Het saaiste topic op spaargids. Word.
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Het saaiste topic op spaargids. Word.
Spaargidsers,
ik heb een vraag voor spaargidsers die graag met Microsoft word werken.
Ik zoek een gemakkelijke manier om informatie te indexeren of te catalogiseren met behulp van bepaalde trefwoorden.
Een stom voorbeeld.
ik heb een document met honderden kookrecepten. die staan nu gerangschikt in arbitraire onderverdelingen (ovenschotel, vegetarisch, vis, dessert. Maar vaak heb je informatie, in dit geval recepten, die onder meerdere zaken thuishoren, een vegetarische ovenschotel bijvoorbeeld.
ik zoek een manier om snel de correcte items/informatie van 'ovenschotel' en 'vegetarisch' te kunnen terugvinden.
Een soort tags of filters of macro's of... maar ik vind dit dus niet terug online.
Weet iemand hier een mogelijke oplossing?
ik heb een vraag voor spaargidsers die graag met Microsoft word werken.
Ik zoek een gemakkelijke manier om informatie te indexeren of te catalogiseren met behulp van bepaalde trefwoorden.
Een stom voorbeeld.
ik heb een document met honderden kookrecepten. die staan nu gerangschikt in arbitraire onderverdelingen (ovenschotel, vegetarisch, vis, dessert. Maar vaak heb je informatie, in dit geval recepten, die onder meerdere zaken thuishoren, een vegetarische ovenschotel bijvoorbeeld.
ik zoek een manier om snel de correcte items/informatie van 'ovenschotel' en 'vegetarisch' te kunnen terugvinden.
Een soort tags of filters of macro's of... maar ik vind dit dus niet terug online.
Weet iemand hier een mogelijke oplossing?
Re: Het saaiste topic op spaargids. Word.
In de titel van je recept een aantal trefwoorden opnemen (ovenschotel, vegetarisch, ...) en de zoekfunctie (ctrl+F) gebruiken?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Het probleem daarbij is dat je dan altijd precies dezelfde woordencombinatie moet hebben en ook daarop zoekt.
Stel dat in de titel/omschrijving/... dan staat "vegetarische aziatische ovenschotel" dan vind je het al niet meer terug door te zoeken op vegetarische ovenschotel.
Stel dat in de titel/omschrijving/... dan staat "vegetarische aziatische ovenschotel" dan vind je het al niet meer terug door te zoeken op vegetarische ovenschotel.
Het is eenmalig wat werk, maar het werkt wel heel goed.
Ik zou met een index werken, die ja dan bv. ergens laat genereren : https://support.office.com/nl-nl/articl ... a9d14bf073
Vooraan kan je bv. ook met een inhoudsopgave werken, met daarin bv. de hoofdverdelingen : zie bv. https://support.office.com/nl-nl/articl ... 8552ccf0c0
Beiden kan je makkelijk laten bijwerken met 1 druk op de knop.
Ik zou met een index werken, die ja dan bv. ergens laat genereren : https://support.office.com/nl-nl/articl ... a9d14bf073
Vooraan kan je bv. ook met een inhoudsopgave werken, met daarin bv. de hoofdverdelingen : zie bv. https://support.office.com/nl-nl/articl ... 8552ccf0c0
Beiden kan je makkelijk laten bijwerken met 1 druk op de knop.
Recepten niet in een Word document steken, maar in een recepten-app. In een goede app kan je verschillende tags toevoegen aan elke van de recepten en dan zoek/filteren op tags.
[Met dank aan veje voor uitleg hoe foto op te nemen in een reactie.]
[Met dank aan veje voor uitleg hoe foto op te nemen in een reactie.]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door zwembad op 16 maart 2020, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikzelf zou dat in excel doen. Als je een beetje kennis hebt van formules kan je daar heel veel mee doen...
Ik ben ook ooit in Excel begonnen, maar na een tijd toch overgeschakeld op een (gratis) software (app). Daar kan ik naast algemene kenmerken alle ingrediënten netjes registreren, bereidingswijze in detail ingeven en zelfs foto's toevoegen.
Excel is in de eerste plaats een rekenprogramma, geen tekstverwerker. Excel is zelfs zeer onhandig om lange teksten in te schrijven.
Hoe kan ik een afbeelding (JPG) die op mijn pc staat opnemen in een bericht? Dan kan ik een voorbeeld van een recept uit zo'n receptenprogramma laten zien.
als je een antwoord geeft op het forum, zie je onderaan twee tabbladen, opties en bijlagen. Klik bij bijlagen....
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden alvast.
- ik ga dat indexen een kans geven, maar op het eerste zicht lijkt dat niet heel gebruiksvriendelijk.
- een recepten app zal misschien de finale oplossing worden. Liever niet afhankelijk van zoiets, maar bon...
- ik ga dat indexen een kans geven, maar op het eerste zicht lijkt dat niet heel gebruiksvriendelijk.
- een recepten app zal misschien de finale oplossing worden. Liever niet afhankelijk van zoiets, maar bon...
Die indexen zijn wel wat werk. Maar eens je ermee weg bent, is het wel makkelijk.
Voeg je dan een recept toe, gewoon F9 (denk ik), en alles wordt opnieuw gegenereerd.
Door gebruik te maken van die indexen kan je ook meerdere termen aan je recept hangen.
Voeg je dan een recept toe, gewoon F9 (denk ik), en alles wordt opnieuw gegenereerd.
Door gebruik te maken van die indexen kan je ook meerdere termen aan je recept hangen.