overschrijving ING enkel nog online ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
anonymous
overschrijving ING enkel nog online ?
k stel deze vraag voor twee mensen die ik ken ... die al wat "op leeftijd "zijn en geen kennis hebben van computer , internet of een smartphone hebben . Blijkbaar zou ING hun gezegd hebben dat ze vanafnu al hun bankzaken online moeten doen en dat een gewone overschrijving binnen brengen bij de bank niet meer gaat ! ? Klopt dit ? Is dat enkel bij ING of ook bij andere banken ? En vooraleer dat er opmerkingen komen , ja deze mensen wensen geen internet en zien gezien hun hoge leeftijd daar tegen op !
Re: overschrijving ING enkel nog online ?
Volgens het tariefblad van april 2020 is het nog mogelijk tegen betaling of in het basispakket van de groene rekening.
Misschien komen er wijzigingen binnenkort.
Argenta deed dat (uitvoeren van een overschrijving op papier) tot voor kort en waarschijnlijk nog steeds gratis..
Een goede oplossing : laat het door zoon, dochter of kleinzoon / kleindochter uitvoeren als ze dat zien zitten.
Misschien komen er wijzigingen binnenkort.
Argenta deed dat (uitvoeren van een overschrijving op papier) tot voor kort en waarschijnlijk nog steeds gratis..
Een goede oplossing : laat het door zoon, dochter of kleinzoon / kleindochter uitvoeren als ze dat zien zitten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Helaas hebben dezen mensen geen kinderen / kleinkinderen 
https://www.ing.be/static/legacy/SiteCo ... nNewNL.pdf
Zie 1.2 Verrichtingen
Maar : het is niet gezegd dat er op 1 of 10 juli (enz...) niet een nieuw tariefblad uitkomt.
Ik zou het even aankijken of eens bellen (over een aantal dagen) met ING.
De klantendienst is bereikbaar op 02/464.60.01
Maandag tot vrijdag van 07 tot 22 uur. Op zaterdag van 09 tot 17 uur.
Zie 1.2 Verrichtingen
Maar : het is niet gezegd dat er op 1 of 10 juli (enz...) niet een nieuw tariefblad uitkomt.
Ik zou het even aankijken of eens bellen (over een aantal dagen) met ING.
De klantendienst is bereikbaar op 02/464.60.01
Maandag tot vrijdag van 07 tot 22 uur. Op zaterdag van 09 tot 17 uur.
Is het een optie om hun verrichtingen in te brengen in de machines in het ING kantoor?
Indien ze dit tijdens de openingsuren van het kantoor doen kunnen ze eventueel voor hulp vragen indien het niet lukt.
Uiteraard kan je ook kiezen om zoveel mogelijke met domiciliëring te laten betalen, hoef je alvast vele malen minder naar het loket maar in dit geval zou ik dit misschien eerder niet doen (het herhalen kan hier de gewoonte aanleren).
Indien ze dit tijdens de openingsuren van het kantoor doen kunnen ze eventueel voor hulp vragen indien het niet lukt.
Uiteraard kan je ook kiezen om zoveel mogelijke met domiciliëring te laten betalen, hoef je alvast vele malen minder naar het loket maar in dit geval zou ik dit misschien eerder niet doen (het herhalen kan hier de gewoonte aanleren).
Eerlijk gezegd, online mogelijkheden bestaan al meer dan 15 jaren. Mijn moeder van 75 is al jaren bij Keytrade en doet alles online met haar smartphone. Het is dus een kwestie van willen. Mischien tijd nemen om ze te helpen begrijpen hoe het moet ? Er bestaan ook opleidingen voor senioren ....
ik denk dat ING nog steeds gesloten is en de klant kan alleen op afspraak gaan.
Ik ben naar ING Leuven centrum gegaan om een een brief te posten en heb gezien dat wel mogelijk is om overschrijvingen in de brievenbus te steken. Ik heb wel 5 min.moeten zoeken naar de brievenbus,er staat wel aan de deur info over locatie van brievenbus.Het is wel geen gewone brievenbus,er is geen gleuf,het lijkt dicht pas na veel zoeken heb ik begrepen dat ik moest trekken als een schuif en terug dicht doen. zeer ingewikkeld.
Online ING vind ik ook ingewikkeld en hun self-banking machines ook zeer ingewikkeld.
bank van de Post is 6 dagen per week open en kunt je overschrijvingen laten doen.
bij Argenta kunt gij ook je overschrijvingen in de brievenbus insteken.
KBC,BNPparisbas,bpost,Axa,Beobank... hebben eenvoudige self-banking machines.
Ongeveer alles is open, waarom blijven de banken nog steeds gesloten? alleen mogelijk op afspraak.
Ik ben naar ING Leuven centrum gegaan om een een brief te posten en heb gezien dat wel mogelijk is om overschrijvingen in de brievenbus te steken. Ik heb wel 5 min.moeten zoeken naar de brievenbus,er staat wel aan de deur info over locatie van brievenbus.Het is wel geen gewone brievenbus,er is geen gleuf,het lijkt dicht pas na veel zoeken heb ik begrepen dat ik moest trekken als een schuif en terug dicht doen. zeer ingewikkeld.
Online ING vind ik ook ingewikkeld en hun self-banking machines ook zeer ingewikkeld.
bank van de Post is 6 dagen per week open en kunt je overschrijvingen laten doen.
bij Argenta kunt gij ook je overschrijvingen in de brievenbus insteken.
KBC,BNPparisbas,bpost,Axa,Beobank... hebben eenvoudige self-banking machines.
Ongeveer alles is open, waarom blijven de banken nog steeds gesloten? alleen mogelijk op afspraak.
Nu de gemiddelde levensverwachting steeds hoger ligt, wordt de leeftijd van 75 jaar tegenwoordig niet meer echt als "oud" beschouwd.
De meeste mensen van die leeftijdscategorie (de "jaggers") zijn nog zeer actief, en hebben hun "internet-achterstand" al lang ingehaald; hetzij door lessen te volgen, hetzij door de nodige info te krijgen van welwillende jongeren uit hun omgeving.
Maar: er is een hemelsbreed verschil tussen 70-plussers en pakweg 85-plussers!
Op uitzonderingen na, is het voor die "écht ouderen" quasi onmogelijk om nog nieuwe dingen aan te leren.
Vanaf een bepaalde leeftijd gaat het "korte-termijn-geheugen" in snel tempo achteruit (en ik heb het hier niet over alzheimer, want dit is spijtig genoeg bij iedereen zo).
-
Janmetvrees
- Jr. Member

Geef mij maar een gewone pc voor het dagelijkse werk en bankieren. VEEL gemakkelijker dan een smartphone
Uiteindelijk is een smartphone niet bedoeld voor te bankieren; dat is te klein. Maar het wordt ons opgedrongen.
Alsof men zegt dat hiphop muziek de max is terwijl dat de meeste dwaze muziek is die er bestaat.
Alsof men zegt dat hiphop muziek de max is terwijl dat de meeste dwaze muziek is die er bestaat.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Oh ja?
Ik kan nog altijd zonder enig probleem functioneren zonder smartphone.
En al helemaal voor bankzaken.
Dat 'opgedrongen' is meestal gewoon een uitvlucht voor 'ik wil het hebben en kan zelf niet zonder'.
Geen probleem mee. Maar opgedrongen wordt het niet.
Iets dat niemand (al) wil zal de markt niet overleven.
Dat is een opmerking die alleen iets zegt over jouw muziekvoorkeur.
Een redelijk dwaze vergelijking dus (de vergelijking, niet je eventuele muziekvoorkeur).