Brandverzekering gemeubelde loft
Brandverzekering gemeubelde loft
Beste iedereen,
Vanaf vrijdag 15/11/2019 begint mijn huurcontract in een gemeubelde loft (als deel van een vierkantshoeve, het gros van de meubels is eigendom van de eigenaar -ook enkele van mezelf uiteraard- en zonder domicilie). Het contract is opgesteld voor een periode van 6 maanden ('location à court terme'), verlengbaar met telkens 3 maanden. Ik heb nu nog geen idee of ik er langer dan 6 maanden zal blijven (dat zal ervan af hangen hoe snel ik een koophuis vind).
Ik heb een simulatie gedaan bij Ethias, maar het is lastig omdat ik geen aparte ruimtes (laat staan de grootte ervan) kan aanduiden. Met die simulatie zou ik € 422 moeten betalen, hetgeen me veel lijkt? Ik heb wel de simulatie onder "eigenaar" gedaan, omdat het niet lukte met de gegevens die ik hierboven vermeld heb.
Mijn vraag is dus: Waar kan ik best om een verzekering gaan kijken? Heeft iemand ervaring met dit soort huren en een brandverzekering? Kan ik een brandverzekering ook per maand nemen?
Vanaf vrijdag 15/11/2019 begint mijn huurcontract in een gemeubelde loft (als deel van een vierkantshoeve, het gros van de meubels is eigendom van de eigenaar -ook enkele van mezelf uiteraard- en zonder domicilie). Het contract is opgesteld voor een periode van 6 maanden ('location à court terme'), verlengbaar met telkens 3 maanden. Ik heb nu nog geen idee of ik er langer dan 6 maanden zal blijven (dat zal ervan af hangen hoe snel ik een koophuis vind).
Ik heb een simulatie gedaan bij Ethias, maar het is lastig omdat ik geen aparte ruimtes (laat staan de grootte ervan) kan aanduiden. Met die simulatie zou ik € 422 moeten betalen, hetgeen me veel lijkt? Ik heb wel de simulatie onder "eigenaar" gedaan, omdat het niet lukte met de gegevens die ik hierboven vermeld heb.
Mijn vraag is dus: Waar kan ik best om een verzekering gaan kijken? Heeft iemand ervaring met dit soort huren en een brandverzekering? Kan ik een brandverzekering ook per maand nemen?
Re: Brandverzekering gemeubelde loft
Je kan aan de eigenaar vragen of hij een polis heeft met " afstand van verhaal " of dit mee in zijn bestaande polis wil laten zetten,zo moet jezelf geen polis onderschrijven, en ben je als huurder verzekerd via zijn polis. De meerprijs van de polis rekent hij dan door aan jou. Zal alle zins goedkoper zijn dan twee aparte polissen.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/won ... urder.html
Een brandpolis is meestal voor één jaar.
https://www.kbc.be/particulieren/nl/won ... urder.html
Een brandpolis is meestal voor één jaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zou dit verzekeren als een appartement (huurder van een deel van het gebouw). Lijkt mij nu zo speciaal niet.
Dan kan je werken met de indeling (oppervlaktes moet je bij de meeste maatschappijen niet opgeven) of met 20 keer de jaarlijkse huur. Er zijn maatschappijen die ook met de totale oppervlakte werken.
De polissen zijn per jaar, maar de premie kan je wel maandelijks, driemaandelijks of zesmaandelijks betalen. Als de huur na zes maanden stopt, stopt ook de verzekering. De rest van het jaar moet je dan niet meer betalen.
Dan kan je werken met de indeling (oppervlaktes moet je bij de meeste maatschappijen niet opgeven) of met 20 keer de jaarlijkse huur. Er zijn maatschappijen die ook met de totale oppervlakte werken.
De polissen zijn per jaar, maar de premie kan je wel maandelijks, driemaandelijks of zesmaandelijks betalen. Als de huur na zes maanden stopt, stopt ook de verzekering. De rest van het jaar moet je dan niet meer betalen.
Een polis wordt altijd afgesloten voor één jaar,je bent de jaarlijkse premie dan ook verschuldigd aan de verzekeraar,je kan de overeenkomst opzeggen ten minste drie maanden voor haar jaarlijkse vervaldag, ga je vroeger weg in je huurhuis en ga je (later)nergens anders iets huren wordt de polis opgeschorst ,maar daarom niet beeindigd.
Je kan bij sommige de premie per maand/ kwartaal/ halfjaar / jaar betalen
Of je geld gaat terug krijgen bij vroegtijdige opzegging zal van maatschappy tot maatschappij afhangen vermoedt ik.
https://www.verzekeringen.be/brandverzekering-opzeggen
Je kan bij sommige de premie per maand/ kwartaal/ halfjaar / jaar betalen
Of je geld gaat terug krijgen bij vroegtijdige opzegging zal van maatschappy tot maatschappij afhangen vermoedt ik.
https://www.verzekeringen.be/brandverzekering-opzeggen