Beste manier om corona onder controle te krijgen
Beste manier om corona onder controle te krijgen
Zou men corona niet best onder controle kunnen krijgen door iedereen eens een maand lang een mondmasker te laten dragen op de werkvloer en als men egens naar toegaat (winkel enzo)?
Op die manier kan men verdere spreiding tegenhouden en wie besmet is zal na een maand dat niet meer zijn dacht ik. En op die manier kan men ook grootste deel van economie heropstarten. Hetzelfde wat scholen betreft.
Waarom stelt regering zoiets niet concreet voor? Gewoon zeggen dat men afstand moet houden wordt in sommige warenhuizen bvb al niet meer correct toegepast en is op de werkvloer niet altijd doenbaar. Op scholen zal dit ook gegarandeerd foutlopen en dan blijft dat virus zich maar verspreiden met groot risico dat we plots eens een piek gaan krijgen boven ziekenhuiscapaciteit met alle gevolgen vandien.
Eens een maand ofzo iedereen met mondmasker zodat men virus niet meer kan verspreiden lijkt me beste oplossing en uiteraard regelmatig handen wassen met zeep. Wat denken jullie?
Op die manier kan men verdere spreiding tegenhouden en wie besmet is zal na een maand dat niet meer zijn dacht ik. En op die manier kan men ook grootste deel van economie heropstarten. Hetzelfde wat scholen betreft.
Waarom stelt regering zoiets niet concreet voor? Gewoon zeggen dat men afstand moet houden wordt in sommige warenhuizen bvb al niet meer correct toegepast en is op de werkvloer niet altijd doenbaar. Op scholen zal dit ook gegarandeerd foutlopen en dan blijft dat virus zich maar verspreiden met groot risico dat we plots eens een piek gaan krijgen boven ziekenhuiscapaciteit met alle gevolgen vandien.
Eens een maand ofzo iedereen met mondmasker zodat men virus niet meer kan verspreiden lijkt me beste oplossing en uiteraard regelmatig handen wassen met zeep. Wat denken jullie?
Re: Beste manier om corona onder controle te krijgen
Je kan dat wel verplichten, maar hoeveel % denk je dat zich eraan gaat houden???Nikki01 schreef: ↑1 mei 2020, 18:38 Zou men corona niet best onder controle kunnen krijgen door iedereen eens een maand lang een mondmasker te laten dragen op de werkvloer en als men egens naar toegaat (winkel enzo)?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja natuurlijk. Dat 'roepen' we hier al weken.
Eén probleem: ze hebben hun mondmaskers weggegooid en aan nieuwe geraken is een processie van Echternach.
En dus hebben ze Pulleke eerst gemobiliseerd om te zeggen dat die mondmaskers geen nut hebben. Dan dat hij de zijne aan ziekenhuizen zou geven mocht hij er hebben. Dan dat het misschien wel nuttig kan zijn. En tenslotte dat we ze dan maar zelf moeten knutselen.
Dat is het hem juist. Als men duidelijk stelt dat iedereen voor een bepaalde periode verplicht een mondmasker moet dragen is dat voor iedereen duidelijk, ook voor de politie om te controleren en indien nodig te verbaliseren.
Nu heb ik de indruk dat de regels zeer onduidelijk zijn wat het zowel voor de burgers als politie niet eenvoudig maakt, maar vooral met bvb eens een maand lang iedereen verplicht een mondmasker zou men het virus echt quasi volledig kunnen stoppen. De huidige exit strategie lijkt me zeer onduidelijk en vooral zeer risicovol.
Bij de apotheek kan je meestal al enkele mondmaskers krijgen. Zelfs een eenvoudig masker is genoeg om spreiding tegen te houden en daar gaat het om. Velen dragen het virus zonder het te weten en dat is straatje zonder einde.
Ik vrees vooral dat we ineens een piek boven capaciteit gaan krijgen en dan zal het echt paniek zijn omdat ook mensen die alleen wat beademing nodig hebben nodeloos zullen sterven.
Door zelf steeds voldoende afstand te houden en handen goed te wassen kan je het virus wel vermijden weten we nu ondertussen, maar om het virus te verslaan zouden we iets moeten doen zoals ik hierboven beschrijf denk ik.
-
anonymous9
Zelfs al zou iedereen mondmaskers dragen, en iedereen zou ze correct aandoen (wat nu in vele gevallen niet zo is), dan is er dit gegeven:
De mondmaskers beschermen niet 100% tegen het virus. Voor de drager ervan is er maar een minieme bescherming tegen het virus. Doel van de mondmaskers is om anderen niet te besmetten, maar ook dat is niet 100% gegarandeerd.
De mondmaskers beschermen niet 100% tegen het virus. Voor de drager ervan is er maar een minieme bescherming tegen het virus. Doel van de mondmaskers is om anderen niet te besmetten, maar ook dat is niet 100% gegarandeerd.
De "Ro" nog verder naar beneden krijgen, daar gaat het om. Zit nu op 0.8. Als we die richting 0.5 en lager krijgen, dan gaat het snel achteruit. Maar het helpt weinig om dat "soloslim" te beslissen, want dan blijf je het virus "importeren" uit andere landen. Iedereen zou dat moeten beslissen. Iedereen TIJDELIJK een mondmasker op.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

De mortuis nil nisi bonum.
Volgens de VoRT heeft MVR het tijdelijke met het eeuwige verwisseld
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell