Appartement Spanje - onderhoudskosten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Appartement Spanje - onderhoudskosten
Ik denk eraan een appartement te kopen in een complex in Spanje (buurt Allicante). Daar is een gemeenschappelijk zwembad en tuin. Kan iemand mij zeggen hoe het zit met de onderhoudskosten daarvan? Op hoeveel kosten moet je per maand rekenen (onderhoud appartement, zwembad, tuin ...).
Re: Appartement Spanje - onderhoudskosten
Zou persoonlijk in Spanje wegblijven erfenis regeling, cijnsgrond .Karel67 schreef:Ik denk eraan een appartement te kopen in een complex in Spanje (buurt Allicante). Daar is een gemeenschappelijk zwembad en tuin. Kan iemand mij zeggen hoe het zit met de onderhoudskosten daarvan? Op hoeveel kosten moet je per maand rekenen (onderhoud appartement, zwembad, tuin ...).
Misschien Portugal kiezen. wel volle eigenaar.
Wat kosten betreft zal in begin laag zijn , elk jaar verhogen en hoe het te controleren ?
Als ge ziet in Belgie al modaal 100 € zonder zwembad , zonder tuin.
Of Spanje dan veel goedkoper ? zal van controle mogelijkheid afhangen ( geen gesjoemel ?)
Verhalen van verhuur zonder dat eigenaar iets weet .....
Daarom zal van wie het beheert afhangen. ( nl of uk time sharing handel )
Hier in Belgie alleen al veel hobby syndicussen bezig. ( Spanje beter ??)
Begin alvast maar al met beheer voorbije jaren op te vragen alvorens te kopen.
Vlot beschikbaar of niet , kunt ge al conclusies uit trekken.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Misschien een domme opmerking, maar aangezien je al iets concreet op het oog hebt, kan je dat ginder niet eens vragen aan de makelaar? Ik denk dat die meer kans maakt om dat te weten (het is zijn f*cking job btw) dan de forummer hier die de plaats niet kent.
Dat is de eeuwige mizeri en niet alleen in Spanje, de duidelijkheid van de gezamenlijke onkosten in grote complexen..
Best vraag je de onkosten staten op van het betreffende appartement van de laatste 3 of 5 jaar...
En ook het voorzorgkapitaal,om toekomstige werken te bekostigen. ( dak - betonrot - terassen - schilderwerken enz. enz. )
Als ze je dat niet willen geven, vinden ze wel een ander slachtoffer, die er niet om vraagt...
Best vraag je de onkosten staten op van het betreffende appartement van de laatste 3 of 5 jaar...
En ook het voorzorgkapitaal,om toekomstige werken te bekostigen. ( dak - betonrot - terassen - schilderwerken enz. enz. )
Als ze je dat niet willen geven, vinden ze wel een ander slachtoffer, die er niet om vraagt...
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Hier heb ik destijds nog iets over gehoord, maar nooit echt aandachtig geluisterd aangezien een buitenverblijf niet echt aan de orde was. Bedoel je hiermee dat je heel vaak enkel het vruchtgebruik of de erfpacht van een pand koopt?platin schreef:Zou persoonlijk in Spanje wegblijven erfenis regeling, cijnsgrond .Karel67 schreef:Ik denk eraan een appartement te kopen in een complex in Spanje (buurt Allicante). Daar is een gemeenschappelijk zwembad en tuin. Kan iemand mij zeggen hoe het zit met de onderhoudskosten daarvan? Op hoeveel kosten moet je per maand rekenen (onderhoud appartement, zwembad, tuin ...).
-
ivesoasisbeach
- Newbie

- Contacteer:
in nieuwbouwcomplexen aan de costa blanca betaal je minimaal een 70-tal euro per maand aan gemeenschapskosten, natuurlijk hoe minder eigenaars er zijn om een complex te onderhouden, hoe hoger de kosten per maand, maar 't is relatief betaalbaar hoor...
Een makelaar is geen neutrale partij als die een verkoop probeert af te sluiten.
Ikzelf betaal 71eur per maand syndickosten voor onderhuid zwembad,tuin voor een nieuwbouwapp in een complex in provincie Alicante.
Ikzelf betaal 71eur per maand syndickosten voor onderhuid zwembad,tuin voor een nieuwbouwapp in een complex in provincie Alicante.
-
neo
Iemand ervaring appartement / vastgoed in zich nog goed ontwikkelende Europese landen?
Het gebouw zelf is verzekerd met een blokpolis via de syndic, maar niet jouw inboedel.
Dus ja nog een aparte inboedelverzekering
KI is een belasting. Die zit niet in de syndic-kosten, ook in Belgie niet.
-
ivesoasisbeach
- Newbie

- Contacteer:
om u een idee te geven, een nieuwbouwappartement in Spanje regio Costa Blanca Zuid, daar heb je, als je alles rekent en telt, ongeveer een 2500 tot 3000 euro vaste kosten per jaar (minimaal) veel hangt natuurlijk ook af van hoeveel je er bent en/of hoeveel je verhuurt....