Tijd om te kopen
TIP
Re: Tijd om te kopen
Voor de hardnekkige optimisten onder ons, nog wat 'opbeurende' grafieken in bijlage.
En de familie Saverys verkocht recent een groot deel van zijn aandelen in Euronav. Vreemd want dat aandeel werd zo aangeprezen.
Elke dag is er wel wat nieuws die nog in de beurs zal moeten worden verwerkt.
En de familie Saverys verkocht recent een groot deel van zijn aandelen in Euronav. Vreemd want dat aandeel werd zo aangeprezen.
Elke dag is er wel wat nieuws die nog in de beurs zal moeten worden verwerkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En toch gaan ze vandaag weer 4% hoger.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Waaruit kan je afleiden dat dit nieuws nog niet was verwerkt? De beurzen daalden wereldwijd al met zo'n 30% dus dat betekent dat er toch al wat slecht nieuws in de koersen verwerkt zit.
Ik ben optimist nog pessimist maar uiteraard zal er elke dag nieuw nieuws zijn. Zeker in speciale tijden geldt dat meer dan anders. Of dat nieuws positief of negatief is ten opzichte van eerdere verwachtingen is echter vingerdik kijken.
De bodemvissers die voorlopig nog volledig aan de kant zijn blijven staan hebben misschien wel te lang gewacht.
Beurzen stijgen enkel door de oneindige liquiditeit van de centrale banken. Zodra dat 5% à 10% van de bevolking dit door heeft, zullen ze weer crashen.
Het is gewoon uitstel van wat onvermijdelijk is.
De schuldenballon wordt al opgeblazen sedert 2009. De ontploffing volgt zeker. De vraag is alleen maar: Wanneer?
Henry Kissinger (96) delivers the most powerful warning:
“The historic challenge for leaders is to manage the crisis while building the future. Failure could set the world on fire.”
Het is gewoon uitstel van wat onvermijdelijk is.
De schuldenballon wordt al opgeblazen sedert 2009. De ontploffing volgt zeker. De vraag is alleen maar: Wanneer?
Henry Kissinger (96) delivers the most powerful warning:
“The historic challenge for leaders is to manage the crisis while building the future. Failure could set the world on fire.”
Dus als 5-10% van de beleggers door hebben dat de centrale banken oneinige liquiditeiten in de markten pompen... gaan ze hun bedrijven verkopen en vluchten in cash?
Het omgekeerde lijkt logischer.
Het omgekeerde lijkt logischer.
verloren met arco, teruggewonnen met barco.
Ze zullen vluchten in veilige assets.
Er zijn geen veilige assets.
Voorlopig 50% belegd, 50% cash.
Ga dit de komende twee weken gewoon aanhouden. Uit de afgelopen 2 weken besloten dat er wat winst misgelopen geraakt en dat de tendens licht omhoog gaat.
Voor eind april wil ik er naar mijn gevoel wel uit zijn. Dramatische maandcijfers april gaan wel een serieus dipje geven.
Alles kan natuurlijk rap veranderen als men morgen een Marshallplan opzet van 5 biljoen euro ofzo... fan ga ik all in.
Ga dit de komende twee weken gewoon aanhouden. Uit de afgelopen 2 weken besloten dat er wat winst misgelopen geraakt en dat de tendens licht omhoog gaat.
Voor eind april wil ik er naar mijn gevoel wel uit zijn. Dramatische maandcijfers april gaan wel een serieus dipje geven.
Alles kan natuurlijk rap veranderen als men morgen een Marshallplan opzet van 5 biljoen euro ofzo... fan ga ik all in.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
anonymous9
Als een gemiddelde forumganger op een Vlaams forumpje al uitgaat van een serieuze dip. Waarom zou dit dan al niet lang en breed in de koersen verwerkt zitten?
Misschien omwille van Hofstadter's Law: “It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.”
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Wees zuinig op uw cash, maar ben niet gierig. Ik koop bij in aandelen waarin ik geloof. Soms was ik te zuinig, soms was ik te snel...maar een ding weet ik wel: Koop bij waarin u gelooft.......BDE86 schreef: ↑6 april 2020, 18:22 Voorlopig 50% belegd, 50% cash.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
@Jozefien: Geloof is vaak een heel onbetrouwbare raadgever. Ik zou daar mee opletten.
@criticus: Jij weet heel veel; meer dan de meeste andere kleine- en grootbeleggers. Schijnaar. Jij bent in ieder geval geen aanhanger van de 'efficient market hypothesis', die beweert dat alle beschikbare informatie reeds in de koersen is verwerkt. Als de werkelijkheid zo helder, zonneklaar en onafwendbaar zou zijn zoals je die hier voorstelt, dan zou jij zéker niet de enige zijn die dat is opgevallen. Daaruit volgt dat de koersen zich daaraan zouden aanpassen, quod non.
@criticus: Jij weet heel veel; meer dan de meeste andere kleine- en grootbeleggers. Schijnaar. Jij bent in ieder geval geen aanhanger van de 'efficient market hypothesis', die beweert dat alle beschikbare informatie reeds in de koersen is verwerkt. Als de werkelijkheid zo helder, zonneklaar en onafwendbaar zou zijn zoals je die hier voorstelt, dan zou jij zéker niet de enige zijn die dat is opgevallen. Daaruit volgt dat de koersen zich daaraan zouden aanpassen, quod non.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Troglodytes; dank u wel voor uw advies.
Verder is het op de beurs natuurlijk 'Himmelhoch jauzend zum Tode betrubt". Ik als leek probeer een middenweg te vinden.
Verder is het op de beurs natuurlijk 'Himmelhoch jauzend zum Tode betrubt". Ik als leek probeer een middenweg te vinden.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
@jozefien: Ik zou ook opletten met Goethe citeren.