pincode veranderen keytrade visa kaart
Re: pincode veranderen keytrade visa kaart
Wij hebben 4 visakaarten van keytrade, 2 van onze eigen rekeningen, en nog eens 2 van de gemeenschappelijke.
Dat zijn dus 4 pincodes te onthouden.
Hoe doen we dat? Heel simpel : cryptisch noteren op een briefje samen met de kaartjes.
Met cryptisch bedoel ik bijvoorbeeld : je code is 4693 : je schrijft het op als 3964.
Op dat lijstje staan dus 8 nummers, waarvan er slechts 4 de echte zijn, cryptisch genoteerd. Geen mens die die code in 3 pogingen kan raden.
Dat zijn dus 4 pincodes te onthouden.
Hoe doen we dat? Heel simpel : cryptisch noteren op een briefje samen met de kaartjes.
Met cryptisch bedoel ik bijvoorbeeld : je code is 4693 : je schrijft het op als 3964.
Op dat lijstje staan dus 8 nummers, waarvan er slechts 4 de echte zijn, cryptisch genoteerd. Geen mens die die code in 3 pogingen kan raden.
De lijst van bankautomaten waar de pincode kan gewijzigd worden is opgesteld op basis van de postcode.
Ik heb 4 banken bezocht...… allemaal Argenta….. en na enig onderzoek is gebleken dat ze allemaal buiten dienst zijn tot nader order. Even wachten dus om de code te kunnen wijzigen.
Ik heb 4 banken bezocht...… allemaal Argenta….. en na enig onderzoek is gebleken dat ze allemaal buiten dienst zijn tot nader order. Even wachten dus om de code te kunnen wijzigen.
Ik bezocht die argentakantoren nog voor ze buitendienst waren gezet wegens die plofkraken.
Toen ging dat ook niet; volgens betrouwbare bron -die ik hier veiligheidsgewijs niet mag noemen- zal dat pas werken vanaf juli 2020.
Toen ging dat ook niet; volgens betrouwbare bron -die ik hier veiligheidsgewijs niet mag noemen- zal dat pas werken vanaf juli 2020.
Volgens "De Morgen" :
"""Ten laatste begin december zullen de automaten weer open zijn voor cashafhalingen en andere verrichtingen. De andere bankautomaten blijven nog voor onbepaalde duur gesloten."""
Dus ook voor de betere helft nog even wachten.
"""Ten laatste begin december zullen de automaten weer open zijn voor cashafhalingen en andere verrichtingen. De andere bankautomaten blijven nog voor onbepaalde duur gesloten."""
Dus ook voor de betere helft nog even wachten.
Je kan de pincode van eid thuis wijzigen. normaal ook, dat is niet zo onveilig als van een bankkaart. Met een gefraudeerde eid kan je eigenlijk niet veel aanvangen.
Mijn man heeft ook alleen nog maar de nieuwe geactiveerd door de code te veranderen, maar sindsdien nog geen Visa verrichtingen gedaan.
Mijn oude kaart kon ik deze week nog gebruiken, maar dat is normaal want ik heb de nieuwe nog niet geactiveerd.
Keep on dreaming !JoopDoder schreef: ↑23 november 2019, 15:09 … al die negatieve propaganda over cryptomunten …
Maar de ontwikkeling is niet tegen te houden : stel je eens voor : een betaling doen met even groot gemak als een mailtje sturen.
Over pakweg 10 jaar zal dat een feit zijn, en wie dan nog met een bankkaart rondloopt, (laat staan baar geld) wordt bekeken als een fossiel...
Wie gelooft nu dat de 'fossielen' ooit hun pintje in het stamcafé met cryptomunten zullen kunnen betalen?
Daar ben ik het mee eens.
De cryptomunten zijn dromen en bedrog, er staat niets tegenover dat de waarde ondersteunt, de koers is te labiel om ooit als ernstig betaalmiddel te overwegen.
Ik aanvaard het niet als betaalmiddel en zou dat ook nooit doen, noch ga ik het ooit gebruiken. Dan word ik nog liever betaald in aandelen van Dexia, die staan tenminste al redelijk aan een bodemkoers genoteerd.
Cryptomunten lijken me eerder gedoemd om te verdwijnen dan om de officiële munt te vervangen.
De cryptomunten zijn dromen en bedrog, er staat niets tegenover dat de waarde ondersteunt, de koers is te labiel om ooit als ernstig betaalmiddel te overwegen.
Ik aanvaard het niet als betaalmiddel en zou dat ook nooit doen, noch ga ik het ooit gebruiken. Dan word ik nog liever betaald in aandelen van Dexia, die staan tenminste al redelijk aan een bodemkoers genoteerd.
Cryptomunten lijken me eerder gedoemd om te verdwijnen dan om de officiële munt te vervangen.
Het is te hopen dat als je na enkele weken je kaarten niet gebruikt hebt je zelf nog uit uw lijstje wijs geraakt. In ieder geval 'zeer veilig' uw cijfers gewoon achterste voren opschrijven, daar kan echt niemand opkomen.
In de jaren '80, toen de eerste commerciele computers op de markt kwamen, vond men het ook de moeite niet om de datum al aan te passen voor het komende millenium. De computer -zo dachten de toenmalige slimmeriken- was een voorbijgaand fenomeen, wellicht sprak men er 10 jaar later niet meer over.haelewyn schreef: ↑24 november 2019, 11:23 Daar ben ik het mee eens.
Hetgeen ik allemaal hierboven lees ivm de cryptomunt, neigt naar dezelfde denkwijze.
Je kan gelijk hebben. Mijn gevoel zegt van niet, maar ik ben niet die ene op deze wereld die nooit fouten maakt. Over 10 jaar weten we het ! 
Dacht je aan een cryptomunt met een vaste waarde ? Of met een Jo Jo wisselkoers als de Bitcoin ?
En hoe zie je die onafhankelijke munt ooit de euro te vervangen ....
Wetgeving die zegt dat ik recht heb om mijn inkomen in euro te ontvangen... Dat iedereen die munt moet aanvaarden ter betaling..
Worden het dan androids ipv euro's ? Want met Apples betaal ik al helemaal niet en nog minder ..
Tien jaar is kort hoor om een grote evolutie teweeg te brengen.
Als jij het voor je ziet, deel het even.. ik ben nieuwsgierig naar je praktische oplossingen voor het theoretisch probleem.
Op plaatsen in de wereld waar ze 5 jaar op ons vooruit zijn (?) betalen ze met hun telefoon maar nog altijd in de officiële munt.

Dacht je aan een cryptomunt met een vaste waarde ? Of met een Jo Jo wisselkoers als de Bitcoin ?
En hoe zie je die onafhankelijke munt ooit de euro te vervangen ....
Wetgeving die zegt dat ik recht heb om mijn inkomen in euro te ontvangen... Dat iedereen die munt moet aanvaarden ter betaling..
Worden het dan androids ipv euro's ? Want met Apples betaal ik al helemaal niet en nog minder ..
Tien jaar is kort hoor om een grote evolutie teweeg te brengen.
Als jij het voor je ziet, deel het even.. ik ben nieuwsgierig naar je praktische oplossingen voor het theoretisch probleem.
Op plaatsen in de wereld waar ze 5 jaar op ons vooruit zijn (?) betalen ze met hun telefoon maar nog altijd in de officiële munt.
Stel, je moet 4 verschillende 4-cijferige codes onthouden, en je noteert die zodanig, dat jij alleen eraan uitkunt.
Bijvoorbeeld : 2145-5896-6892-4832
Ik schrijf ze als volgt op : 3145-6996-7902-5941
Ikzelf weet op een fractie van een seconde de juist code te herleiden uit vorige cijfers.
Weet iemand welke rekenkundige ingreep ik toepastte?
Zéér eenvoudig, en tegelijk zeer ingewikkeld.
Bijvoorbeeld : 2145-5896-6892-4832
Ik schrijf ze als volgt op : 3145-6996-7902-5941
Ikzelf weet op een fractie van een seconde de juist code te herleiden uit vorige cijfers.
Weet iemand welke rekenkundige ingreep ik toepastte?
Zéér eenvoudig, en tegelijk zeer ingewikkeld.
Moet die laatste niet 5943 zijn?
-
- Hero Member
- Contacteer:
--// --// ///- ///\
achterliggende symboliek van de rekenkundige ingreep. naar wat verwijst dat?
achterliggende symboliek van de rekenkundige ingreep. naar wat verwijst dat?