BMPB Top en CEBTop Interest definief vanaf 01/04/2009??
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
BMPB Top en CEBTop Interest definief vanaf 01/04/2009??
De basisrente en de aangroeipremie zouden dus definitief vastgesteld zijn voor Banca Monte Paschi Belgio Top en Credit Europe Bank Top Interest vanaf 01/04/2009 :voor elk een basisrente van 3% en een aangoeipremie van 1%?? Voordeel van BMPB Top is (volgens mij toch) dat het een Italiaanse bank is met een Belgische zetel (N.V. / S.A.) en onder het (tijdelijk) Belgisch garantiefonds van 100.000 euro valt, daar waar Credit Europe Bank Top Interest een Turkse Bank is met Nederlandse zetel en onder het (even tijdelijk) Nederlands garantiefonds van 100.000 euro valt. Turkije is (nog) niet bij de E.E.G. en velen hopen dat het er niet zo spoedig bijkomt of helemaal NIET bijkomt... . Bovendien heeft de Nederlandse minister van Financiën Bos zich destijds al laagdunkend uitgelaten over de hoge rentes die CEB Top Interest (vroeger reeds) gaf en de indruk gegeven NIET van plan te zijn voor dergelijke "hoogrentende banken" langer en verder garant te willen staan... .
Wie heeft ervaring met BMPB Top? Wat gebeurt er als men, nadat men eerst 10.000 euro gestort heeft op de BMPB Top-rekening, bijvoorbeeld 2.000 euro tijdelijk van de Top-rekening afhaalt? Verandert er dan iets aan het "regime" of aan de soort rekening?
Alvast bedankt voor de eventuele inlichtingen en raadgevingen.
Ruut
Wie heeft ervaring met BMPB Top? Wat gebeurt er als men, nadat men eerst 10.000 euro gestort heeft op de BMPB Top-rekening, bijvoorbeeld 2.000 euro tijdelijk van de Top-rekening afhaalt? Verandert er dan iets aan het "regime" of aan de soort rekening?
Alvast bedankt voor de eventuele inlichtingen en raadgevingen.
Ruut
Re: BMPB Top en CEBTop Interest definief vanaf 01/04/2009??
Ik ben ook geinteresseerd in BMPB top. Wat zijn de bevindingen van de klanten? Ik ben een kaupthing slachter dat zijn geld terugheeft maar ik ben nu toch wel voorzichtig met banken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dag Pieterjan,Pieterjan schreef: Ik ben ook geinteresseerd in BMPB top. Wat zijn de bevindingen van de klanten? Ik ben een kaupthing slachtoffer dat zijn geld terugheeft maar ik ben nu toch wel voorzichtig met banken.
Ook ik ben een Belgisch Kaupthing Edge slachtoffer dat slechts nog maar een deeltje van zijn geld gerecupereerd heeft maar toch nog steeds (een stille!) hoop heeft.
Zo heb ik nog enkele vragen bij de BMPBtop-spaarrekening:
1) Is men werkelijk verplicht een zichtrekening te nemen?
2) Moet men noodzakelijk bankkaarten nemen? (Ik heb al een zichtrekening en diverse kaarten bij de Deutsche Bank en bij Keytrade).
3) Ik wens tenslotte slechts alleen een BMPBtop-spaarrekening... .
4) Wat zijn de werkelijke kosten van de verzending (of kan men downloaden)?
5) Ik moet GEEN verzekening(en) hebben.
6)Wat zijn de werkelijke kosten nu eigenlijk? (Openingskosten, sluitingskosten, Digipass, correspondentiekosten)?
Groeten,
Ruut
-
lustige spaarder
Ik ben sinds januari klant bij BMPB. Ik vind het een prima bank. Je hebt de vrije keuze of je al dan niet bankkaarten neemt. Zichtrekening die aan je Top spaarrekening gekoppeld is is volledig gratis. Enige voorwaarde is dat je minstens 10000 € erop zet. Als je saldo lager is wordt deze automatisch verzet naar je zichtrekening. Digipas is ook gratis. Uittreksels kan je online raadplegen en dus opslaan of zelf afprinten. Geen verplichte verzekeringen of andere addertjes.
Ik meen op dit forum al gelezen te hebben dat voor de getrouwheidspremie vanaf april men hier ook met het 12 maanden systeem gaat werken ipv het huidige en omstreden 11 maanden in 1 kalenderjaar.
Enig minpuntje misschien: in heel het bedrijf spreken slechts om en bij 2 personen Nederlands... maar kan niet zeggen dat men onvriendelijk tov Vlamingen staat.
Kortom ik vind deze bank zeker een aanrader.
Ik meen op dit forum al gelezen te hebben dat voor de getrouwheidspremie vanaf april men hier ook met het 12 maanden systeem gaat werken ipv het huidige en omstreden 11 maanden in 1 kalenderjaar.
Enig minpuntje misschien: in heel het bedrijf spreken slechts om en bij 2 personen Nederlands... maar kan niet zeggen dat men onvriendelijk tov Vlamingen staat.
Kortom ik vind deze bank zeker een aanrader.
-
RaVen
Ik heb tot nu toe nog niets dan positieve ervaring met BMPB. Ik ben al 1,5 jaar klant, heb nog geen eurocent kosten betaald, en heb in januari een héél mooi en correct rendement gekregen op mijn spaargeld. Tot nu toe niets dan positieve ervaringen ermee.
Let wel, ik "gebruik" de rekening amper dagdagelijks, ik parkeer er sommen die ik lang kan missen, gebruik geen kaarten, en log mss 4x per jaar in.
Let wel, ik "gebruik" de rekening amper dagdagelijks, ik parkeer er sommen die ik lang kan missen, gebruik geen kaarten, en log mss 4x per jaar in.
-
gast9876
zit bijna 2 jaar bij BmpBtop en geen klagen, rechtlijnige, stabiele tarieven.Ruut schreef: 1) Is men werkelijk verplicht een zichtrekening te nemen?
niet dé hoogste, maar telkens mee bij de eerste 3.
en voel me veilig
Als je dit opent krijg je toch automatisch zichtrekening (nodig om het geld over te boeken naar externe rekeningen). eerst boek je van spaar naar zichtrekening over, dan naar externe rekening.
dat is bij rabobank/keytrade ook zo.
kost ook niets meer/minder
die zichtrekening zie je bij inloggen bmpbtop rekening.
bmpbtop
"opent automatisch een gratis zichtrekening Paschi-Easy genaamd met daaraan gelinkt uw persoonlijk spaardeposito BMPBTop"
néé, heb géén kaarten.Ruut schreef: 2) Moet men noodzakelijk bankkaarten nemen? (Ik heb al een zichtrekening en diverse kaarten bij de Deutsche Bank en bij Keytrade).
da's enkel bij de zichtrekeningen (paschi flex/easy/basic/gold)
rekeninguittreksels online te downloaden in pdf. Niet zo gebruiksvriendelijk en handig als keytrade, maar daar ik 2 X jaar check, niet zo belangrijk.Ruut schreef: 4) Wat zijn de werkelijke kosten van de verzending (of kan men downloaden)?
wie spreekt er van verzekeringen?Ruut schreef: 5) Ik moet GEEN verzekening(en) hebben.
0 €, als je 10.000 € stort dacht ik.Ruut schreef: 6)Wat zijn de werkelijke kosten nu eigenlijk? (Openingskosten, sluitingskosten, Digipass, correspondentiekosten)?
Deze twee rekeningen hebben immers geen openings-, sluitings- of beheerskosten.
gratis digipass.
je moet ook eens zelf lezen op de site, ipv anderen te laten zoeken....de antwoorden staan gewoon te lezen op de site
Sorry, ik had NIET gezien dat ze ook een nederlandstalige versie hadden!satsurfer schreef: je moet ook eens zelf lezen op de site, ipv anderen te laten zoeken....de antwoorden staan gewoon te lezen op de site
Alvast bedankt voor de info,
Ruut