Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Corona-virus.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14493 berichten
  • Pagina 147 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • …
  • 967
  • Volgende
PinkPanther1970
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer PinkPanther1970
Verstuur privébericht

Re: Corona-virus.

• Citeer

Bericht door PinkPanther1970 » 10 april 2020, 08:17

BDE86 schreef: ↑9 april 2020, 19:26 Bij wat soort bedrijven bestellen ze die dan? Wish?
Nee, tussenpersoon blijkt via FB gezocht te hebben.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 10 april 2020, 08:29

@Kevva :
Over vrijwillige besmetting : """""Het klinkt verleidelijk, ­zeker voor jonge, gezonde mensen die veel kans hebben om slechts een milde vorm van de ziekte door te maken. Maar Erika Vlieghe waarschuwt voor het ­risico. “Ook jonge mensen kunnen sterven aan Covid-19. Mogelijk hebben sommige jonge ­mensen een overactief immuniteitssysteem door een genetische oorzaak. Zolang we niet precies weten welke jongeren complicaties krijgen, is het onverantwoord om ze opzettelijk te ­besmetten.”"""" (Nieuwsblad)

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200408_04916657

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 10 april 2020, 09:06

Kevva schreef: ↑10 april 2020, 00:27 Een aantal winkels die mogelijk uit het straatbeeld zullen verdwijnen (o.a. omwille van de coronacrisis).

- Hema
- Superdry
- Ted Baker
- M&S
M&S is natuurlijk al uit ons straatbeeld verdwenen. Tot twee maal toe zelfs !

Ik had daar onlangs nog mijn verbazing over uitgesproken tegen een Brit.
"Wat is er toch fout met die winkel ? De ideale plaats om voordeelpakken stropdassen te kopen."
"Wel... er is vandaag verbazingwekkend weinig vraag naar voordeelpakken stropdassen. Zelfs bij ons in Groot-Brittanië"

Dat er grote ketens gaan omvallen is al een drama. Ik ben echter nog meer benauwd voor alle plaatselijke middenstanders die de nek wordt omgedraaid. Wij zijn op dit moment toeristische routes aan het aflopen in Antwerpen en dan staat er "Houd even halt op de pittoreske Dageraadplaats voor een lekker aperitiefje."

OK, heden kunnen we natuurlijk fluiten naar ons lekkere aperitiefje, maar als al die middenstanders omvallen dan kunnen we voortaan overal en altijd fluiten naar ons lekkere aperitiefje. Of ons vers brood. De krant. Gerepareerde schoenen. Een avondmaaltijd.
Dat worden hier dan de buitenwijken van Houston - ook geen r??t te beleven.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 10 april 2020, 09:08

Ge moet het verhaal niet uitleggen, knetter. I know the story, lid. Maar als je het toch doet dan ben je zeker wat zorgvuldiger en vollediger.

Bpost doet hetzelfde tijdens de eindejaarsperiode. Het moet extra personeel en materiaal inzetten om alles verwerkt te krijgen. Daar heb ik nog weinig weerstand over gelezen.
Nu is het verhaal dat er minder manschappen voorhanden zijn en een niet-voorziene periode betreft. Enkel de (groot)verzender betaalt de toeslag, niet de man in de straat die 2 extra pakketten per week ontvangt. Staatsbedrijf of niet, men wil winst ( ja het kan echt als Belgisch staatsbedrijf) maken. Als bedrijf kan je ook alles op zijn beloop laten gaan met als gevolg langere levertermijnen, verloren zendingen en uiteindelijk ontevreden klanten die naar de concurrentie overstappen.
Dat de supermarkten meer omzet draaien ( +15% las ik ergers) en enkele weken alles aan de volle pot verkopen, ligt precies minder gevoelig. De uitleg is namelijk identiek: meer kosten, mijnheer/mevrouw.

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 10 april 2020, 09:15

Dixit schreef: ↑10 april 2020, 09:06
Dat er grote ketens gaan omvallen is al een drama. Ik ben echter nog meer benauwd voor alle plaatselijke middenstanders die de nek wordt omgedraaid. Wij zijn op dit moment toeristische routes aan het aflopen in Antwerpen en dan staat er "Houd even halt op de pittoreske Dageraadplaats voor een lekker aperitiefje."

