verbruik met JIM is het aan 1 cent per MB. Voor een paar cent ben je wel gesteld, nevenverbruik inclusief.
Grosso modo denk ik dat Android of IOS ongeveer hetzelfde dataverbruik genereren.
Je zou al eens met de IOS app net dezelfde bewerking moeten doen en ook met de Android en terwijl op je telefoon het gebruik per app volgen.. Maar ik verwacht daar maar zeer minieme verschillen van en dan nog afhankelijk van de ene app tegen de andere.
Als je bv met een prepaidkaart (via app) zou gaan parkeren, dan moet je wel rekening houden dat er ander verbruik gaat zijn tegelijk. Apps die gaan synchroniseren bv. Als je daar een paar apps van nieuws en weer op hebt gaan die hun 'flash nieuws' verversen bij het online gaan, je mail wordt gecontroleerd. Updates in app store of Google Play via gewoon internet best uitschakelen : dat kan je doen via wifi. Als je apps op de achtergrond toelaat om data te verbruiken kan dat op een maand tijd oplopen.
Welk systeem gebruiken ? Hangt af van waar je parkeert. Daar staat op de meters welke methoden ze ondersteunen. Ik dacht dat er een paar bedrijven zijn die hier parkings hebben of die parkeermeterzones beheren. Niet iedere methode is overal bruikbaar. Bv op de luchthaven 'Interparking' kan je niet parkeren met 4411. In mijn eigen gemeente hebben ze nog parkeermeters uit de oude tijd, met geen enkel systeem verbonden. Je moet daar gewoon een ticket kopen. Er is geen andere manier.
4411 dekt 57 gemeenten en steden. Je kan met de app ook een ticket voor bus en tram van De Lijn betalen.
KBC ondersteunt binnenkort één of ander parkeersysteem via zijn app. Dat is ook een mogelijkheid.
Je verbruikt een peulschil tov wat je kan verbruiken.
Als je dat bv rekent aan verbruik met JIM is het aan 1 cent per MB. Voor een paar cent ben je wel gesteld, nevenverbruik inclusief.
Grosso modo denk ik dat Android of IOS ongeveer hetzelfde dataverbruik genereren.
Je zou al eens met de IOS app net dezelfde bewerking moeten doen en ook met de Android en terwijl op je telefoon het gebruik per app volgen.. Maar ik verwacht daar maar zeer minieme verschillen van en dan nog afhankelijk van de ene app tegen de andere.
Als je bv met een prepaidkaart (via app) zou gaan parkeren, dan moet je wel rekening houden dat er ander verbruik gaat zijn tegelijk. Apps die gaan synchroniseren bv. Als je daar een paar apps van nieuws en weer op hebt gaan die hun 'flash nieuws' verversen bij het online gaan, je mail wordt gecontroleerd. Updates in app store of Google Play via gewoon internet best uitschakelen : dat kan je doen via wifi. Als je apps op de achtergrond toelaat om data te verbruiken kan dat op een maand tijd oplopen.
Welk systeem gebruiken ? Hangt af van waar je parkeert. Daar staat op de meters welke methoden ze ondersteunen. Ik dacht dat er een paar bedrijven zijn die hier parkings hebben of die parkeermeterzones beheren. Niet iedere methode is overal bruikbaar. Bv op de luchthaven 'Interparking' kan je niet parkeren met 4411. In mijn eigen gemeente hebben ze nog parkeermeters uit de oude tijd, met geen enkel systeem verbonden. Je moet daar gewoon een ticket kopen. Er is geen andere manier.
4411 dekt 57 gemeenten en steden. Je kan met de app ook een ticket voor bus en tram van De Lijn betalen.
KBC ondersteunt binnenkort één of ander parkeersysteem via zijn app. Dat is ook een mogelijkheid.
Iemand wat tips aub. Ik zou voor mijn dochter een herlaadkaart moeten kopen. Dit om beperkters te bellen een sms'je te versturen en eens op internet te surfen (maar meestal zal ze de WIFi gebruiken). Dus gewoon iets eenvoudig. Wat stellen jullie voor want bij die herlandkaarten zie je door het bos de bomen niet.
Bedankt voor de tips!!!
Bedankt voor de tips!!!
Voor weinig gebruik is JIM Mobile naar mijn idee onklopbaar :
1 cent per SMS
1 cent per MB data
8 cent per minuut bellen
Sommigen gaan een abonnement aanraden maar zelf zou ik dat voor mijn kinderen niet doen.
Prepaid heeft een rem.. Als ze er 10 euro doordraaien stopt het daar, als dat het saldo van de kaart is.
Bij een abonnement stopt het vaak niet. Er zijn formules waar je het kan beperken maar die zijn minder interessant qua prijs dan JIM.
Als de volumes erg hoog zouden worden, vraag het dan nog eens. Dan moet je eerder naar iets gaan waar heel veel belminuten in een pakket zitten, of veel data, of veel SMS. Of allemaal
1 cent per SMS
1 cent per MB data
8 cent per minuut bellen
Sommigen gaan een abonnement aanraden maar zelf zou ik dat voor mijn kinderen niet doen.
Prepaid heeft een rem.. Als ze er 10 euro doordraaien stopt het daar, als dat het saldo van de kaart is.
Bij een abonnement stopt het vaak niet. Er zijn formules waar je het kan beperken maar die zijn minder interessant qua prijs dan JIM.
Als de volumes erg hoog zouden worden, vraag het dan nog eens. Dan moet je eerder naar iets gaan waar heel veel belminuten in een pakket zitten, of veel data, of veel SMS. Of allemaal

Bij de meeste aanbieders van een prepaid kaart is je beltegoed meestal maar een maand geldig.
Hetgeen je niet verbruikt hebt is niet overdraagbaar naar de volgende maand,en ben je dus kwijt.
Hetgeen je niet verbruikt hebt is niet overdraagbaar naar de volgende maand,en ben je dus kwijt.
Je beltegoed is iets anders.
Dat is het bedrag dat je op je kaart zet (plus wat er al op stond).
Dat is meestal 6 maanden of een jaar geldig.
Wat je krijgt als bundel is meestal maar een maand geldig.
Een bundel is een verzameling van data, sms, belminuten die je gratis krijgt op het moment van een herlading.
Bv bij Mobile vikings : je zet 15 euro op de kaart en krijgt gratis sms en data (+ minuten binnen hetzelfde merk).
Die gratis SMS en data (+ minuten naar MV) zijn na een maand niet meer geldig. Je begint dan voor alles je belkrediet op te gebruiken.
Maar je beltegoed blijft in totaal wel nog 6 maanden geldig (en je nummer een jaar bij MV) vanaf dat je de belwaarde er hebt opgezet en ook wat er al opstond wordt (zover ik weet overal) mee verlengd op het moment van een herlading.
Voor weinig gebruik : bij JIM is dat niet het geval maar het is ook niet de ideale formule als je veel data gaat gebruiken. Iedere MB wordt aan 1 cent gerekend. 1 GB is dan ook direct 10 euro.
Als je 100 minuten daar bovenop belt (8 euro) en 300 SMS zou sturen (3 euro) ben je zeker al beter af met een formule met bundels.
Dat is het bedrag dat je op je kaart zet (plus wat er al op stond).
Dat is meestal 6 maanden of een jaar geldig.
Wat je krijgt als bundel is meestal maar een maand geldig.
Een bundel is een verzameling van data, sms, belminuten die je gratis krijgt op het moment van een herlading.
Bv bij Mobile vikings : je zet 15 euro op de kaart en krijgt gratis sms en data (+ minuten binnen hetzelfde merk).
Die gratis SMS en data (+ minuten naar MV) zijn na een maand niet meer geldig. Je begint dan voor alles je belkrediet op te gebruiken.
Maar je beltegoed blijft in totaal wel nog 6 maanden geldig (en je nummer een jaar bij MV) vanaf dat je de belwaarde er hebt opgezet en ook wat er al opstond wordt (zover ik weet overal) mee verlengd op het moment van een herlading.
Voor weinig gebruik : bij JIM is dat niet het geval maar het is ook niet de ideale formule als je veel data gaat gebruiken. Iedere MB wordt aan 1 cent gerekend. 1 GB is dan ook direct 10 euro.
Als je 100 minuten daar bovenop belt (8 euro) en 300 SMS zou sturen (3 euro) ben je zeker al beter af met een formule met bundels.