Memodatum invoer?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Memodatum invoer?
Hoe gaat dat spreekwoord weer: wie het kleine niet eert, ...
Ik heb even de berekening gemaakt aan een basisrente van 3%. Op die 2 dagen loop je in dat geval 0,32€ intrest mis op een bedrag van 2000€. Je kan zeggen dat dit niet veel is, maar anderzijds als je dit regelmatig voor hebt of met grotere bedragen dan begint het wel op te lopen.
En dat hier freaks rondlopen, is toch niet te verwonderen op een financieel forum
Ik heb even de berekening gemaakt aan een basisrente van 3%. Op die 2 dagen loop je in dat geval 0,32€ intrest mis op een bedrag van 2000€. Je kan zeggen dat dit niet veel is, maar anderzijds als je dit regelmatig voor hebt of met grotere bedragen dan begint het wel op te lopen.
En dat hier freaks rondlopen, is toch niet te verwonderen op een financieel forum

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Als ik dit alles lees gaat men er echt over. Volledig uit den bocht.
Loon op een spaarrekening storten om dan gedeeltelijk op een zichtrekening te zetten?
En zitten rekenen ivm valutadagen op een spaarrekening of zichtrekening? 1 2 of 3. WOW. Nu de intresten zo laag staan heeft dat helemaal geen zin.
Daarenboven is het helemaal freaky om zo te werk te gaan.
Dit verslaat mijn verbeelding.
Zulke mensen zullen we zeker niet tegenkomen in een discotheek (ClubPhenix) waar een cola al snel 3 euro kost. Na eerst entree van 10euro en parking. Laat staan dat ze dan een Whisky Cola zouden drinken tegen 8 euro.

PS: 14/02/2009. heb prijzen aangepast na ervaring in ClubPhenix.
Was ik de vestiaire en het toilet en de buitenwipper toch nog vergeten zeker.
extra: Gisteren waren er in ClubPhenix slechts 15 klanten en evenveel personeel. Misschien is deze club wel te duur?
Loon op een spaarrekening storten om dan gedeeltelijk op een zichtrekening te zetten?
En zitten rekenen ivm valutadagen op een spaarrekening of zichtrekening? 1 2 of 3. WOW. Nu de intresten zo laag staan heeft dat helemaal geen zin.
Daarenboven is het helemaal freaky om zo te werk te gaan.
Dit verslaat mijn verbeelding.
Zulke mensen zullen we zeker niet tegenkomen in een discotheek (ClubPhenix) waar een cola al snel 3 euro kost. Na eerst entree van 10euro en parking. Laat staan dat ze dan een Whisky Cola zouden drinken tegen 8 euro.

PS: 14/02/2009. heb prijzen aangepast na ervaring in ClubPhenix.
Was ik de vestiaire en het toilet en de buitenwipper toch nog vergeten zeker.
extra: Gisteren waren er in ClubPhenix slechts 15 klanten en evenveel personeel. Misschien is deze club wel te duur?
Laatst gewijzigd door CyberMAxx op 14 februari 2009, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaganzza schreef:
En dat hier freaks rondlopen, is toch niet te verwonderen op een financieel forum![]()

Al ben ik dan niet zo "freaky" (zoals jullie dit noemen), toch wil ik graag eventjes relativeren :CyberMAxx schreef: .....Zulke mensen zullen we zeker niet tegenkomen in een discotheek waar een cola al snel 2,60 of 2,80 euro kost. Na eerst entree van 10euro en parking van 2 euro te hebben betaald. Laat staan dat ze dan een Whisky Cola zouden drinken tegen 7,5 euro.![]()
Was ik de vestiaire en het toilet toch nog vergeten zeker.
Lang niet iedereen kan zich veroorloven om in dure discoteken uit te gaan !
Veel mensen komen nauwelijks rond met hun maandinkomen. Zo ook ikzelf.
Voor extraatjes, zoals uitgaan, moet ik mijn spaarcenten aanspreken, en tóch profiteer ik ook van de plezante dingen in het leven.
Om toe te komen voor mijn dagelijkse behoeften ben ik verplicht om zo zuinig mogelijk te leven, en daar hoort ook bij dat ik het geld waarvoor ik vroeger hard gewerkt heb, probeer zo goed mogelijk te beheren.
Daar hoort ook bij dat ik oplet op de valutadata van overschrijvingen en alles wat ik tijdelijk kan missen onmiddellijk van een zicht- naar een spaarrekening overschrijf, ook al moet ik het er voor het einde van de maand terug afhalen.
Ik hoop voor u dat het u nooit zal overkomen : ik had ook nooit gedacht dat dit mij ooit zou gebeuren !

"Vele kleintjes (=centjes) maken een groot, vele graantjes maken een brood" ;)
Laatst gewijzigd door Nefertari op 14 februari 2009, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit hier natuurlijk ook om beter op de hoogte te blijven van de verschillen tussen de verschillende banken. En als ik ergens 4,25% intrest kan krijgen ga ik mijn geld ook niet bij een bank van 3,5% zetten. Iedereen wil zijn geld zo goed mogelijk laten renderen, men zou wel gek zijn.Vaganzza schreef:
En dat hier freaks rondlopen, is toch niet te verwonderen op een financieel forum![]()
Maar ik deel toch de mening van CyberMAxx. Als je in het weekend eens weggaat of een filmpje doet, daarna ietske drinken, eventueel nog een frietje gaan eten ... Je weet hoe het gaat. Hoe rap is men niet 25 euro kwijt. Om dan wakker te gaan liggen van 0,32 euro mislopen intrest is er toch zwaar over hé.
Maar ik wil natuurlijk niemand tegen de schenen schoppen en ik had ook niet direct gedacht aan mensen voor wie het echt noodzakelijk is om op alles zoveel mogelijk te beknabbelen om rond te komen. Dus Louise, no hard feelings

'Tuurlijk Nightwolf : af en toe ga ik ook wel eens uit de bol hoor ! 
En ik behoor nog altijd tot de gelukkigen die hier komen kijken hoe ze het best kunnen omgaan met hun spaarcenten.
Diegenen die géén geld hebben, zitten niet op dit forum vermoed ik. (tenzij misschien bij de leningen, waar ik gelukkig niet hoef te gaan kijken)
Trouwens, alle beetjes die ik de banken kan ontfutselen door goed met valuta- en memo-data om te gaan, wil ik met veel plezier opdoen aan een avondje uit met mijn ventje.

En ik behoor nog altijd tot de gelukkigen die hier komen kijken hoe ze het best kunnen omgaan met hun spaarcenten.
Diegenen die géén geld hebben, zitten niet op dit forum vermoed ik. (tenzij misschien bij de leningen, waar ik gelukkig niet hoef te gaan kijken)
Trouwens, alle beetjes die ik de banken kan ontfutselen door goed met valuta- en memo-data om te gaan, wil ik met veel plezier opdoen aan een avondje uit met mijn ventje.

Louise,
Ik ben het met je eens over alles eraan doen om de banken onnodige intresten te ontfutselen, maar ik vind dat we zo machteloos staan.
Zo heb ik het bericht gepost over AXA spaarrekening niet gratis. Ik kan echter niet WEG bij AXA. Mijn lening van mijn huis loopt er en om deze af te lossen kan dat enkel via een spaarrekening of iets anders. Maar zeker niet gratis.
PS: het is niet omdat men rondhangt in veel te dure discotheken dat men geld heeft. Tegenwoordig zijn dat de ergste die er rondhangen. Een rijken zoeken om op zijn kap te leven. Ze betalen enkel de entree (soms nog gratis ook) en drinken 1 consumptie op een hele avond/nacht.
Ik ben het met je eens over alles eraan doen om de banken onnodige intresten te ontfutselen, maar ik vind dat we zo machteloos staan.
Zo heb ik het bericht gepost over AXA spaarrekening niet gratis. Ik kan echter niet WEG bij AXA. Mijn lening van mijn huis loopt er en om deze af te lossen kan dat enkel via een spaarrekening of iets anders. Maar zeker niet gratis.
PS: het is niet omdat men rondhangt in veel te dure discotheken dat men geld heeft. Tegenwoordig zijn dat de ergste die er rondhangen. Een rijken zoeken om op zijn kap te leven. Ze betalen enkel de entree (soms nog gratis ook) en drinken 1 consumptie op een hele avond/nacht.
Men kan er natuurlijk ook proberen een steenrijke partner te zoeken in de discoteken, in princiepe zouden die beperkt aantal consumpties dan ook een superbelegging zijn ........... alleen is de vraag of men zich er wel goed bij gaat voelenCyberMAxx schreef: Louise,
De "spreekwoordelijk" koele belegger dan 

Donderdag van spaarrekening Rabo naar zichtrekening Rabo (= onmiddellijk).
Dan van Rabobank zicht naar Argenta Giro overgeschreven.
Het bedrag stond vrijdag rond de middag (niet 's morgens om 9 u ! ) op de argenta giro rekening.
Perfect !
Dan van Rabobank zicht naar Argenta Giro overgeschreven.
Het bedrag stond vrijdag rond de middag (niet 's morgens om 9 u ! ) op de argenta giro rekening.
Perfect !