OK, heden kunnen we natuurlijk fluiten naar ons lekkere aperitiefje, maar als al die middenstanders omvallen dan kunnen we voortaan overal en altijd fluiten naar ons lekkere aperitiefje. Of ons vers brood. De krant. Gerepareerde schoenen. Een avondmaaltijd.
Dat worden hier dan de buitenwijken van Houston - ook geen r??t te beleven.
Ik denk dat het aantal kleine middenstanders slechts zeer zeer beperkt gaan lijden onder de crisis:

- zij die verplicht moeten sluiten krijgen een royale vergoeding, ik ken alvast 3 horeca uitbaters die met een hele grote glimlach rondlopen, 2 daarvan draaien nu dik 10-15K netto terwijl dat anders maar 10-12K was.
- voor de horeca, diegenen die afhaalmaaltijden organiseren doen goede zaken in onze streek
- de bevolking gaat momenteel meer lokaal winkelen, dus die slagers/bakkers etc. maak ik me geen zorgen over

het zijn vooral de grotere zaken die met veel overhead kosten zitten die gaan bloeien, onze overheid heeft hier mijn inziens een grote fout gemaakt door met een flat rate te werken. Als straks de nachtwinkels hun juridische slag thuishalen is het hek helemaal van de dam.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 10 april 2020, 09:55

contextbinder schreef: ↑10 april 2020, 09:15
Ik denk dat het aantal kleine middenstanders slechts zeer zeer beperkt gaan lijden onder de crisis:

- zij die verplicht moeten sluiten krijgen een royale vergoeding, ik ken alvast 3 horeca uitbaters die met een hele grote glimlach rondlopen, 2 daarvan draaien nu dik 10-15K netto terwijl dat anders maar 10-12K was.
- voor de horeca, diegenen die afhaalmaaltijden organiseren doen goede zaken in onze streek
- de bevolking gaat momenteel meer lokaal winkelen, dus die slagers/bakkers etc. maak ik me geen zorgen over

het zijn vooral de grotere zaken die met veel overhead kosten zitten die gaan bloeien, onze overheid heeft hier mijn inziens een grote fout gemaakt door met een flat rate te werken.
Hoe komen ze daar aan? Ze krijgen € 4.000 eenmalig en sinds de 21e dag € 160 per dag. Dat is (aan 30 dagen per maand gerekend, wat niet realistisch is) € 4.800 per maand. Daar bovenop een vervangingsinkomen van max € 1.614,10.

Voor de rest heel veel "uitstel van dit en dat". Uitstel is géén afstel.
https://www2.openvld.be/coronavirus-ste ... dernemers/

In het begin kondigde elke zaak aan dat ze zouden thuisleveren, maar ik zie er op facebook al verschillende in de buurt die daarmee gestopt zijn.
De bakker in mijn familie heeft zijn zondagse omzet zien halveren, mensen hebben geen zin om met 2m tussen tot om de hoek te staan aanschuiven en kopen hun brood ineens in de supermarkt. M'n ex-werkgever (industriële bakkerij, output = diepvries patisserie, viennoiserie en kleinbrood) doet z'n fabriek in het Antwerpse 2.5 weken dicht. Da's ook niet omdat de bestellingen lopen gelijk een tierelier.
Vorig weekend stond ik bij de slager buiten te wachten tot ze mijn naam kwamen afroepen (ophalen van een bestelling). Dat was fijn, in het zonnetje, maar als het regen giet haal ik m'n vlees wel in de Delhaize of Colruyt, dank u wel.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 10 april 2020, 10:24

Fakkel schreef: ↑10 april 2020, 09:55 Vorig weekend stond ik bij de slager buiten te wachten tot ze mijn naam kwamen afroepen (ophalen van een bestelling). Dat was fijn, in het zonnetje, maar als het regen giet haal ik m'n vlees wel in de Delhaize of Colruyt, dank u wel.
Bij de Colruyt moet je buiten ook vaak aanschuiven om binnen te mogen. Dus als het regent, ben je ook daar gezien ::)

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 10 april 2020, 10:28

En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 10 april 2020, 10:30

anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:24
Fakkel schreef: ↑10 april 2020, 09:55 Vorig weekend stond ik bij de slager buiten te wachten tot ze mijn naam kwamen afroepen (ophalen van een bestelling). Dat was fijn, in het zonnetje, maar als het regen giet haal ik m'n vlees wel in de Delhaize of Colruyt, dank u wel.
Bij de Colruyt moet je buiten ook vaak aanschuiven om binnen te mogen. Dus als het regent, ben je ook daar gezien ::)
Collect en go niet.
Is direct aan jou.
En dat deden we al jaaaaren voor Corona. Enfin, vroeger 1 op de 2, en de rest ging ik live naar de Carrefour, maar die hebben ze nu zo ongezellig gemaakt dat ik er niet eens meer binnen wil.

