Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 906 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 904
  • 905
  • 906
  • 907
  • 908
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
KendrickR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KendrickR
Verstuur privébericht

Re: De Beurs vandaag

Bericht door KendrickR » 13 maart 2020, 08:25

Osrs schreef: ↑13 maart 2020, 08:17 De beurzen bevriezen?
Iedereen staat toch in voor zijn eigen centen en beleggingsstrategie?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Denk dat je niet beseft wat heat is. Als jij straks ten gevolge geen werk meer hebt en de sociale zekerheid onderuit gaat en je ook op die manier niet meer geholpen kan worden.

Allemaal wel plezant het met zo slagzinnetjes afkomen om discussies van de kaart te vegen maar denk dat het weinig inhoud bied.

Niet beledigend bedoelt maar vind het beetje kortzichtig terwijl beleggers net strategische horen te denken en inzicht horen te promoten. Je hebt er altijd de drukkende hand bij sommige die ze nodig moeten tonen. Bewust of niet.

sintorama
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer sintorama
Verstuur privébericht Website

Bericht door sintorama » 13 maart 2020, 08:28

"In fact, you can argue that if you're not willing to react with equanimity to a market price decline of 50% two or three times a century you're not fit to be a common shareholder, and you deserve the mediocre result you're going to get compared to the people who do have the temperament, who can be more philosophical about these market fluctuations."

Een quote van Charlie Munger.

Niet panikeren, rustig blijven. Dit is een tijdelijke situatie, Corona wordt sowieso overwonnen en depressie duren niet eeuwig.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Bericht door Fakkel » 13 maart 2020, 09:03

Aan iedereen die nu verkoopt: al eens aan het risico gedacht datje loopt wanneer je het geld gewoon op een spaar- of zichtrekening laat staan?
Denk maar niet dat de banken ongeschonden uit deze crisis komen. Dus dat spaarboekje zou ook wel eens niet de meest veilige haven kunnen zijn.

Gewoon de rit uitzitten, just my 2 cents.
Dit virus gaat doen wat onze politici niet kunnen:
1) een deel van de vergrijzing oplossen.
2) tijdelijk voor minder milieuvervuiling zorgen.
3) vertraging in de aangroei vd wereldbevolking.
4) koopkansen creëren op de beurs.

Uiteindelijk zijn dat allemaal zaken waar we allang om schreeuwen, maar ja, "NIMBY", he. We vinden het allemaal prima zolang het op een ander gebeurt.

boskogol
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer boskogol
Verstuur privébericht

Bericht door boskogol » 13 maart 2020, 09:03

Terug een dikke plus bij opening, gaan we weer afglijden in de namiddag?

Osrs
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Osrs
Verstuur privébericht

Bericht door Osrs » 13 maart 2020, 09:03

KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 08:25
Osrs schreef: ↑13 maart 2020, 08:17 De beurzen bevriezen?
Iedereen staat toch in voor zijn eigen centen en beleggingsstrategie?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Denk dat je niet beseft wat heat is. Als jij straks ten gevolge geen werk meer hebt en de sociale zekerheid onderuit gaat en je ook op die manier niet meer geholpen kan worden.

Allemaal wel plezant het met zo slagzinnetjes afkomen om discussies van de kaart te vegen maar denk dat het weinig inhoud bied.

Niet beledigend bedoelt maar vind het beetje kortzichtig terwijl beleggers net strategische horen te denken en inzicht horen te promoten. Je hebt er altijd de drukkende hand bij sommige die ze nodig moeten tonen. Bewust of niet.
Ik denk dat er velen niet beseffen wat beleggen is.
De geschiedenis toont toch dat er om de zoveel jaar bearmarkten zijn?
Als men hiermee niet kan leven dan laat men beter zijn geld op spaarrekening staan.

Indien de sociale zekerheid onderuit zou gaan zal ik véél grotere zorgen heb dan mijn portefeuille die weinig of niks waard is.

Verder wens ik u nog veel succes in uw belegginscarriere.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Bericht door reteiP » 13 maart 2020, 09:05

De extreme maatregelen die men nu aan het treffen zijn zouden in zekere zin een opsteker voor de beurs moeten zijn.
Dit is onze beste kans om de pandemie te stabiliseren.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash

LaCucaracha
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer LaCucaracha
Verstuur privébericht

Bericht door LaCucaracha » 13 maart 2020, 09:08

Dead cat bounce of niet, het is in ieder geval beter dan opnieuw een donkerrode dag!

