"Afvalprobleem" gemeenschappelijk appartementsgebouw
Re: "Afvalprobleem" gemeenschappelijk appartementsgebouw
Als dat vuilnis alleen op jouw auto en/of op jouw parkeerplaats ligt, en niet bij die van andere bewoners, dan lijkt het er op dat dit geen toeval is, maar dat dit specifiek bedoeld is om jou te pesten.
Zolang je niets kunt bewijzen of niemand kunt betrappen, kan je uiteraard ook weinig terugdoen.
Maar indien je zeker bent over wie het gaat, dan kan 'hetzelfde terugdoen' soms wél helpen.
Zo heb ik jaren geleden buren gehad die regelmatig etensresten, sigarettenpeuken, ed., in onze aanpalende achtertuin gooiden.
Door de plaatsen waarop we dat afval vonden in onze tuin, konden we makkelijk berekenen dat het alleen van die welbepaalde buren kon komen (die trouwens niet aan hun proefstuk toe waren).
Toen ben ik begonnen met telkens alles terug te gooien.
Maar het bleef verder duren, tot ik op een bepaald ogenblik, de door hen eerder gegooide 'aardappelresten + gekookte hamsnede' aan hun voordeur op de drempel gaan deponeren ben.
Uiteindelijk bleek dat de enige manier te zijn om hen, ook met hun andere pesterijen te doen stoppen.
Niet elke dag maar laatste weken toch met een regelmaat van enkele malen per weekSMGGM schreef: ↑3 juni 2020, 13:17 Praten we hier over elke dag afval of sporadisch.
Als we praten over vaak afval, kan je dan niet jezelf "verstoppen" in de wagen en zodra het voorkomt de persoon confronteren en je GSM nemen en filmen. Dan is er volgens mij minder sprake van privacy inbreek vanwege camera bewaking gezien je erbij.
Kan je dit soort dingen overigens niet meenemen naar de vergadering met de bewoners. Pleit dan voor camera bewaking in de garages gezien er iemand aan het sluikstorten is. Lijkt mij een zeer geldig argument om hier dan budget in te stoppen.
Wel de ondergrondse parkeergarage is best wel niet zo proper. Er liggen op wel meerdere plaatsen afval, of althans toch de delen waar ik frequent loop. Ik ga natuurlijk niet bij iedere parkeerplaats gaan kijken want dit is een (privé) ondergrondse garage met een stuk of 100 parkeerplaatsen.Nefertari schreef: ↑3 juni 2020, 13:20Als dat vuilnis alleen op jouw auto en/of op jouw parkeerplaats ligt, en niet bij die van andere bewoners, dan lijkt het er op dat dit geen toeval is, maar dat dit specifiek bedoeld is om jou te pesten.
Zolang je niets kunt bewijzen of niemand kunt betrappen, kan je uiteraard ook weinig terugdoen.
Maar indien je zeker bent over wie het gaat, dan kan 'hetzelfde terugdoen' soms wél helpen.
Zo heb ik jaren geleden buren gehad die regelmatig etensresten, sigarettenpeuken, ed., in onze aanpalende achtertuin gooiden.
Door de plaatsen waarop we dat afval vonden in onze tuin, konden we makkelijk berekenen dat het alleen van die welbepaalde buren kon komen (die trouwens niet aan hun proefstuk toe waren).
Toen ben ik begonnen met telkens alles terug te gooien.
Maar het bleef verder duren, tot ik op een bepaald ogenblik, de door hen eerder gegooide 'aardappelresten + gekookte hamsnede' aan hun voordeur op de drempel gaan deponeren ben.
Uiteindelijk bleek dat de enige manier te zijn om hen, ook met hun andere pesterijen te doen stoppen.
Ik vermoed dat het de bewoners van de parkeerplaats naast mij zijn. Waarom? Omdat het afval dat deze week op mijn auto lag al enkele weken op hun parkeerplaats lag, op de grens met mijn staanplaats en dit achter een betonnen paal. Je kon het afval dus in feite niet zien liggen tenzij je op mijn of hun staanplaats ging lopen.
Ik had het trouwens niet door dat dit daar al zolang lag, het was mijn vriendin die dit opmerkte aangezien het aan de passagierszijde lag en ik altijd op dezelfde manier parkeer.
Het kan natuurlijk nog altijd zijn dat iemand dat op hun plaats heeft gegooid en dat zij dan na zoveel weken dat bij mij hebben gesmeten.
Je mag wel een daschcam in je auto plaatsen..KayJay schreef: ↑3 juni 2020, 12:15 Ik apprecieer de suggesties maar zoals al reeds is aangegeven betwijfel ik of er in een gemeenschappelijke ruimte zomaar een camera mag opgehangen worden. En zoals ik zei is het nu ook niet dat er echt schade is, buiten dan het ongemak van ongedierte op je auto te zien en natuurlijk de vuiligheid.
Ik had al zoals Yaris suggereerde er aan gedacht om een papiertje op te hangen dat deze autostaanplaats en mijn auto geen afvalbak is, maar vrees dat zoiets net het omgekeerde effect zou kunnen hebben.
Gohja, ik had daar aan gedacht de eerste keer dat ik vuilnis op mijn wagen zag liggen maar nadat ik dan iets gekalmeerd was leek mij dat ook niet per sé de beste oplossing om net hetzelfde bij hen te doen.![]()
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Investeer in een dashcam (2 is zelfs nog beter) voor IN uw wagen. Hiermee ben je wettelijk gezien helemaal in orde. Zolang deze beelden voor privégebruik zijn en je ze niet deelt op sociale media is alles oké.
Stel deze zo in dat ze 24/24 filmen en hang tussen de 12V-aansluiting in uw wagen en de dashcam nog een powerbank. Zo loop je geen risico dat hij ooit uitvalt. Als je dan ziet wie het gedaan heeft, wel, dan is het tijd voor payback...
Zelf heb ik er recent ook één gestoken en het helpt ook enorm voor je gemoedsrust tijdens het rijden. Want je weet dat je bewijs hebt als er iets gebeurt.
Stel deze zo in dat ze 24/24 filmen en hang tussen de 12V-aansluiting in uw wagen en de dashcam nog een powerbank. Zo loop je geen risico dat hij ooit uitvalt. Als je dan ziet wie het gedaan heeft, wel, dan is het tijd voor payback...
Zelf heb ik er recent ook één gestoken en het helpt ook enorm voor je gemoedsrust tijdens het rijden. Want je weet dat je bewijs hebt als er iets gebeurt.
Je kan het zo doen
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-tru ... ~af09d40f/
'hln.be/in-de-buurt/sint-truiden/-ah-u-betaalt-niet-man-denkt-container-vol-afval-gratis-terug-te-sturen-bedrijf-kiepert-inhoud-gewoon-op-zijn-oprit~af09d40f/'
https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-tru ... ~af09d40f/
'hln.be/in-de-buurt/sint-truiden/-ah-u-betaalt-niet-man-denkt-container-vol-afval-gratis-terug-te-sturen-bedrijf-kiepert-inhoud-gewoon-op-zijn-oprit~af09d40f/'
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.