Bouwgrond + hal, jullie advies?
Bouwgrond + hal, jullie advies?
Wat denken jullie van deze case:
Bouwgrond te koop van 9are, achterliggende grond van 11are. Landelijke gemeente Overpelt, Limburg, maar toch vlak tegen het centrum.
Kostprijs: 135000euro (hier moet ik wel nog wat voor onderhandelen
, maar dat komt goed)
Ik denk dat dit een heel mooie prijs is.
+ schrijfgeld zal ik op +/- 150000euro totaal zitten.
Kanttekening: Op die 11are achterliggende grond staat een oude hal uit betonplaat + golfplaten dak (ik denk waar asbest in zit). In deze hal is een zelfstandig persoon al 10-tallen jaren gevestigd.
Blijkbaar is er een huurcontract waarin een huur overeen gekomen is van 500euro per maand.
Deze firma mag hier voor mij blijven inzetten omdat we deze grond toch zouden kopen als investering voor onze kids later. (minstens 15jaar blijft die nog liggen) of voor ons pensioen. We zien wel.
- Dit huurgeld, moet ik dat ergens inbrengen op belastingsbrief? Wat verlies ik dan?
- Risico's van zo iemand in een hal op mijn grond te hebben zitten?
Zijn er nog dingen die in jullie opkomen waar ik rekening mee moet houden?
Bouwgrond te koop van 9are, achterliggende grond van 11are. Landelijke gemeente Overpelt, Limburg, maar toch vlak tegen het centrum.
Kostprijs: 135000euro (hier moet ik wel nog wat voor onderhandelen
Ik denk dat dit een heel mooie prijs is.
+ schrijfgeld zal ik op +/- 150000euro totaal zitten.
Kanttekening: Op die 11are achterliggende grond staat een oude hal uit betonplaat + golfplaten dak (ik denk waar asbest in zit). In deze hal is een zelfstandig persoon al 10-tallen jaren gevestigd.
Blijkbaar is er een huurcontract waarin een huur overeen gekomen is van 500euro per maand.
Deze firma mag hier voor mij blijven inzetten omdat we deze grond toch zouden kopen als investering voor onze kids later. (minstens 15jaar blijft die nog liggen) of voor ons pensioen. We zien wel.
- Dit huurgeld, moet ik dat ergens inbrengen op belastingsbrief? Wat verlies ik dan?
- Risico's van zo iemand in een hal op mijn grond te hebben zitten?
Zijn er nog dingen die in jullie opkomen waar ik rekening mee moet houden?
Re: Bouwgrond + hal, jullie advies?
Als hij de huur inbrengt als onkosten ( 99% kans), dan zal jij daar als 'compensatie' op belast worden. Je moet als verhuurder ook de hal verzekeren. Nog eens kosten dus. Veel gaat er niet van overschieten van die 500 euro. Al blijft het wel een + natuurlijk.
Voor 150k vind je zoiets niet in de Noorderkempen. De prijzen van Pelt ken ik niet.
Die asbestplaten moeten binnenkort ( weet de datum niet van buiten) verwijderd en vervangen worden. Serieuze kost !
Waarschijnlijk is de handelshuur-wetgeving ( 9 - 18 - 27 jaar) van toepassing.
Correct me if I'm wrong. Ik ben er al een tijdje uit.
Voor 150k vind je zoiets niet in de Noorderkempen. De prijzen van Pelt ken ik niet.
Die asbestplaten moeten binnenkort ( weet de datum niet van buiten) verwijderd en vervangen worden. Serieuze kost !
Waarschijnlijk is de handelshuur-wetgeving ( 9 - 18 - 27 jaar) van toepassing.
Correct me if I'm wrong. Ik ben er al een tijdje uit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
135.000 plus aankoop kosten is eerder 158.000 euro denk ik.
De huur is mooi, maar vraag het contract op! Wat bij defecten en herstellen en ...
Is dat huur met btw?
Is het dan 420 euro of 500?
Wat als die huurder vertrekt?
De huur is mooi, maar vraag het contract op! Wat bij defecten en herstellen en ...
Is dat huur met btw?
Is het dan 420 euro of 500?
Wat als die huurder vertrekt?
Als het hier in Belgie gaat verplicht worden om (bedrijfs) hallen / kantoren te isoleren ga je weten wat het gaat kosten..
https://www.klimaatplein.com/ook-bedrij ... gielabel-c
https://www.klimaatplein.com/ook-bedrij ... gielabel-c
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Moet zalig zijn een dergelijk perceel aan die prijzen te kunnen kopen, in mijn streek mag je op het dubbele rekenen. Jaartje terug bouwgrond van 30 are (22mx136m) openbaar verkocht voor 361 000 euro, kosten inbegrepen wel.
Valt nog mee.
Daar heb je hier net een perceel van 15 are voor met 20 meter straatbreedte. Ook inclusief kosten.
Maar wel met zoveel bouwvoorschriften dat de lust om te bouwen je snel vergaat.
Daar heb je hier net een perceel van 15 are voor met 20 meter straatbreedte. Ook inclusief kosten.
Maar wel met zoveel bouwvoorschriften dat de lust om te bouwen je snel vergaat.