Ben alvast blij dat ik gisteren volop heb ingeslagen!

superbosko
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer superbosko
Verstuur privébericht

Bericht door superbosko » 13 maart 2020, 09:14

Fakkel schreef: ↑13 maart 2020, 09:03 Aan iedereen die nu verkoopt: al eens aan het risico gedacht datje loopt wanneer je het geld gewoon op een spaar- of zichtrekening laat staan?
Denk maar niet dat de banken ongeschonden uit deze crisis komen. Dus dat spaarboekje zou ook wel eens niet de meest veilige haven kunnen zijn.

Gewoon de rit uitzitten, just my 2 cents.
Dit virus gaat doen wat onze politici niet kunnen:
1) een deel van de vergrijzing oplossen.
2) tijdelijk voor minder milieuvervuiling zorgen.
3) vertraging in de aangroei vd wereldbevolking.
4) koopkansen creëren op de beurs.

Uiteindelijk zijn dat allemaal zaken waar we allang om schreeuwen, maar ja, "NIMBY", he. We vinden het allemaal prima zolang het op een ander gebeurt.
5) bedrijven het perfecte excuus geven om doortastende herstructetingen te doen, wat ten goede komt aan rendabiliteit
6) productie terug naar het westen halen, nu iedereen doorheeft hoe fragiel een volledig geglobaliseerde supply chain is

superbosko
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer superbosko
Verstuur privébericht

Bericht door superbosko » 13 maart 2020, 09:16

Osrs schreef: ↑13 maart 2020, 09:03

Als men hiermee niet kan leven dan laat men beter zijn geld op spaarrekening staan.

Indien de sociale zekerheid onderuit zou gaan zal ik véél grotere zorgen heb dan mijn portefeuille die weinig of niks waard is.

Ik redeneert ook zo

Ofwel gaat de globale beurs op lange termijn omhoog.
Ofwel is er een groter probleem met het hele systeem, en maakt het niet uit hoeveel ik verloren ben, geld op een bank rekening zal je dan ook niet redden

Heb recent een huis gekocht met relatief grote tuin
Kan altijd nog zelf beginnen telen

KendrickR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KendrickR
Verstuur privébericht

Bericht door KendrickR » 13 maart 2020, 09:18

Ik had toch niks gezegd over een beleggingsportefieulle. Ik heb verkocht 4 weken geleden. Alles. Ik heb naar de signalen geluisterd ipv mensen af te schilderen als trol en het andere af te raden.

Ik legde in men vorige commentaar gewoon uit dat bevriezen nuttig is als het anders de wereld de afgrond in helpt. Maar dan krijg je bezwaren dat ik de heat niet aankan. Ik denk dat ik meer besef heb van de beurs dan enkele selfproclaimed gurus hier die naievelingen wat wijsmaken en discussie de tafel afwerpen met onnozele opmerkingen zoals je kan de heat niet aan. Wat gans van de pot gerukt is. Ik heb meer ervaring achter de kiezen dan de meeste hier.

Waarom vraag je je af? Omdat ik niet in een of andere doos blijf leven en leer uit ervaringen. Veel denken hier op het spaargidsje brave burgers tegen te komen die hun advies geven. Alles behalve waar.

rudipsycho
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer rudipsycho
Verstuur privébericht

Bericht door rudipsycho » 13 maart 2020, 09:38

KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 09:18

Ik had toch niks gezegd over een beleggingsportefieulle. Ik heb verkocht 4 weken geleden. Alles. Ik heb naar de signalen geluisterd ipv mensen af te schilderen als trol en het andere af te raden.

Ik legde in men vorige commentaar gewoon uit dat bevriezen nuttig is als het anders de wereld de afgrond in helpt. Maar dan krijg je bezwaren dat ik de heat niet aankan. Ik denk dat ik meer besef heb van de beurs dan enkele selfproclaimed gurus hier die naievelingen wat wijsmaken en discussie de tafel afwerpen met onnozele opmerkingen zoals je kan de heat niet aan. Wat gans van de pot gerukt is. Ik heb meer ervaring achter de kiezen dan de meeste hier.

Waarom vraag je je af? Omdat ik niet in een of andere doos blijf leven en leer uit ervaringen. Veel denken hier op het spaargidsje brave burgers tegen te komen die hun advies geven. Alles behalve waar.
Je hebt een punt, Kendrick, maar verwoordt het wel heel scherp. De kans op een economische depressie is niet onbestaande. Met een recessie mogen we al blij zijn.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

Bericht door GreenDean » 13 maart 2020, 09:42

sintorama schreef: ↑13 maart 2020, 08:28 "In fact, you can argue that if you're not willing to react with equanimity to a market price decline of 50% two or three times a century you're not fit to be a common shareholder, and you deserve the mediocre result you're going to get compared to the people who do have the temperament, who can be more philosophical about these market fluctuations."

Een quote van Charlie Munger.

Niet panikeren, rustig blijven. Dit is een tijdelijke situatie, Corona wordt sowieso overwonnen en depressie duren niet eeuwig.
Pot vol koffie. Nu ben ik het toch weer 100% met je eens. Hebben ze wat in het kraantjeswater gedaan daar bij jou? ;D
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

KendrickR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KendrickR
Verstuur privébericht

Bericht door KendrickR » 13 maart 2020, 09:47

rudipsycho schreef: ↑13 maart 2020, 09:38 Je hebt een punt, Kendrick, maar verwoordt het wel heel scherp. De kans op een economische depressie is niet onbestaande. Met een recessie mogen we al blij zijn.
Het gaat me niet om een punt te maken. Het gaat mij om de horizon. Ik veracht mensen die kortzichtig zijn een beetje. Heel wat lijden kan voorkomen worden in een samenleving als men geen dwazen had die andere beduvelde met die ziekte. Maar ze doen alsof degene die de bel luiden de complottheoristen zijn en terwijl ze de aandacht daarop vestigen stelen ze de centen uit uw zak. Achterbaks.

Ja ik heb een scherp mes en ben zeker niet twijfelend deze te alle tijden te gebruiken om het kwalijke, zoals deze tumor van mensen weg te snijden en in het bakje te zetten waar het thuishoort. Welliswaar kunnen ze daar ongeschonden hun wanpraktijken verder stellen.

Om terug te komen op het feit dat je toekomstgericht moet denken. Rudi, het is niet verkeerd zulke scenarios in het achterhoofd te houden en na te denken wat jij als burger gaat doen wanneer het land WEL in zulke situaties terechtkomt? Gaan we beginnen roven en jatten of gaan we samenwerken dan en nu om tot een logischer beleid te komen. Hoe de markten zijn nu, dat is gewoon gevaarlijk en we denken dat de risicos te bevatten zijn tot het eens finaal uitbarst. Waarover ik nu spreek.

Dit is wellicht niet iets dat gaat gebeuren maar deze ervaring is een ENORM goed leermiddel van wat wel kan zijn. Ik stelde voorheen in men commentaar dat ik leer uit ervaringen... maar dat is ook door me daar bewust mee bezig te houden en erover te redeneren. In tegenstelling tot wat hier de laatste 30 paginas gezegd is geweest.

Kort samengevat;
- Problematische tijden komen
* Ben je voorbereid?
* Hoe stel jij je dan op?

En die hoe dat is iets waarover je mag nadenken als je ziet hoe men denkt aan hoe men nu winst kan maken ipv hoe verlies in te perken. Die hoe kan verwelkomend of afwijzend zijn. En dat is mijn volle recht en volledige overtuiging van hoe ik in het leven sta.
Laatst gewijzigd door KendrickR op 13 maart 2020, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.

jcusters
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer jcusters
Verstuur privébericht

Bericht door jcusters » 13 maart 2020, 09:53

boskogol schreef: ↑13 maart 2020, 09:03 Terug een dikke plus bij opening, gaan we weer afglijden in de namiddag?
't glijden is al begonnen

jvdc
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jvdc
Verstuur privébericht

Bericht door jvdc » 13 maart 2020, 09:59

KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 09:18 Ik legde in men vorige commentaar gewoon uit dat bevriezen nuttig is als het anders de wereld de afgrond in helpt.
Het is niet de beurs die de wereld de afgrond in stort maar het coronavirus. Don't shoot the messenger.
De beurs is vooral een weerspiegeling van de economische realiteit. Door koersen te bevriezen ga je investeerders misschien wel beschermen, maar kleine zelfstandigen die het water aan de lippen staat zul je er niet mee redden.

Omgekeerd, de beurs is ontworpen om geld zo efficiënt mogelijk te alloceren. Alle kunstmatige ingrepen die je aanbrengt doet die efficiëntie verminderen.

Eventueel kan je 'tijdelijk' bevriezen om massahysterie in te perken, maar zo'n maatregelen bestaan al.
Als je pleit om op langere termijn te bevriezen, tot wanneer ga je dan bevriezen? Tot de beurzen terug hersteld zijn? In dat geval verleg je het risico van de belegger naar de overheid. Moet de belastingbetaler opdraaien voor het risico dat een belegger neemt terwijl die belegger wel met de winsten gaat lopen in goede tijden?

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 906 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 904
  • 905
  • 906
  • 907
  • 908
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy