Banken verenigen zich voor beheer bankautomaten
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Banken verenigen zich voor beheer bankautomaten
Argenta, AXA Bank, Bpost, Crelan en VDK Bank gaan samen hun geldautomaten beheren. Dat melden ze in een persbericht. Dankzij de samenwerking kunnen de banken de dienst naar eigen zeggen efficiënter organiseren.
Is dit nog maar een begin ?
Gaat het een invloed hebben op de aanrekening van kosten ? Komen er nu meer automaten bij deze groep banken ?
Bron : het Nieuwsblad
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191112_04711576
Is dit nog maar een begin ?
Gaat het een invloed hebben op de aanrekening van kosten ? Komen er nu meer automaten bij deze groep banken ?
Bron : het Nieuwsblad
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191112_04711576
Re: Banken verenigen zich voor beheer bankautomaten
Ik vermoed dat dit voor de klant een reductie van kost zal brengen. Veel banken vragen geld voor afhaling bij een andere bank waardoor je nu toegang hebt tot veel meer automaten waar je gratis naartoe kan.
Aan de andere kant kunnen die banken nu sneller kiezen om geld afhalen bij een ander betalend te maken. Hun netwerk van automaten is nu plots groter waardoor een kleine bank nu sneller kan zeggen dat ze voldoende automaten hebben en kunnen "rechtvaardigen" om afhalen bij een andere bank betalend te maken.
Aan de andere kant kunnen die banken nu sneller kiezen om geld afhalen bij een ander betalend te maken. Hun netwerk van automaten is nu plots groter waardoor een kleine bank nu sneller kan zeggen dat ze voldoende automaten hebben en kunnen "rechtvaardigen" om afhalen bij een andere bank betalend te maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Voor de klant? Nee voor de bank zal dit een reductie van kost meebrengen, de banken in kwestie gaan dit verkopen als een maatregel om de kosten niet te moeten verhogen, niet om ze te verlagenSMGGM schreef: ↑12 november 2019, 09:34 Ik vermoed dat dit voor de klant een reductie van kost zal brengen. Veel banken vragen geld voor afhaling bij een andere bank waardoor je nu toegang hebt tot veel meer automaten waar je gratis naartoe kan.
Dit stukje vond ik eigenlijk interessanter:
Zie hier de werkelijke kostprijs van cash.
https://www.tijd.be/nieuws/archief/bank ... n/10180831De Tijd schreef:Vorig jaar bleek al uit een studie van de consultant Monitor Deloitte dat het aanhoudende gebruik van cash de banken veel geld kost. In 2016 betaalden elf Belgische banken samen 161 miljoen euro om hun park van bijna 8.800 geldautomaten te laten draaien. Dat is 54 eurocent per transactie.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Wat kan de kost zijn als je weet dat ze aan die machines gedurende meer dan 15 jaar geen fluit moeten aan doen dan opvullen en leeghalen. Ik zou er de kosten niet willen tegenover zetten van alle applicaties die de laatste 1 jaar alles digitaal moesten verwerken.Didymus schreef: ↑12 november 2019, 09:57 Dit stukje vond ik eigenlijk interessanter:
https://www.tijd.be/nieuws/archief/bank ... n/10180831De Tijd schreef:Vorig jaar bleek al uit een studie van de consultant Monitor Deloitte dat het aanhoudende gebruik van cash de banken veel geld kost. In 2016 betaalden elf Belgische banken samen 161 miljoen euro om hun park van bijna 8.800 geldautomaten te laten draaien. Dat is 54 eurocent per transactie.
En ook 'anno 2019' (18 jaar na invoering Win XP) draaien ze nog lekker door precies.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
IT-infrastructuur onderhouden, die kosten zijn niet te onderschatten. Dat er nog automaten op Windows XP draaien verandert daar niks aan.
het geld in die automaten steken
heb eens vertrouwelijk van een bankdirecteur gehoord, dat er soms iemand die bijna op pensioen is, enkele uren mee bezig is om dat spel te vullen.
Er zijn heel veel veiligheidsmaatregelen, en het aantal biljetten moet ook kloppen he, en verzekeringstkosten, kantoorruimte
denk juist dat het stukken van mensen kost
heb eens vertrouwelijk van een bankdirecteur gehoord, dat er soms iemand die bijna op pensioen is, enkele uren mee bezig is om dat spel te vullen.
Er zijn heel veel veiligheidsmaatregelen, en het aantal biljetten moet ook kloppen he, en verzekeringstkosten, kantoorruimte
Heb van mijn bankdirecteur net het tegenovergestelde gehoord. De bankdirecteur noch het personeel kunnen aan de geldlade van de automaat. Deze wordt geleverd en geplaatst door de mannen van het geldtransport.
Als ze het niet goed vinden... Terug geld aan de loketten geven dan maar ?
Weer veel jobs die erbij komen.
Laat me raden... Dat gaat niet gebeuren
Weer veel jobs die erbij komen.
Laat me raden... Dat gaat niet gebeuren
-
neo
Voor banken zeker een goed idee. Besparing mooi meegenomen.
Wat betekent dit voor mij persoonlijk? Banken denken aan besparen en mogelijk aan meer winst => aandelen bank worden aantrekkelijker
Wat betekent dit voor mij persoonlijk? Banken denken aan besparen en mogelijk aan meer winst => aandelen bank worden aantrekkelijker
Dat dachten de beleggers van Dexia ook. Geef mijn stuk maar aan de hond 
Serieus? Ik werk bij een bank en ik test soms effectief de kassaopmaak van de ATM machine inclusief controlechecks.paul schreef: ↑12 november 2019, 23:03 het geld in die automaten steken
Je gebruikt de sleutel om de brandkast open te doen, je ontgrendelt de geldlades (via de kassaopmaak), je telt het geld dat in de machine steekt, telt het geld dat je in de machine gaat steken en je steekt dit in de machine. Tijdens de kassaopmaak voer je alles correct in. Hoop en al duurt dat 10 minuutjes voor mij. Misschien als je rustig werkt en je moet de machine helemaal volsteken met geld + extra controlechecks, dan duurt dit maximaal een half uurtje voor mij. That is it.
Ik kan evenwel best begrijpen dat een bijna gepensioneerde daar véél langer over doet en er nog iets meer veiligheidsmaatregelen zijn op produktie tov test
Tegenwoordig wordt bij véél banken het geld in praktijk door geldtransportfirma's geleverd en ook in de machines gestoken.
Op de testomgeving doet een medewerker van de hoofdzetel dit natuurlijk meestal zelf. Maar dan steek je er monopolie geld in en géén echt geld
-
neo
Of misschien willen de banken ons stapsgewijs dwingen om geen cash te gebruiken en enkel digitaal te gaan wat naar een leuke besparingsscenario voor hen en een Big Brother scenario voor ons gaat zorgen?