MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Met het Hot-Accounts programma zie ik in één rapport chronologisch voor al mijn bankrekeningen bij al mijn banken welke bedragen op welke datum een getrouwheidsperiode zijn begonnen, wat de inmiddels opgebouwde getrouwheidspremie is, hoeveel de getrouwheidspremie op einddatum bedraagt en wanneer deze uitbetaald wordt.
-
anonymous19
Afhankelijk van hoe je wil sparen is de verhoging naar 5000 euro per maand toch interessant. Bijvoorbeeld in mijn geval: Ik wou de hoogste rente voor mijn noodfonds (dat kleiner is als 10.000 euro, aangezien ik jong ben, geen kinderen heb, weinig kosten heb, ...) Alles wat boven mijn noodfonds komt wordt elders geïnvesteerd. Ik spaar dus niet maandelijks op spaarrekeningen, waardoor het voor mij interessant is om zo snel mogelijk mijn noodfonds volledig op deze rekening te krijgen, zodat ik ook zo snel mogelijk aan de 12 maanden zit voor het voltallige bedrag. Hierdoor kan ik na deze 12 maanden indien nodig het volledige bedrag terug verhuizen zonder verlies van een deel van de getrouwheidspremie.
Ik kon dus snel 5000 euro bijstorten, iets wat mij anders 10 maanden had gekost.
Ik kon dus snel 5000 euro bijstorten, iets wat mij anders 10 maanden had gekost.
Na 12 maanden verwerf je de getrouwheidspremie maar dan begint een nieuwe periode van 12 maanden te lopen. Pas na die tweede periode van 12 maanden verwerf je opnieuw de getrouwheidspremie, waarna weer een periode van 12 maanden begint te lopen enzovoort. Bij noodfonds denk ik aan geld dat je dringend nodig hebt en waarvoor je niet kunt wachten tot de 12 maanden verstreken zijn. Bij een dringende en onverwachte opname verlies je dus altijd de lopende getrouwheidspremie.PhoenixFire schreef: ↑8 april 2020, 13:42 Hierdoor kan ik na deze 12 maanden indien nodig het volledige bedrag terug verhuizen zonder verlies van een deel van de getrouwheidspremie.
-
anonymous19
Daar moet ik je gelijk ingeven. Maar aangezien ik nog jong ben en lage kosten heb, en dus ook minder kans op onverwachte kosten (geen huis, geen kinderen, geen eigen wagen, ...), lijkt het voor mij nog steeds nuttig aangezien de kans miniem is dat ik hier aan moet komen. Indien ik natuurlijk toch het geld ineens moet opvragen tijdens een lopend jaar getrouwheidspremie, maak ik een verlies van ongeveer 0-50 euro (afhankelijk of ik het de eerste maand na het verwerven van de vorige premie afhaal of de 12de maand). Qua risk-reward lijkt me dit dus nog steeds een goede keuze...
Inderdaad. Beter dan aandelen. Want als je die moet verkopen net wanneer er een correctie is zoals nu ben je dik gezien.
Dat klopt. Je verwerft de getrouwheidspremie respectievelijk in april, mei en juni 2021, maar ze wordt pas allemaal uitbetaald op 1 juli (uitbetalingen getrouwheidspremies gebeuren aan het begin van ieder kwartaal). Je nieuwe getrouwheidspremies beginnen dus ook opnieuw te lopen in april, mei en juni 2021 tot dezelfde maanden in 2022. Als je in juli al je geld eraf haalt, heb je dus wel bijvoorbeeld voor het geld van april 3 maanden opgebouwde getrouwheidspremie die vervalt.
Om geen nodeloze getrouwheidspremie te verliezen moet je dezelfde bedragen in april, mei en juni 2021 afhalen en op 1 juli je verworven getrouwheidspremie.
-
SamBG
Daarvoor is deze rekening perfect! Bovendien als je de centen niet binnen het jaar nodig hebt, nog interessanter dan de hoge renterekening bij dezelfde bank.PhoenixFire schreef: ↑8 april 2020, 13:42 Afhankelijk van hoe je wil sparen is de verhoging naar 5000 euro per maand toch interessant. Bijvoorbeeld in mijn geval: Ik wou de hoogste rente voor mijn noodfonds (dat kleiner is als 10.000 euro, aangezien ik jong ben, geen kinderen heb, weinig kosten heb, ...) Alles wat boven mijn noodfonds komt wordt elders geïnvesteerd. Ik spaar dus niet maandelijks op spaarrekeningen, waardoor het voor mij interessant is om zo snel mogelijk mijn noodfonds volledig op deze rekening te krijgen, zodat ik ook zo snel mogelijk aan de 12 maanden zit voor het voltallige bedrag. Hierdoor kan ik na deze 12 maanden indien nodig het volledige bedrag terug verhuizen zonder verlies van een deel van de getrouwheidspremie.
-
SamBG
Ok thanks... en als je (ik bedoel wel ik héMaarten schreef: ↑8 april 2020, 15:14Dat klopt. Je verwerft de getrouwheidspremie respectievelijk in april, mei en juni 2021, maar ze wordt pas allemaal uitbetaald op 1 juli (uitbetalingen getrouwheidspremies gebeuren aan het begin van ieder kwartaal). Je nieuwe getrouwheidspremies beginnen dus ook opnieuw te lopen in april, mei en juni 2021 tot dezelfde maanden in 2022. Als je in juli al je geld eraf haalt, heb je dus wel bijvoorbeeld voor het geld van april 3 maanden opgebouwde getrouwheidspremie die vervalt.
Om geen nodeloze getrouwheidspremie te verliezen moet je dezelfde bedragen in april, mei en juni 2021 afhalen en op 1 juli je verworven getrouwheidspremie.
-
SamBG
@lila... en wat is jouw vraag/opmerking/commentaar eigenlijk?
@Lila B: eerst had je een probleem met de getrouwheidspremie die uitbetaald zou worden in april en nu weer met de getrouwheidspremie die uitbetaald zou worden in juli. Al die getrouwheidspremies verdwijnen bij jou. Is die van april ondertussen niet gestort?
Lila B schreef: ↑1 april 2020, 07:10 Ik heb sinds februari 2019 een rekening bij MeDirect Fidelity. Begin maart 2019 deed ik een tweede storting. De gelden zijn niet afgehaald.
Op het platform kon ik zien dat er zowel in februari als maart 2020 een getrouwheidspremie bijkwam en dat die zou gestort worden op 1 april, vandaag dus.
Nu is die getrouwheidspremie verdwenen, de teller staat weer op nul en er is niets bijgekomen op de rekening.
Kan het zijn dat bij MeDirect een getrouwheidspremie uit het overzicht verdwijnt zodra hij verworven is, zelfs als hij nog niet uitbetaald is? Dat je daar enkel de getrouwheidspremies ziet die in opbouw zijn?
Yaris, Ik ben nog maar klant bij MeDirect sedert februari 2019. De getrouwheidspremies van februari en maart 2020 waren zichtbaar op het platform tot op het moment dat ze verworven waren, op 1 april 2020 en plots waren ze niet meer zichtbaar. Vandaar mijn vraag toen. Ze werden dan na die technische panne wel correct uitbetaald.Yaris schreef: ↑12 april 2020, 20:58 @Lila B: eerst had je een probleem met de getrouwheidspremie die uitbetaald zou worden in april en nu weer met de getrouwheidspremie die uitbetaald zou worden in juli. Al die getrouwheidspremies verdwijnen bij jou. Is die van april ondertussen niet gestort?
Kan het zijn dat bij MeDirect een getrouwheidspremie uit het overzicht verdwijnt zodra hij verworven is, zelfs als hij nog niet uitbetaald is? Dat je daar enkel de getrouwheidspremies ziet die in opbouw zijn?Lila B schreef: ↑1 april 2020, 07:10 Ik heb sinds februari 2019 een rekening bij MeDirect Fidelity. Begin maart 2019 deed ik een tweede storting. De gelden zijn niet afgehaald.
Op het platform kon ik zien dat er zowel in februari als maart 2020 een getrouwheidspremie bijkwam en dat die zou gestort worden op 1 april, vandaag dus.
Nu is die getrouwheidspremie verdwenen, de teller staat weer op nul en er is niets bijgekomen op de rekening.
Ik heb echter begin april 2019 ook een storting gedaan. De desbetreffende, nieuwe getrouwheidspremie kwam op de vervaldatum enkele dagen geleden ook zichtbaar als verworven, maar nog niet uitbetaalde getrouwheidspremie. Eigenlijk zou die moeten zichtbaar blijven tot één juli toch? Na de lezen van het draadje over andere leden die hun bedragen niet meer konden terugvinden, ben ik ook gaan kijken, en ja hoor... Bedrag verdwenen.
De klantendienst was vrijdag niet bereikbaar.
Yaris, hiervoor verwijs ik graag naar de topic: "Getrouwheidspremie en geld weg" gestart op 09/04/2020 in "Vraag het aan de financiële instelling" Medirect dus. Niet gestart door mij.
Er is toch iets raars aan de hand met die Website van Medirect volgens mij.
SamBG, hiervoor verwijs ik graag naar de topic: "Getrouwheidspremie en geld weg" gestart op 09/04/2020 in "Vraag het aan de financiële instelling" Medirect dus. Niet gestart door mij.
Er is toch iets raars aan de hand met die Website van Medirect volgens mij.
Ja, ik heb dat daar in dat topic ook opgemerkt en meteen via de beveiligde omgeving vraag hierover gesteld aan medirect, maar ik heb reeds ervaren dat medirect er ca. 10 dagen over doet om te antwoorden. Nog een weekje geduld oefenen dus.
Dat topic was trouwens opgestart in de rubriek "vraag het aan medirect", maar daar ook nog geen teken van leven door medirect ter zake...
Dat topic was trouwens opgestart in de rubriek "vraag het aan medirect", maar daar ook nog geen teken van leven door medirect ter zake...