Zombification of Europe
Zombification of Europe
Ik kijk regelmatig naar RT, oa. probeer ik iedere week te kijken naar de talkshows Renegade Inc. (links, progressief, aangename discussies, meestal goed), CrossTalk (rechts, conservatief, confronterend, meer goed dan niet) en soms Keiser Report (schreeuwerig, betweterig, maar veel hangt af van de gast die ze hebben in het tweede gedeelte).
Voor degenen die een halfuurtje tijd hebben. Wat vinden jullie van Zombification of Europe?
Er komt zeker een grotere crash. Wat kunnen we verwachten van Lagarde als hoofd van de ECB? Negatieve intrest van 4 a 5%, ban op de handel in goud, beperkingen op het afhalen van geld (anders heeft negatieve intrest geen zin), stijgende huurprijzen, ... Wat kun je doen? Investeren in fysiek goud, zilver, crypto, eigen huis, stukje grond, ... en whisky.
Voor degenen die een halfuurtje tijd hebben. Wat vinden jullie van Zombification of Europe?
Er komt zeker een grotere crash. Wat kunnen we verwachten van Lagarde als hoofd van de ECB? Negatieve intrest van 4 a 5%, ban op de handel in goud, beperkingen op het afhalen van geld (anders heeft negatieve intrest geen zin), stijgende huurprijzen, ... Wat kun je doen? Investeren in fysiek goud, zilver, crypto, eigen huis, stukje grond, ... en whisky.
Laatst gewijzigd door cpnx op 6 november 2019, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Zombification of Europe
Ik geef een aantal tips:
1. Houd op met naar die rommel te kijken.
2. Investeer elke maand.
3. Crashes zullen er altijd zijn, niemand kan ze voorspellen. Suck it up.
4. Leef lang en gelukkig.
1. Houd op met naar die rommel te kijken.
2. Investeer elke maand.
3. Crashes zullen er altijd zijn, niemand kan ze voorspellen. Suck it up.
4. Leef lang en gelukkig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom is het rommel?
Hoe investeer je elke maand? Aandelen kopen en verkopen? Koop je maandelijks voor een bedrag aandelen? Koop je whisky of wijn?
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
https://www.nu.nl/iexnl/4786044/grootst ... komst.html
Jim Rogers... nog zo een pipo
sinds de datum van dat doemartikeltje mijn S&P500 ETF met 32 % GESTEGEN !!
maar laat dat soort bangmakers hun gang maar gaan, dan blijft er veel volk van de beurs weg en moet ik de taart met minder delen
Jim Rogers... nog zo een pipo
sinds de datum van dat doemartikeltje mijn S&P500 ETF met 32 % GESTEGEN !!
maar laat dat soort bangmakers hun gang maar gaan, dan blijft er veel volk van de beurs weg en moet ik de taart met minder delen
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
"quote:
22 juni 2017 10:25
Binnen twee jaar
Rogers verwacht de grote crash binnen twee jaar."
ondertussen... 2 jaar en 5 maanden later
+32% op mijn iShares S&P500
en dan vraagt er iemand waarom de praat van die doempredikers rommel is...
Binnen twee jaar
-
neo
Ik ben daar grotendeels akkoord. Naar nieuws/politiek kijken geeft zo goed als geen toegevoegde waarde tenzij men een politieker / dagelijks bezig met financiën en of effecten is.
Voor de 2008 hadden enkelen het falen van de Amerikaanse huizenmarkt voorspeld. Uiteraard, luisterde niemand naar hen. Een doorsnee mens kan dit onmogelijk weten natuurlijk...
O'Neil van CANSLIM schrijft in zijn boek om te kopen wanneer iedereen zegt dat je moet verkopen. Tenzij het overduidelijk is dat men in de berenmarkt zit. Als iedereen het weet is het te laat.the_bishop schreef: ↑6 november 2019, 21:48 "quote:
Binnen twee jaar
Als je maar genoeg verschillende mensen met genoeg verschillende meningen vindt, zal je altijd kunnen zeggen dat iemand een bepaalde crash had voorspeld. Dat wil alleen niet zeggen dat ze echt een gave hebben om dit opnieuw te doen in de toekomst. Misschien bestaan er mensen die beter zijn in het analyseren van zwakke punten van de markt, maar de meeste mensen die geprezen worden hebben naar mijn mening gewoon eens geluk gehad.
Ware maar al te simpel zeker mocht de beurs alleen maar stijgen.
1 gouden regel: iedere euro die je belegt moet je 10 jaar kunnen missen.
1 gouden regel: iedere euro die je belegt moet je 10 jaar kunnen missen.
RT = Russische sprookjes
-
anonymous9
Bij de beurs speelt het principe van vraag en aanbod. Hoe meer er volk naar de beurs stroomt, hoe hoger de vraag en hoe hoger dus de koersen. Als er veel volk weg blijft van de beurs dan wordt er bijgevolg veel opwaarts potentieel gemist.the_bishop schreef: ↑6 november 2019, 21:41
-
neo
Of ze hebben toegang tot niet algemeen beschikbare data...Picaro schreef: ↑6 november 2019, 23:11Als je maar genoeg verschillende mensen met genoeg verschillende meningen vindt, zal je altijd kunnen zeggen dat iemand een bepaalde crash had voorspeld. Dat wil alleen niet zeggen dat ze echt een gave hebben om dit opnieuw te doen in de toekomst. Misschien bestaan er mensen die beter zijn in het analyseren van zwakke punten van de markt, maar de meeste mensen die geprezen worden hebben naar mijn mening gewoon eens geluk gehad.
Als het begint met een woord Russisch gaat mijn bullshit filter aan
Dit is het principe. In praktijk, tenzij ik mij vergis, vormen allerlei fondsen (zoals pensioenspaarfondsen, index ...) vaak de grootste aandeelhouders. Zodanig hebben ze vaak ook de grootste invloed op de prijs. Als men onder andere hun gedrag en de waarde van een aandeel in hun ogen kan voorspellen, zou dit theoretisch gezien een groot voordeel moeten gevenMoreOrLess schreef: ↑7 november 2019, 06:27Bij de beurs speelt het principe van vraag en aanbod. Hoe meer er volk naar de beurs stroomt, hoe hoger de vraag en hoe hoger dus de koersen. Als er veel volk weg blijft van de beurs dan wordt er bijgevolg veel opwaarts potentieel gemist.the_bishop schreef: ↑6 november 2019, 21:41
Hmm te zien op welke manier. Dan ga je uit van een expansie van de P/E, dat is wel leuk als je aandelen in bezit hebt maar minder als je nog veel wil kopen de komende decennia. Een algemene stijging van de P/E is eerder negatief tenzij die doorheen je beleggingscarrière blijft stijgen. Want dan betaal je meer geld voor assets die minder gaan opbrengen. Je dividendrendement gaat lager zijn en het bedrijf gaat minder efficiënt buybacks kunnen doen.MoreOrLess schreef: ↑7 november 2019, 06:27Bij de beurs speelt het principe van vraag en aanbod. Hoe meer er volk naar de beurs stroomt, hoe hoger de vraag en hoe hoger dus de koersen. Als er veel volk weg blijft van de beurs dan wordt er bijgevolg veel opwaarts potentieel gemist.the_bishop schreef: ↑6 november 2019, 21:41
RT is gekleurd nieuws, geen bullshit, en het kijken naar RT heeft me doen beseffen hoe gekleurd, bevooroordeeld, oppervlakkig, eenzijdig, gemakzuchtig ... het nieuws in de Vlaamse media (kranten, zenders en tijdschriften) is.
Het is leerrijk om eens een tijdje het nieuws te volgen op RT en VRT of VTM om te zien welke onderwerpen aan bod komen en hoe. Maar naar het nieuws kijken doe ik niet veel, de talkshows zijn interessanter omdat er veel meer achtergrond informatie (geschiedkundig, geopolitiek, ...) wordt gegeven.
Het is leerrijk om eens een tijdje het nieuws te volgen op RT en VRT of VTM om te zien welke onderwerpen aan bod komen en hoe. Maar naar het nieuws kijken doe ik niet veel, de talkshows zijn interessanter omdat er veel meer achtergrond informatie (geschiedkundig, geopolitiek, ...) wordt gegeven.
Met open geest bekeken. Doorheen het interview worden interessante zaken besproken, en wordt de vinger op enkele wonden gelegd. Vooral de tweede helft is leuk om te bekijken.cpnx schreef: ↑5 november 2019, 21:44
De negativiteit en het overdreven pessimisme vallen me echter op. Vermoedelijk subsidieert de Russische regering dit om het westen te destabiliseren. De belangrijkste ”oplossing” die wordt aangereikt is dat alle mensen op straat moeten komen, zoals de gele hesjes in Frankrijk.
Volgens mij is er net meer optimisme nodig in Europa: geloof in de vooruitgang, innovatie, technologie, samenwerking. De hele mensheid heeft daarbij te winnen, i.t.t. de pessimistische en opruiende boodschap die doorheen het interview waart, waarbij enkel bepaalde niet-vredelievende staatshoofden te winnen hebben (Putin, Erdogan,...).
En hoe zit het 2 jaar en 9 maanden later..?the_bishop schreef: ↑6 november 2019, 21:48 "quote:
Binnen twee jaar