Aankoop fonds
Aankoop fonds
Woensdagavond heb ik voor een niet al te groot bedrag deelbewijzen van een fonds van Black Rock aangekocht. Deze morgen (vrijdag) stond mijn order nog steeds als "in verwerking" aangegeven, en was het geld nog steeds niet van mijn spaarrekening gegaan.
Is dit normaal?
(ja, ik kan hiervoor naar de helpdesk bellen, maar ik denk dat deze info voor andere forumleden ook nuttig kan zijn...)
Is dit normaal?
(ja, ik kan hiervoor naar de helpdesk bellen, maar ik denk dat deze info voor andere forumleden ook nuttig kan zijn...)
Re: Aankoop fonds
Het order is vandaag (vrijdag) overdag verwerkt.
Blijkbaar is het dus best een order 's morgens in te geven en niet 's avonds.
Blijkbaar is het dus best een order 's morgens in te geven en niet 's avonds.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aankoop fonds
Bij sommige fondsen wordt de inventariswaarde maar 1 maal per week berekend. Deze worden dan ook maar 1 maal per week verhandeld.
Mogelijk was dit hier het geval.
Mogelijk was dit hier het geval.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Aankoop fonds
Voor de beleggingsfondsen uit het aanbod van Rabobank.be wordt er dagelijks een inventariswaarde vastgesteld. Het moment waarop dit gebeurt verschilt van fonds tot fonds. Op www.rabobank.be kan de de lijst bekeken worden (http://www.rabobank.be/nl/help/veelgest ... fault.aspx).
Voor BlackRock is dit dagelijks om 11.00 u. Orders van vóór 11.00 u. worden aan de koers van die dag verwerkt. In normale omstandigheden is het resultaat van dit order de dag nadien te zien op de effectenrekening. Rabobank.be doet deze boeking pas na confirmatie van de orders door de broker. Soms kan deze bevestiging wel eens op zich laten wachten. Dit heeft natuurlijk geen impact op de koers. Het ogenblik van het ingeven van het order is bepalend.
M.a.w. een aankooporder voor een Blackrock fonds dat u inbracht op woensdagavond zal de volgende dag om 11h00 worden verstuurd naar de broker en ook uiteindelijk aan de koers van diezelfde dag (donderdag in dit geval) worden uitgevoerd. In de meeste gevallen krijgen wij de werkdag nà de uitvoering de bevestiging van de broker en wordt de afrekening op uw rekeningen gedaan. Zo ook bij u waarbij de afrekening gebeurde 1 dag na de uitvoering. Als dit iets langer duurt dan komt dit omdat sommige brokers nogal traag zijn met hun orderconfirmatie. Dit heeft dan uiteraard geen enkele invloed op de koers waaraan uw order werd uitgevoerd.
Voor BlackRock is dit dagelijks om 11.00 u. Orders van vóór 11.00 u. worden aan de koers van die dag verwerkt. In normale omstandigheden is het resultaat van dit order de dag nadien te zien op de effectenrekening. Rabobank.be doet deze boeking pas na confirmatie van de orders door de broker. Soms kan deze bevestiging wel eens op zich laten wachten. Dit heeft natuurlijk geen impact op de koers. Het ogenblik van het ingeven van het order is bepalend.
M.a.w. een aankooporder voor een Blackrock fonds dat u inbracht op woensdagavond zal de volgende dag om 11h00 worden verstuurd naar de broker en ook uiteindelijk aan de koers van diezelfde dag (donderdag in dit geval) worden uitgevoerd. In de meeste gevallen krijgen wij de werkdag nà de uitvoering de bevestiging van de broker en wordt de afrekening op uw rekeningen gedaan. Zo ook bij u waarbij de afrekening gebeurde 1 dag na de uitvoering. Als dit iets langer duurt dan komt dit omdat sommige brokers nogal traag zijn met hun orderconfirmatie. Dit heeft dan uiteraard geen enkele invloed op de koers waaraan uw order werd uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door Rabobank.be op 23 februari 2009, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.