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 10 april 2020, 10:31

anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:24
Ja, maar dat is maar één keer en dan heb je alles.
Inderdaad, ook ik koop ineens mijn spullen voor de ganse week. Goed punt, Fakkel. Dat draait de kleine middenstander eigenlijk de nek om.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 10 april 2020, 10:32

anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:28 En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.
Tja, ik kan maar zeggen wat de bakker zegt. Misschien eten de mensen gewoon minder brood, maar eerder cornflakes of zo. Wij gaan nog altijd naar de gewone bakker.
En een zondagse pistolet wordt vermoedelijk al snel geschrapt en vervangen door een boterham. Of bij ons: diepgevroren, af te bakken chocolade broodjes.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 10 april 2020, 10:34

Voor de hamsteraars.

https://m.hln.be/wetenschap-planeet/med ... ~ada7f83a/

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 10 april 2020, 10:39

haelewyn schreef: ↑9 april 2020, 23:29 Turkije, en dat zeg ik al een aantal weken, wordt de nieuwe 'bom' van dit virus.
Dat is de evidentie zelve. Maar, who cares? Ik al zeker niet.

haelewyn schreef: ↑9 april 2020, 23:29 Ik voorspel rampzalige taferelen ook al gaan we die grotendeels niet te zien krijgen vanuit TR.
Daar kan ik mee leven. Wie wil er nu ook maar iets zien van wat er uit die herdersrepubliek komt?

haelewyn schreef: ↑9 april 2020, 23:29 Laat ons hopen dat Limburgse (en andere BE) Turken geen binnenweg vinden om toch op vakantie in hun vaderland te gaan.. anders gaat de geschiedenis zich hier herhalen.
Als we de twee hersencellen die we hier rijk zijn eens goed afstoffen en naast elkaar leggen, kunnen we misschien tot het illumineuse idee komen de wederterugkeer grens te sluiten. Dan kunnen ze ineens voor altijd ginder blijven bij hun geliefkoosde grote leider, daar gaan we hier enkel wel bij varen. Op alle gebied zou ik willen toevoegen.

haelewyn schreef: ↑10 april 2020, 08:29 Mogelijk hebben sommige jonge ­mensen een overactief immuniteitssysteem door een genetische oorzaak.
Mogelijk ook van in een steriele bubbel te leven. Zie de talrijke auto-immuun ziekten waar 'propere' landen mee te kampen hebben.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hygiene_hypothesis
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hygiënehypothese

Opgelet belangrijke nuance:
The term "hygiene hypothesis" has been described as a misnomer because people incorrectly interpret it as referring to personal cleanliness.[1][8][10][11] Reducing one's personal hygiene, such as not washing hands before eating, is expected to simply increase the risk of infection without having any impact on allergies or immune disorders.[1][4][9] Hygiene is essential for protecting vulnerable populations such as the elderly from infections, preventing the spread of antibiotic resistance, and for combating emerging infectious diseases such as Ebola or the Coronavirus.[12] The hygiene hypothesis does not suggest that having more infections during childhood would be an overall benefit.[1][8]
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 10 april 2020, 10:40

anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:28 En de supermarkt is nu niet echt de plaats waar ik nu mijn brood zou kopen. Hoeveel mensen voor u hebben dat brood al vast genomen en terug gelegd omdat het niet naar hun goesting gebakken is (te hard, niet hard genoeg)? Om nog maar te zwijgen van het deurtje en het glas van de kast waar het brood in ligt.
Of deze:
Afbeelding
Afbeelding

contextbinder
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer contextbinder
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door contextbinder » 10 april 2020, 10:48

anonymous schreef: ↑10 april 2020, 10:40
Afbeelding
Zalig ;D ;D ;D ;D ;D

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14493 berichten
  • Pagina 147 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • …
  • 967
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy