Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Schuldsaldoverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Schuldsaldoverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2439 berichten
  • Pagina 90 van 163
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • …
  • 163
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie

• Citeer

Bericht door ignition » 9 mei 2020, 09:44

buddha schreef: ↑9 mei 2020, 01:21 EUNA lijkt dan aantrekkelijker door het hogere volume. Gespreid kopen is belangrijk, geldt dat ook voor obligatie ETF's? De volatiliteit is veel kleiner dan. Zou je in 1 keer een hap EUNA kopen of maandelijks VWCE? Of moet ook EUNA best maandelijks gekocht worden?
Puur rationeel gezien is het het beste om alles meteen te beleggen volgens je vooraf bepaalde asset allocatie maar mensen zijn niet altijd rationeel natuurlijk.

TrX
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer TrX
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TrX » 9 mei 2020, 13:32

buddha schreef: ↑9 mei 2020, 01:21
ignition schreef: ↑7 mei 2020, 14:01 Een spaarrekening is een goed alternatief denk ik.

Als je toch obligaties wilt, zou ik gaan voor een meer gespreid obligatiefonds als EUNA of VAGF. Minder Italië/Spanje, accumulerend en lagere TER.
EUNA lijkt dan aantrekkelijker door het hogere volume. Gespreid kopen is belangrijk, geldt dat ook voor obligatie ETF's? De volatiliteit is veel kleiner dan. Zou je in 1 keer een hap EUNA kopen of maandelijks VWCE? Of moet ook EUNA best maandelijks gekocht worden?
https://ofdollarsanddata.com/dollar-cos ... -lump-sum/

buddha
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer buddha
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door buddha » 9 mei 2020, 14:13

Thanks, good artikel!

Summary:
When deciding between investing all your money now (lump sum) or over time (dollar cost averaging), it is almost always better to invest it now, even on a risk-adjusted basis. This is true across asset classes, time periods, and nearly all valuation regimes.
Generally, the longer you wait to deploy your capital, the worst off you will be.
I say “generally” because the only time when you are better off by doing DCA is when averaging into a falling market. However, it is precisely when the market is falling that you will be the least enthusiastic to keep buying.

Mijn eigen verwachting is dat we voor een falling market staan, dus voor het aandelen gedeelte (VWCE etc) ga ik DCA doen.
Voor het obligatiegedeelte zou ik denken dat het falling market aspect niet zo van toepassing is en lump sum 10% van je vermogen ineens in EUNA steken geen issue is wegens beperkte volatiliteit (EUR Hedged, Bonds, hoge credit ratings, ...). Makes sense?

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 9 mei 2020, 14:42

Je kan ook beide doen. 50% lump sum en 50% DCA.

troglodytes
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer troglodytes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door troglodytes » 9 mei 2020, 15:46

Maar soms zit het ook tegen!

Ik heb mijn pensioensparen op 2 januari volgestort. Go figure... Het jaar daarvoor heeft me dat wél veel opgeleverd.

Volgend jaar ga ik toch maar weer elke maand storten ;-)

fdvx
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer fdvx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fdvx » 21 mei 2020, 19:00

Hallo,

Ik ben momenteel voor mijn 60/40 portefeuille het stabiele gedeelte aan het uitpluizen. Mijn huidig gedacht is 50% cash (vb spaarrekeningen) en 50% obligatie ETFs.

Met dank een deze (bedankt B7H4long hiervoor!) en andere threads op dit forum, plus nog wat aanvullend zoekwerk, kom ik aan volgend lijstje van potentiele ETFs:

Code: Selecteer alles

IE00B3DKXQ41    IEAG        iShares € Aggregate Bond UCITS ETF EUR (Dist) | IEAG
IE00B4WXJJ64    IEGG        iShares Core € Govt Bond UCITS ETF EUR (Dist) (EUR)
IE00BDBRDM35    EUNA/AGGG   iShares Core Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (Acc)
IE00BKT6FT27    IGLE        iShares Global Govt Bond UCITS ETF EUR Hedged
IE00BYZ28V50    IGLA        iShares Global Govt Bond UCITS ETF USD (Acc)
IE00B3F81K65    EUN3        iShares Global Govt Bond UCITS ETF USD (Dist) (EUR)
IE00BDFJYM28    IUAE        iShares US Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (Acc)
IE00BG47KH54    VAGF        Vanguard Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged Accumulation
IE00BH04GL39    VGEA        Vanguard EUR Eurozone Government Bond UCITS ETF EUR Accumulation
LU0378818131    DBZB        Xtrackers II Global Government Bond UCITS ETF 1C - EUR Hedged
LU0643975591    X03F        Xtrackers II Eurozone Government Bond UCITS ETF 1D EUR
Nu nog kiezen ;D

Mijn eigen analyse is als volgt:
  • Distribuerende ETFs vallen af wegens de 30% voorheffing
  • ETFs met een hoog (>20%) aandeel in BBB obligaties vallen af omdat het de bedoeling is voor stabiliteit in de portefeuille te zorgen
  • Unhedged vallen af om dezelfde reden
  • IUAE valt af want LSE (kosten) en niet beschikbaar bij Bolero
  • Blijven over: EUNA, VAGF, DBZB. EUNA en VAGF lijken vergelijkbaar (zelfde TER, vergelijkbare verdeling obligatie-klassen). VAGF is nieuwer dan EUNA en dus minder volume (840 t.o.v. 232590). DBZB biedt kwalitatievere obligaties in ruil voor een hoger TER.
  • De eindbeslissing gaat dus tussen EUNA en DBZB. Ik neig momenteel eerder naar DBZB...

Picaro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Picaro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Picaro » 22 mei 2020, 12:55

Vraagje ivm de smallcaps: in een gespreide portefeuille zou 20% small cap, 12% EMIM en 68% IWDA thuishoren, klopt dit?

Ik zoek nog naar een goede ETF voor de small caps. Als ik een value tilt wil toevoegen (gewone small caps lijken weinig toe te voegen aan je portefeuille, value small cap meer las ik), welke ETFs zijn dan best om een zo goed mogelijk gespreide portefeuille te krijgen? Of heeft het toevoegen van smallcaps eigenlijk niet zoveel nut op langere termijn?

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 22 mei 2020, 13:59

Ongeveer 15% small cap, 10% EM, 75% IWDA volgens https://www.bogleheads.org/wiki/Investing_from_Belgium

Ik ken geen goede small value ETF's jammer genoeg.

Picaro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Picaro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Picaro » 22 mei 2020, 14:41

Op die website wordt een onderscheid gemaakt tussen float adjusted of niet. Is er een reden waarom de ene beter is dan de andere? Om te weten welk percentage gebruikt moet worden in de asset allocatie.

Voegen de meeste mensen dan helemaal geen small caps toe aan hun portefeuille? Of gaan de meeste mensen voor gewone small caps zoals IUSN en gelijkaardige ETFs?

cpnx
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer cpnx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cpnx » 22 mei 2020, 15:57

Picaro schreef: ↑22 mei 2020, 14:41 Voegen de meeste mensen dan helemaal geen small caps toe aan hun portefeuille? Of gaan de meeste mensen voor gewone small caps zoals IUSN en gelijkaardige ETFs?
Ben recent begonnen met beleggen en heb (voor de lange termijn) 60% IWDA en 40% EMIM. Heb nog wat budget over, maar twijfel over wat aankopen. Sector-specifieke ETF of IUSN? Wat die laatste betreft, het mag dan wel "World Small Caps" noemen, de top 10 posities zijn allemaal Amerikaanse bedrijven. Gelet op de maatregelen (of gebrek er aan) die USA neemt tegen covid19, oa gebrek aan bescherming voor werknemers en het massaal geld bijdrukken dat vooral ten goede komt van grote bedrijven, heb ik de neiging om nog even te wachten. Hoeveel jobs zijn er blijvend verloren gegaan? Hoeveel faillissementen komen er aan? Komt er een tweede golf of niet?

Grouse
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Grouse
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Grouse » 22 mei 2020, 16:31

Stel dat ik de Boglehead-principes wil combineren met 'duurzaam/groen/ethisch' beleggen. Is dat überhaupt mogelijk?
Eigenlijk zijn het conflicterende principes, want uitsluitend duurzaam beleggen is net afwijken van een zo groot mogelijke spreiding. Maar misschien kan ik zo'n spreiding wel nastreven binnen de duurzame ETF's. (Terzijde blijken de 'duurzame' ETF's ook niet bepaald uit duurzame bedrijven te bestaan, het gaat meestal om de grote tech-spelers. Echt groene bedrijven zitten doorgaans blijkbaar (nog) niet op de beurs.)

De spoeling is dus dun. Ik wil starten via Bolero. Als ik het goed heb, filter ik het best op kapitaliserende ETF's die in EUR noteren, bij voorkeur op Bolero's goedkoopste beurzen (Euronext Brussel, Parijs, Amsterdam). Ik vind net beter dan dit via Bolero:

Obligaties
Lyxor Green Bond (DR) UCITS ETF-Acc - EUR ACC (Of ga ik in België net beter voor distribuerende obligatie-ETF's? Ik lees tegenstrijdige meningen.)

Aandelen
iShares MSCI World SRI UCITS ETF - EUR ACC (Nadelen: beurs van Londen + koers is 6,285 EUR. Kan ik ook een deel van zo'n ETF aankopen?)
iShares MSCI EM SRI UCITS ETF - USD ACC (Nadeel: beurs van Frankfurt. Heeft deze toegevoegde waarde, of zit EM al in de juiste verhouding in World?)

Ik ben begin de 30 en zou gaan voor een vrij klassieke spreiding van 80% aandelen - 20% obligaties.

Wat denken jullie hiervan? Is dit voldoende evenwichtig/marktvolgend? Of zien jullie een veel betere aanpak om 'Bogleheads' en 'duurzaamheid' te verzoenen? Alle feedback is welkom, ook (en vooral) de harde.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 22 mei 2020, 16:47

Picaro schreef: ↑22 mei 2020, 12:55 Vraagje ivm de smallcaps: in een gespreide portefeuille zou 20% small cap, 12% EMIM en 68% IWDA thuishoren, klopt dit?
De neutrale markt-gewogen weging is vandaag ongeveer 87% ontwikkelde markten, zo'n 12% emerging markets en dan een percentje of zo voor de rest van de wereld.
Verschillende organisaties hebben verschillende definities van large-cap, mid-cap en small-cap. Voor Morningstar is het bvb 70% large-cap, 20% mid-cap en 10% small cap. Veel fondsen die zich small-cap "noemen" bevatten ook mid-cap volgens de M* definitie. De bovenstaande verdeling tussen 3 fondsen komt dus ongeveer overeen met de neutrale markt-gewogen weging.

Picaro schreef: ↑22 mei 2020, 12:55 Ik zoek nog naar een goede ETF voor de small caps. Als ik een value tilt wil toevoegen (gewone small caps lijken weinig toe te voegen aan je portefeuille, value small cap meer las ik), welke ETFs zijn dan best om een zo goed mogelijk gespreide portefeuille te krijgen? Of heeft het toevoegen van smallcaps eigenlijk niet zoveel nut op langere termijn?
Een reeksbeleggers volgen het factor beleggen. Onderzoek heeft beschreven dat er zijn verschillende factoren zijn die over lange termijn beter gedaan hebben dan de markt: "small-cap" en "value" en meer recent "profitability" en "investment". Meer bepaald lijkt het dat small-cap-growth gevoelig minder deed dan de markt.

Op de Europese markt zijn er weinig fondsen die zich concentreren op small-cap value.
Ik ken SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF USD Acc (EUR) ZPRV en SPDR® MSCI Europe Small Cap Value Weighted UCITS ETF EUR Acc (EUR) ZPRX
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Picaro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Picaro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Picaro » 22 mei 2020, 17:07

B7H4long schreef: ↑22 mei 2020, 16:47 Op de Europese markt zijn er weinig fondsen die zich concentreren op small-cap value.
Ik ken SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF USD Acc (EUR) ZPRV en SPDR® MSCI Europe Small Cap Value Weighted UCITS ETF EUR Acc (EUR) ZPRX
Maar zelfs als je die beide neemt, dan mis je toch nog small caps uit developed markets buiten Europa en Amerika, juist? Denk dat dit dan misschien ook niet echt goed is als spreiding?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 22 mei 2020, 17:35

Grouse schreef: ↑22 mei 2020, 16:31 Stel dat ik de Boglehead-principes wil combineren met 'duurzaam/groen/ethisch' beleggen. Is dat überhaupt mogelijk?
Eigenlijk zijn het conflicterende principes, want uitsluitend duurzaam beleggen is net afwijken van een zo groot mogelijke spreiding.
De Bogleheads principles zijn:
01 Develop a workable plan
02 Invest early and often
03 Never bear too much or too little risk
04 Diversify
05 Never try to time the market
06 Use index funds when possible
07 Keep costs low
08 Minimize taxes
09 Invest with simplicity
10 Stay the course

Grouse schreef: ↑22 mei 2020, 16:31 Maar misschien kan ik zo'n spreiding wel nastreven binnen de duurzame ETF's. (Terzijde blijken de 'duurzame' ETF's ook niet bepaald uit duurzame bedrijven te bestaan, het gaat meestal om de grote tech-spelers. Echt groene bedrijven zitten doorgaans blijkbaar (nog) niet op de beurs.)

De spoeling is dus dun. Ik wil starten via Bolero. Als ik het goed heb, filter ik het best op kapitaliserende ETF's die in EUR noteren, bij voorkeur op Bolero's goedkoopste beurzen (Euronext Brussel, Parijs, Amsterdam). Ik vind net beter dan dit via Bolero:

Obligaties
Lyxor Green Bond (DR) UCITS ETF-Acc - EUR ACC (Of ga ik in België net beter voor distribuerende obligatie-ETF's? Ik lees tegenstrijdige meningen.)

Aandelen
iShares MSCI World SRI UCITS ETF - EUR ACC (Nadelen: beurs van Londen + koers is 6,285 EUR. Kan ik ook een deel van zo'n ETF aankopen?)
iShares MSCI EM SRI UCITS ETF - USD ACC (Nadeel: beurs van Frankfurt. Heeft deze toegevoegde waarde, of zit EM al in de juiste verhouding in World?)

Ik ben begin de 30 en zou gaan voor een vrij klassieke spreiding van 80% aandelen - 20% obligaties.

Wat denken jullie hiervan? Is dit voldoende evenwichtig/marktvolgend? Of zien jullie een veel betere aanpak om 'Bogleheads' en 'duurzaamheid' te verzoenen? Alle feedback is welkom, ook (en vooral) de harde.
Als ik het snel bekijk lijkt het dat vooral het "Diversify" principe niet zo grondig gevolgd wordt.
Diversificatie zorgt ervoor dat 1/ een probleem met een aandeel/sector niet je volledige portefeuille in problemen kan brengen en 2/ een goede zekerheid hebt dat je de "winnaars" van de markt in je portefeuille zal hebben. Als dusdanig kan je er zeker van zijn dat je het resultaat van de markt zal benaderen.

Het lijkt erop dat met de fondsen dat je bekijkt vooral op het 2/de aspect risico loopt. Het kan zijn dat je een ander resultaat dan de markt zal halen.

Je moet zelf uitmaken of dit belangrijk is voor jou.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

cpnx
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer cpnx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door cpnx » 22 mei 2020, 17:38

Grouse schreef: ↑22 mei 2020, 16:31 Stel dat ik de Boglehead-principes wil combineren met 'duurzaam/groen/ethisch' beleggen. Is dat überhaupt mogelijk?
Eigenlijk zijn het conflicterende principes, want uitsluitend duurzaam beleggen is net afwijken van een zo groot mogelijke spreiding. Maar misschien kan ik zo'n spreiding wel nastreven binnen de duurzame ETF's. (Terzijde blijken de 'duurzame' ETF's ook niet bepaald uit duurzame bedrijven te bestaan, het gaat meestal om de grote tech-spelers. Echt groene bedrijven zitten doorgaans blijkbaar (nog) niet op de beurs.)
Levensstijl, schenkingen, lidmaatschap: duurzaam, betere wereld
Beleggen: winst maken

Niet moeilijker maken dan het al is.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

2439 berichten
  • Pagina 90 van 163
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • …
  • 163
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy