"Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: "Minimumrente voor spaarboekjes is onhoudbaar"
Zelfs op de spaarrekening met de hoogste rente verlies je koopkracht door de inflatie. Wil je de inflatie voor blijven dan is de beurs de enige uitweg.
of overal schulden hebben , dat is nog de beste belegging
het OCMW zal dan wel het bejaardenhuis betalen,
en ook op tijd in collectieve schuldenregeling gaan, dan ben je een groot gedeelte van je schulden kwijt
het OCMW zal dan wel het bejaardenhuis betalen,
en ook op tijd in collectieve schuldenregeling gaan, dan ben je een groot gedeelte van je schulden kwijt
Niet te geloven dat er vandaag de dag nog naïevelingen zijn die het sprookje geloven dat de banken gelanceerd hebben: "time in the market is more important than timing the market".
Nu ja, het klopt wel, maar dan wel op een andere manier: de banken verdienen 2% per jaar aan wat je "in the market" hebt

Ik heb graag dat ze dalen (nu toch nog)
Lukt het market timen een beetje NTO?NTO schreef: ↑12 augustus 2019, 20:41Niet te geloven dat er vandaag de dag nog naïevelingen zijn die het sprookje geloven dat de banken gelanceerd hebben: "time in the market is more important than timing the market".
Nu ja, het klopt wel, maar dan wel op een andere manier: de banken verdienen 2% per jaar aan wat je "in the market" hebtGemakkelijk verdiend want ze lopen geen risico.
Volledig laten op eten of een stukje laten op eten door inflatie is een klein verschil me dunkt.
Waar is de tijd van 13 % inflatie en dito rente voor een lening.
Estate Guru believer.
begin jaren 1980 was dat
10% intrest zullen we nooit meer terug zien. Van zodra de negatieve rente er is, zal dat jaren blijven! Dat kan 5 tot 10 jaar zo zijn. (Je mag me op deze uitspraak afrekenen).
Beste is nu om kasbons te nemen op 5 jaar. Als je er nog 0,50% uit kan kloppen heb je tenminste nog winst! Kans dat de inflatie naar 0% zakt kan ook nog gebeuren!
Economie zal wereldwijd gewoon STIL vallen.
Beste is nu om kasbons te nemen op 5 jaar. Als je er nog 0,50% uit kan kloppen heb je tenminste nog winst! Kans dat de inflatie naar 0% zakt kan ook nog gebeuren!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niemand die hieraan twijfelt hoor, we gaan naar een Japan-scenario. Raadt is hoe lang het daar al duurt ...Kevva schreef: ↑12 augustus 2019, 21:31 10% intrest zullen we nooit meer terug zien. Van zodra de negatieve rente er is, zal dat jaren blijven! Dat kan 5 tot 10 jaar zo zijn. (Je mag me op deze uitspraak afrekenen).
België - en met uitbreiding de eurozone - wordt zoals Japan dat al 20 jaar deflatie kent. Oorzaken zijn een vergrijzende bevolking, lage groei, lage inflatie en lage rente.
Edit: Jiraisking was me net voor.
Edit: Jiraisking was me net voor.
Deflatie door lage inflatie, dat is als dooien en vriezen tegelijkertijd?
Laatst gewijzigd door Polled op 12 augustus 2019, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Wanneer inflatie lager en lager wordt kan ze omslaan in deflatie.
Deflatie staat dus tot inflatie als vriezen tot dooien.
Flauwe grapjes uitleggen...
Flauwe grapjes uitleggen...

- tzionblitz
- Newbie
Ik heb toen het grootste deel van mijn spaargeld omgezet in kapitalisatiespaarbons op 12 jaar aan 13,75 %. Die zeer hoge inflatie heeft geen 12 jaar geduurd!