Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Overbieden bij aankoop van een woning

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
120 berichten
  • Pagina 8 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

Re: Overbieden bij aankoop van een woning

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 29 juni 2020, 22:45

Dat is het eerste dat ik daar van hoor.
Nooit geweten dat het de duurtijd van een lichting afhing van het aantal gegadigden dat jaar.
Dacht dat het in de tijd voor de basis steeds korter werd en er steeds een verschil in duurtijd was voor binnenlandse dienst (15-12-10) en (kortere) dienst in de BSD.
We leren altijd bij.

De uitvoering van de dienstplichtwet is trouwens al 27 jaar opgeschort en 16 jaar afgeschaft.

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 29 juni 2020, 23:02

MoreOrLess schreef: ↑29 juni 2020, 20:29Vertel me dan die manieren waarop je aan die legerdienst kon ontsnappen? Als kerngezonde twintiger die alleen 2 zussen had, was er voor mij geen ontsnappen aan.
Ik had het geluk(?) dat mijn oudere broer 8 jaar eerder zijn legerdienst had gedaan en het gezinsinkomen laag genoeg was om vrijgesteld te worden.
Nu -35 jaar later- twijfel ik eigenlijk nog steeds of ik niet liever mijn legerdienst had gedaan. De heroïsche verhalen van mijn leeftijdsgenoten in de weekeindes dat ze thuis waren zetten mij wel aan het dagdromen. Maar nadien varieerden de verhalen van "één grote tijdverspilling" tot " we hebben er de tijd van ons leven gehad".
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 29 juni 2020, 23:11

Zo heb ik het toch altijd begrepen.
Het leger moest een aantal taken vervullen en had daar zoveel miliciens voor nodig.
Dat bepaalde dan de duur van de legerdienst.
Maar al naargelang er meer of minder miliciens waren werd die duur aangepast.

De miliciens die opgeroepen waren voor Duitsland deden 2 maanden minder.

Ook de legerdienst op zich schommelde naargelang het tijdsvak, en naargelang dus de noden.
Mijn vader werd opgeroepen ten tijde van de oorlog in Korea
Hij heeft 2 jaren legerdienst moeten doen (KRO) in Duitsland.
Het staat me bij dat gewone Soldaat-Miliciens toen 15 maanden moesten doen.

Toen de legerdienst werd afgeschaft zijn er ook een paar zeer korte legerdiensten geweest.
Een vriend van ons heeft moeten "dienen" maar werd al na 4 maanden naar huis gestuurd.

Zelf heb ik pech gehad: de lichting voor mijn jaar heeft maar 10 maanden moeten doen.
Ikzelf dan 12 maanden.
En de lichting nadien opnieuw maar 10 maanden.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 29 juni 2020, 23:30

CarpeNoctem schreef: ↑29 juni 2020, 23:02 Maar nadien varieerden de verhalen van "één grote tijdverspilling" tot " we hebben er de tijd van ons leven gehad".
Dat is idd de klassieke visie nadien. Maar persoonlijk ken ik niemand die zegt: "Ik heb er de tijd van mijn leven gehad." Dat kan natuurlijk ook afhangen van de mensen die ik ken. Er worden wel veel verhalen verteld, maar niemand zou het opnieuw willen doen.

Ik hoor wel voortdurend dat men beter de legerdienst terug zou invoeren om onze jeugd eens een tijd weg te nemen van al hun luxe, hen aan te leren wat gezag is, en hen zo wat sterker te maken tegen de ongemakken van het leven.

Waarover iedereen het wel eens is, is dat in het leger enorm veel werd gezopen. De mess van de onderofficieren ging om 8u00 (AM) open en toen werden al de eerste pinten getapt. Ook de soldaten zopen zich te pletter. Men werd als een held beschouwd als men zonder verpinken een bak bier kon leeg drinken. Ik heb er zo gekend die trillende handen hadden door hun overmatig alcoholverbruik, tot ze dan weer die eerste pint konden drinken. Van het leeuwtje op de baret werd een poot omgewrongen zodat het net was alsof hij een pint dronk. Dat laatste heb ik zelf nooit willen doen.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 29 juni 2020, 23:45

Oudere Jongere schreef: ↑29 juni 2020, 15:58 Maar inderdaad - zoals altijd heeft GreenDean volledig gelijk,
Zie je het dan eindelijk ook in? Gefeliciteerd. :P
Ik zeg het toch ook zelf steeds, altijd gelijk, behalve die zeldzame keren dat het niet zo is.

Het ging erover wie nu precies is begonnen met disproportioneel te overbieden op de huizenmarkt. Naar mijn ervaring waren dat toch precies die puistenkoppen tijdens de dot.com bubbel. Kom jij hier nu wat anders vertellen?

Oudere Jongere schreef: ↑29 juni 2020, 15:58 Begin jaren '90: Studies zelf moeten betalen als werkstudent. Was ook niet echt een pretje in de economische omstandigheden toen.
Begin jaren '90 werd je doodgegooid met werk, maar je moest wel willen natuurlijk en het waren niet de luxe job-tjes waar de puistenkoppen voor te vinden waren. Ik herinner me nog de woorden van een zelfstandig elektricien op een werf die maar geen volk kon vinden. "Wie nu geen werk heeft, wil niet werken" en hij had 100% gelijk. Je moest bij de brave man niks kunnen, alleen willen helpen met kabels trekken, ver beneden de stand van de luxepaardjes natuurlijk. Dat was in 1990 en ik heb 25 jaar lang niet anders geweten. Je kon zoveel uren werken als je zelf wilde, zaterdagen en zondagen erbij als je wilde. Maar je moest willen, en het waren niet de epibreer-jobs waar de puistenkoppen naar op de uitkijk waren.
Ik kan mis zijn maar ik denk niet dat dat in 2020 nog mogelijk is, gezien de economische toestand en een sociale wetgeving waardoor niemand nog een poot durft bewegen.

Zelf je studies betaald? Wat betekent dat precies? Ik heb me altijd laten vertellen dat in sociaal paradijs België onderwijs quasi gratis was in die tijd. Toch zeker in vergelijking met de 'criminele toestand' in de VS op dat gebied.

anonymous schreef: ↑29 juni 2020, 16:46 Er zijn twee mogelijkheden aan deze azijnpisser. Ofwel doet hij het met opzet om mensen op stang te jagen en zit hij stilletjes in zijn vuistje te lachen.
Afbeelding
Raised in Belgium.

anonymous schreef: ↑29 juni 2020, 16:46 Nu, deze luie ambtenaar die alles in de schoot kreeg geworpen en op school ook maar een paar knopjes diende in te duwen, die elk jaar 30 ziektedagen krijgt en ze godver nog mag opsparen ook, die elk jaar 35 dagen congé krijgt maar dat eigenlijk niet nodig heeft gezien hij ganse dagen op zijn werk ook al niets doet zal niet wakker liggen van zo'n gefrustreerd mannetje of vrouwtje. Ik incasseer mijn dikke overbetaalde wedde elke maand met de glimlach en wacht al fluitend op mijn even dik pensioen tot spijt van wie het benijdt.
Mijn legerdienst heb ik ook gedaan. Slechts 11 maanden aan 4000 frank per maand = iets minder dan 100 euro voor de jongeren onder ons. Bij de marine dan nog wel, stel je voor.
Of je het gelooft of niet, maar ik gun het je, van harte. Hiervoor heb je je een hele loopbaan lang op je kop laten schijten en bedreigen door het grootste uitschot.
Die bar in dat warm land lijkt me eerder iets voor jou, maar ieder maakt zijn eigen keuzes.
Ik doe niet graag voorspellingen en hoop ook voor je dat je er lang van mag genieten, maar hou je toch maar goed vast voor wat nog komen gaat in dit, laten we zeggen, land. En in deze zou ik heel graag ongelijk krijgen, maar ik vrees ervoor.

Bij de marine. ;D Was jij dan ook één van die mannetjes die op de kaai aan hun lief hingen te huilen als ze eens enkele weekjes op zee moesten doorbrengen? Maar je kon alle dagen naar huis, dus misschien marine zonder ooit de haven verlaten te hebben.

MoreOrLess schreef: ↑29 juni 2020, 17:44 Een leraar informatica die de aan- en uitknop van zijn PC niet kon vinden, kan onmogelijk een echte informaticus geweest zijn. Daar was een gigantisch tekort van op de arbeidsmarkt.
Zeg Jefke van de PvdA, ik heb niet erg lang op je neeger-lijstje gestaan, hè. ;D

Dat was inderdaad geen informaticus, maar een lerares wiskunde waarvan ze niet wisten wat mee aan te vangen. Van wiskunde had ze ook niet veel kaas gegeten trouwens. Het binair of hexadecimaal telstelsel uitleggen was boven haar kunde. Booleaanse algebra een regelrechte ramp en te lui om in dat handboek eens na te gaan waar die ascii-codes toch voor stonden. Ik heb een hekel aan ambtenaren en die vrouw is één van de redenen. Nooit begrepen waarom dat daar 10u per week zuur en chagrijnig rondhing terwijl dat voor de anderen 20u was.

Anderzijds liep er op diezelfde school een leraar fysica-chemie en biologie (denk ik) rond en dat was een echte krak, zowel in zijn vakken als op gebied van informatica. Waarom ze hem die lessen informatica niet hebben laten geven is altijd een raadsel gebleven. The way of the roverheid, zeker? Maar weer een reden om in het grote vat 'anti-overheid/anti-ambtenarij' te stoppen.

Dit was trouwens midden jaren '80. Dus voor de periode van de fake-informatici die over hun eigen nek struikelden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 30 juni 2020, 06:52

GreenDean schreef: ↑29 juni 2020, 23:45
MoreOrLess schreef: ↑29 juni 2020, 17:44 Een leraar informatica die de aan- en uitknop van zijn PC niet kon vinden, kan onmogelijk een echte informaticus geweest zijn. Daar was een gigantisch tekort van op de arbeidsmarkt.
Zeg Jefke van de PvdA, ik heb niet erg lang op je neeger-lijstje gestaan, hè. ;D
In al zijn geraaskal heeft GreenDean blijkbaar niet goed opgelet bij het vak begrijpend lezen in het middelbaar. Hij zal zich wellicht druk hebben gemaakt over een ingebeelde leraar die de aan/uit knop van zijn PC zogezegd niet kon vinden. Als het toch waar zou zijn dan moet dat voor hem een zwaar trauma zijn, want hij is er zoveel jaren later nog steeds niet van bekomen. Er is evenwel hoop: met een EMDR therapie worden tegenwoordig zeer goede resultaten behaald. De trauma's dan zijn normalerwijze wel van een totaal andere grootorde dan diegene waarmee GreenDean blijkbaar nog steeds worstelt. EMDR therapie is een succesvolle therapie. Met een sessie of 4, 5 is hij er vanaf. Dat kost hooguit tussen de 250 en 300 Euro. Maar goed,

1) ik ben jefdewit niet, dat is iemand anders. Ik ben MoreOrLess
2) GreenDean staat nog steeds op mijn negeer-lijst, en dit tot mijn volle tevredenheid. Als iemand hem citeert, wat hier het geval was, word ik toch met zijn schuimbekkende razernij geconfronteerd. Ook als hij mij cteert, wat eveneens nu het geval was, krijg ik daarvan een melding, en heb Ik beslist om toch te kijken. Die fout zal ik nu niet meer maken.
3) ik ben iemand die zich hier niet wenst te verlagen tot anoniem gescheld op een publiek forum. Met deze post zit ik op het randje. Maar ik wens me niet te verlagen om met het ego van een anoniem forumlid in de clinch te gaan. Wat zou ik daarbij te winnen hebben?

zappiduppi

• Citeer

Bericht door zappiduppi » 30 juni 2020, 09:16

Bij het lezen van de schrijfselen van GreenDean kan ik alleen maar denken dat die mens supergefrusteerd door het leven moet gaan. Wie goed in zijn vel zit, heeft het niet nodig om naar alle kanten te fulmineren en te schuimbekken. Heb dus een beetje medelijden met deze mens, die zich blijkbaar door "puistenkoppen" en "roverheid" vernederd voelt en dat hier wat komt compenseren.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 30 juni 2020, 09:22

MoreOrLess schreef: ↑29 juni 2020, 23:30 Waarover iedereen het wel eens is, is dat in het leger enorm veel werd gezopen.
In de jeugdcafés van die tijd was het niet anders.

In de huidige tijd al eens ooit op een studenten'feest' geweest? Of 's nachts door de straten van een studentenstad gelopen? Niet anders.
Heeft meer met de leeftijd en groepsgevoel(druk) te maken dan met periode en omgeving.

En in het leger was de lage kostprijs van alcohol nog een versterkende factor.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 30 juni 2020, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 30 juni 2020, 09:31

anonymous schreef: ↑29 juni 2020, 20:53 Zo telde mijn legerdienst mee als dienstanciënniteit wat mij bij mijn pensioen voordelig zal uitkomen.
Je legerdienst telt toch sowieso mee voor je dienstjaren die dienen als berekening voor de gewerkte jaren waarop een pensioen berekend wordt?
En als ik je vorige uitleg goed kan volgen heb ik wel een idee over je beroep dan maakt dat jaar niets uit gezien je pensioen wordt berekend op, afhankelijk van je leeftijd, het gewogen gemiddelde van de laatste 5 of 10 jaar van je loopbaan als ambtenaar. Alles wat je daarvoor deed maakt niet uit.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 30 juni 2020, 09:41

GreenDean schreef: ↑29 juni 2020, 23:45 Bij de marine. ;D Was jij dan ook één van die mannetjes die op de kaai aan hun lief hingen te huilen als ze eens enkele weekjes op zee moesten doorbrengen? Maar je kon alle dagen naar huis, dus misschien marine zonder ooit de haven verlaten te hebben.
Graag een beetje respect.
Een maat van mij, uit mijn tijd van de scouts, is bij de Belgische marine gegaan.
Hij heeft er op zeer jonge leeftijd en op missie zijn leven gelaten.
Het is dus wel niet altijd zo eenvoudig en simpel als jij het tracht voor te stellen.

Jamesken
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jamesken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jamesken » 30 juni 2020, 10:45

Inderdaad Jef.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 30 juni 2020, 19:53

MoreOrLess schreef: ↑30 juni 2020, 06:52
GreenDean schreef: ↑29 juni 2020, 23:45 Zeg Jefke van de PvdA, ik heb niet erg lang op je neeger-lijstje gestaan, hè. ;D
In al zijn geraaskal heeft GreenDean blijkbaar niet goed opgelet bij het vak begrijpend lezen in het middelbaar
...
1) ik ben jefdewit niet, dat is iemand anders. Ik ben MoreOrLess
...
???
Nu is mijn geheugen hoe langer hoe slechter aan het worden, maar voorlopig weet ik toch nog wat ik zelf beweer (en neem daar zoals altijd de volle verantwoordelijkheid voor). Misschien kan je toch beter eens even bij een maatschappelijk geassisteerde langsgaan voor een kop koffie en een babbeltje voordat je je op stang laat jagen door wat gebazel op een internetforum.
MoreOrLess schreef: ↑21 juni 2020, 20:53 Ik vertelde hier ook nog niet alles. Bijv. dat ik Yousef heet en op de PVDA stem. En dat ik de plaatselijke Halal-winkels steun door er vlees te kopen van mijn OCMW uitkering. Die ik dan aan mijn 12 kinderen geef, tenminste als de vrouwen hun hoofddoek ophebben. :P

The proof of the pudding is in the eating: omdat ik zeer goed weet wat filteren is, ga je even op mijn negeer-lijst >:D
GreenDean schreef: ↑22 juni 2020, 10:34
MoreOrLess schreef: ↑21 juni 2020, 20:53 The proof of the pudding is in the eating: omdat ik zeer goed weet wat filteren is, ga je even op mijn negeer-lijst >:D
Dat doet me plezier, Jefke, en belofte maakt schuld. ;D
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 30 juni 2020, 20:19

Jefdewit schreef: ↑30 juni 2020, 09:41 Graag een beetje respect.
Een maat van mij, uit mijn tijd van de scouts, is bij de Belgische marine gegaan.
Hij heeft er op zeer jonge leeftijd en op missie zijn leven gelaten.
Het is dus wel niet altijd zo eenvoudig en simpel als jij het tracht voor te stellen.
Ja man, hoe laag kan je vallen? Ik weet zelfs niet onder welke fallacy zoiets moet vallen. Het valt wel op dat jouw soort dikwijls met dit soort praat af komt wanneer ze eens eentje tegen hebben die niet buigt. En ook dit pakt niet, in tegenstelling tot de meesten die zich hierdoor laten intimideren en inbinden uit angst nog wat bakken onterechte bagger over zich heen te krijgen. Respectlozer dan dat kan bijna niet. Zowel naar je tegenstander als naar de persoon die je aanroept.

Ik heb dit al eens aangehaald in een ander topic waar hier ook (schandalig) gebruik van werd gemaakt. Ieder beroep heeft zijn gevaren en in ieder beroep gebeuren nare dingen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken en wat jullie stoer beweren, zijn er op dit moment heel veel beroepen oneindig veel gevaarlijker dan wat in het belgisch leger hangen te lummelen.
En je moet het helemaal niet ver gaan zoeken, ik denk onmiddelijk aan glazenwassers en stellingbouwers, maar ook aan de talloze koeriers die alle dagen hun leven riskeren in dat helse verkeer om hun pakjes geleverd te krijgen. Dan zit je op een schip heel wat veiliger, ook dat weet ik uit ervaring.

In het eerste jaar dat ik werkte heb ik 3 arbeidsongevallen weten gebeuren met dodelijke afloop. Dat waren mensen die ik op dat moment alle dagen zag en de hand schudde. En later zijn daar nog velen bij gekomen, rechtstreekse collega's en onrechtstreekse die we allemaal kenden. Moet ik dat nu gebruiken in discussies die ik anders niet kan winnen? Nee, natuurlijk niet. Hallooo!!?? Moet je dan levenslang 'getraumatiseerd' rondlopen en met de handjes open lopen omdat de wereld je wat zou schulden? En wat is die schuld dan precies? Zo'n zaken zijn onderdeel van het leven en enkel een serpent van een onderkruipsel gebruikt zoiets om er zijn voordeel mee te doen in een onbeduidende internet discussie en ik zou zelfs zeggen eender welk voordeel.

Dus die pietjes stonden daar niet keer op keer op die kaai te janken als ze weer eens een paar weken weg moesten van mama en het lief?
Als je daar niet mee uitgelachen wil worden, moet je zorgen dat je ballen wat dikker groeien en daar niet gelijk een klein kind staan janken als volwassen vent die zogezegd het vaderland gaat verdedigen.
Filipijnse zeelui bv. zijn meestal 6 maanden van huis, die waar ik mee gewerkt heb toch, en daar heb ik gene ene zo'n krokodillentranen van weten janken. Ik heb er daar wel een paar van psychisch weten breken maar ook dat droegen ze zonder tranen. Maarja, de simpele matroos tegenover de stoere militair, ik denk dat ik er een boek over kan schrijven.

Wat onthouden we van deze discussie? Er is nooit een dot.com bubbel geweest die de aanvang was van een disproportionele verhoging van de vastgoedprijzen. Het is voor de jeugd van vandaag net zo gemakkelijk als pakweg 30 - 40 jaar geleden om een huis te verwerven zonder sponsoring. Tenminste, dat wordt door sommige IT-ettertjes en ambetantenaren beweerd, die deze doordeweekse 'werk'dag flink op en af hebben zitten posten op dit forum. Dat belastinggeld wordt heel goed aan het 'werk' gezet, zoveel is duidelijk.

Wat ook opvalt, iemand gooit een knuppel in het hoenderhok, nog iemand anders (ikke) gooit nog wat olie op het vuur en een aantal gepamperden laten zich compleet opnaaien. Noem het wat je wilt, maar ik kan me daar inderdaad mee amuseren na een hele dag met mijn projectje bezig geweest te zijn. ;D
Freedom is not free.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 30 juni 2020, 21:42

Wat een geweldige site is spaargids toch. En wat een brede waaier aan topics komt hier toch aan bod. Spijtig voor al die TS''s wordt na de eerste 3 posts al gelijk het onderwerp genegeerd en gaan de haantjes met elkaar in de clinch. Enerzijds hebt je de 'massa' die het gemeen goed met enkele slagzinnen probeert te verdedigen en anderzijds de Einzelgängers die het geschreven woord aardig onder de knie hebben. Je leest wat je wil en slaat je tent op in één van de 2 kampen. Wel eng dat je zelden iemand van kamp ziet wisselen of twijfelend tussen de 2 ziet kamperen. De haantjes die in elk topic opduiken, die schieten wel de hoofdvogel af. Na zoveel tijd voor het scherm door te brengen, zijn ze wellicht allemaal aan het brillen. Hans Anders en Pearl kunnen deze klanten nog verder van het pad doen afdwalen. Overbieden, juist daar ging het over. Dom, dom, dom.

Jamesken
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jamesken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jamesken » 1 juli 2020, 09:06

@on topic again :)

ik ben blij dat ik in geen "bidding war" ben terrecht gekomen voor de tuingrond achter onze woning.

Zo heb ik die kunnen kopen zonder veel financiele moeite aan een faire prijs. Maar mochten er andere mensen begonnen zijn met overbieden, dan had ik hierin deels meegegaan denk ik.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

120 berichten
  • Pagina 8 van 8
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy