Re: Dexia wijzigt rentevoet vanaf 1 februari 2009
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Dexia wijzigt rentevoet vanaf 1 februari 2009
Ten gevolge van de aanhoudende daling van de rentevoeten op de financiële markten, past Dexia Bank vanaf 1 februari 2009 haar creditrentevoeten op de zichtrekeningen en de spaarrekeningen aan.
Dexia Internet Spaarrekening
Basistarief
van 3,50%
naar 3,00 %
Aangroeipremie
van 1,00 %
naar 0,50%
Getrouwheidspremie
0,01% (onveranderd)
Spaarrekening Axion
Basistarief
1,25% (onveranderd)
Aangroeipremie
van 1,75%
naar 1,25%
Getrouwheidspremie
van 1,00%
naar 0,50%
Traditionele spaarrekening
Basistarief
1,25% (onveranderd)
Aangroeipremie
van 1,00 %
naar 0,50%
Getrouwheidspremie
van 1,00 %
naar 0,50%
Dexia Internet Spaarrekening
Basistarief
van 3,50%
naar 3,00 %
Aangroeipremie
van 1,00 %
naar 0,50%
Getrouwheidspremie
0,01% (onveranderd)
Spaarrekening Axion
Basistarief
1,25% (onveranderd)
Aangroeipremie
van 1,75%
naar 1,25%
Getrouwheidspremie
van 1,00%
naar 0,50%
Traditionele spaarrekening
Basistarief
1,25% (onveranderd)
Aangroeipremie
van 1,00 %
naar 0,50%
Getrouwheidspremie
van 1,00 %
naar 0,50%
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ha, ok, ik vond het al raar dat er nog geen melding van was. Ik heb de link naar het forum bij mijn favorieten staan en de rest lees ik eigenlijk niet. Excuus...Vaganzza schreef: https://www.spaargids.be/sparen/Dexia-w ... .html ![]()
Dan kan je je ook best inschrijven voor de mailalerts van spaargids. Zo heb je het laatste nieuws in je mailboxNightwolf schreef:Ha, ok, ik vond het al raar dat er nog geen melding van was. Ik heb de link naar het forum bij mijn favorieten staan en de rest lees ik eigenlijk niet. Excuus...Vaganzza schreef: https://www.spaargids.be/sparen/Dexia-w ... ingen.html![]()
Daling vanaf 1 februari...
Wil dat dan zeggen dat ik tot 1 april(nieuwe spaarregeling) nog 1 % aangroeipremie krijg op het geld dat ik deze week bij op mijn Dexia Internet Spaarrekening heb gezet?
Wil dat dan zeggen dat ik tot 1 april(nieuwe spaarregeling) nog 1 % aangroeipremie krijg op het geld dat ik deze week bij op mijn Dexia Internet Spaarrekening heb gezet?
Ik denk zelfs dat je die nog 6 maanden kan krijgen door de overgangsregeling die voorzien is. Er is daar al een hele discussie geweest in dit topic.Campzie schreef: Daling vanaf 1 februari...
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Ik hoef die aangroei al niet meer, net zo goed als alles overgezet naar argenta aan (voorlopig) 4,25%. Die van Dexia zijn al voor de tweede keer aan 't zakken. Ik had er daar nooit mogen aan beginnen, aan dat internetspaarboekje. 't Is toch altijd van 't zelfde bij die grootbanken, eerst klanten lokken met 4,25% + 1% en nu zitten ze nog aan 3 + 0,5.
Bij Argenta van in de zomer 4,25% en nog steeds 4,25%.
euh ja, dat klopt wel. Maar argenta is dan ook wel de uitzondering. Al heel wat andere banken hebben de rente laten zakken vóór dexia hoor. EN ik heb een periode intrest gekregen aan 5,25%. Bovendien heb ik nog een maand of 4 de aangroei van 1% wat nog steeds neerkomt op 4%. Zo slecht is dat niet. Ben eens benieuwd hoe lang argenta het nog volhoudt.nestor1970 schreef: Ik hoef die aangroei al niet meer, net zo goed als alles overgezet naar argenta aan (voorlopig) 4,25%. Die van Dexia zijn al voor de tweede keer aan 't zakken. Ik had er daar nooit mogen aan beginnen, aan dat internetspaarboekje. 't Is toch altijd van 't zelfde bij die grootbanken, eerst klanten lokken met 4,25% + 1% en nu zitten ze nog aan 3 + 0,5.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Ik wil maar zeggen dat ik beter alles bij Argenta had laten staan, zoals al jaren, om in die val van een grootbank te trappen.
-
Sisse
ga weg bij de volgende banken : dexia - fortis - kbc - ethias - en wel zo vlug mogelijk! Ik zou mijn redenen daarvoor liefst omschrijven met schuttingwoorden en scheldtirades, maar dat mag niet.
In een ander topic staat dat argenta dinsdag de inrest verlaagt naar 3.5%. Je had het dus beter bij dexia laten staan (mits de aangroei van 1%)...nestor1970 schreef: Ik wil maar zeggen dat ik beter alles bij Argenta had laten staan, zoals al jaren, om in die val van een grootbank te trappen.
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Nightwolf schreef:In een ander topic staat dat argenta dinsdag de inrest verlaagt naar 3.5%. Je had het dus beter bij dexia laten staan (mits de aangroei van 1%)...nestor1970 schreef: Ik wil maar zeggen dat ik beter alles bij Argenta had laten staan, zoals al jaren, om in die val van een grootbank te trappen.
Los spaargeld is terug naar Argenta, je weet daar tenminste wat je onmiddellijk hebt namelijk 3,5%. geen zever over aangroei of getrouwheid.
De aangroei bij Dexia is niet gegarandeerd voor de bedragen gestort tijdens de periode met dit intrestpercentage en die gedurende 6 maanden op de rekening blijven staan ... dus als ze morgen de aangroei schrappen (of 1 april), gaat er al een percent intrest af....nestor1970 schreef: In een ander topic staat dat argenta dinsdag de inrest verlaagt naar 3.5%. Je had het dus beter bij dexia laten staan (mits de aangroei van 1%)...
Check tarieven Dexia, voetnoot 12
Van de dexia site ...Timino schreef:De aangroei bij Dexia is niet gegarandeerd voor de bedragen gestort tijdens de periode met dit intrestpercentage en die gedurende 6 maanden op de rekening blijven staan ... dus als ze morgen de aangroei schrappen (of 1 april), gaat er al een percent intrest af....nestor1970 schreef: In een ander topic staat dat argenta dinsdag de inrest verlaagt naar 3.5%. Je had het dus beter bij dexia laten staan (mits de aangroei van 1%)...
http://www.dexia.be/Nl/Particulier/Spar ... /Index.htm
De aangroeipremie en de getrouwheidspremie zijn niet cumuleerbaar. De minimale bezitsperiode om een premie te krijgen, stemt overeen met de periode waarover de premieberekening gebeurt. Deze periode bedraagt 6 maanden voor de aangroeipremie en 12 maanden voor de getrouwheidspremie . Tijdens deze periodes zijn de getrouwheids- en aangroeipremie gegarandeerd, maar de basisrentevoet is afhankelijk van de marktvoorwaarden.
In geval van wijziging van de rentevoet van de AP tijdens de verwervingsperiode, wordt de premie berekend in verhouding tot het aantal dagen dat de vroegere en de nieuwe rentevoet van de AP van toepassing zijn geweest.SilverX schreef:Van de dexia site ...Timino schreef:
De aangroei bij Dexia is niet gegarandeerd voor de bedragen gestort tijdens de periode met dit intrestpercentage en die gedurende 6 maanden op de rekening blijven staan ... dus als ze morgen de aangroei schrappen (of 1 april), gaat er al een percent intrest af....
http://www.dexia.be/Nl/Particulier/Spar ... /Index.htmDe aangroeipremie en de getrouwheidspremie zijn niet cumuleerbaar. De minimale bezitsperiode om een premie te krijgen, stemt overeen met de periode waarover de premieberekening gebeurt. Deze periode bedraagt 6 maanden voor de aangroeipremie en 12 maanden voor de getrouwheidspremie . Tijdens deze periodes zijn de getrouwheids- en aangroeipremie gegarandeerd, maar de basisrentevoet is afhankelijk van de marktvoorwaarden.
Link:
http://www.dexia.be/docs/investor/regle ... ternet.pdf
zie artikel 11.1
AP is dus niet gegarandeerd, het is volgens mij wel gegarandeerd dat je een aangroeipremie krijgt, maar niet het percentage van die aangroeipremie... Dus als ze de aangroeipremie verlagen naar 0,01%, is deze premie gegarandeerd, maar niet degene waarop je hebt ingetekend op het moment van de storting...
De kleine lettertjes van de grootbanken...
Laatst gewijzigd door Timino op 1 februari 2009, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.