BKCP klanten: Lees aub het het nieuwe excellence reglement!!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
hedemo
BKCP klanten: Lees aub het het nieuwe excellence reglement!!!
Beste BKCP klanten,
BKCP heeft een nieuw reglement voor de excellence rekeningen (van toepassing sinds 01/01/09) op de site, dat verassend veel details bevat.Zo bvb dat oud geld,gestort aan 4%+0,01% en gegarandeerd tot 31/12/2008,nu nog slechts 3,25% geniet terwijl er vandaag een actie loopt voor nieuw geld aan 4,25%!!
Bekijk ook eens het punt 4.2 betreffende RV(roerende voorheffing)!
BKCP heeft een nieuw reglement voor de excellence rekeningen (van toepassing sinds 01/01/09) op de site, dat verassend veel details bevat.Zo bvb dat oud geld,gestort aan 4%+0,01% en gegarandeerd tot 31/12/2008,nu nog slechts 3,25% geniet terwijl er vandaag een actie loopt voor nieuw geld aan 4,25%!!
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 21 januari 2009, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BKCP klanten: Lees aub het het nieuwe excellence reglement!!!
Zie maar hoe je moet oppassen!!!! De banken doen vanalles om nieuwe klanten te maken.. De Rabobank is een bank die zolang ik het weet tenminste zijn klanten respecteert en tijdens goede of slechte tijden niet zo met intresten speculeert, vandaar dat ik daar blijf....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn al verschillende "oude" spaargidsers die hun rekening omwille van het onderscheid tussen "oud" en "vers" geld hebben opgezegd bij BKCP.hedemo schreef: Beste BKCP klanten,
Die samenstelling van de intresten om daarop de vrijstelling van 1730 euro ( eventueel maal 2 ) te berekenen lijkt mij ook een rare kronkel van BKCP.
Zou BKCP kunnen verantwoorden op welke wetgeving ze zich baseren ?
Zelf ben ik er al geen klant meer.
Het is wel zo dat je bij de meeste banken slechts 3 rekeningen voor een koppel
( waarvan 1 op gezamelijke naam, en 1 op naam van elk afzonderlijk ) kan openen.
De vrijstelling r.v. wordt daar telkens afzonderlijk per rekening bekeken.
Een uitzondering vormt blijkbaar CE waar je slechts 1 rekening per koppel kan openen.
Deutsche bank ziet me er een mooi alternatief uit? 3% + 1,5% ?
Vind dat toch erg dat banken hun klanten zo bedriegen!!! Had nochtans in oktober spaarrekening geopend aan 4,25% + 0,75% "gegarandeerd" tot 1/1/2010.
BKCP houdt zich "hardnekkig" aan het onderscheid tussen "oude" en "nieuwe " klant.simba schreef:![]()
heb net mailtje verstuurd naar bkcp , heb hun reglementen net gelezen. Morgen zal ik wel reactie krijgen van hen. Dacht dat ik automatisch 4,25% zou krijgen maar volgens dat ik lees slechts 3,25%. Als ze zo hun klanten behandelen ben ik er weg!!!!!! Maar denk dat dit bij andere banken ook het geval zal zijn, onderscheid tussen nieuwe klanten en oude klanten.
Vind dat toch erg dat banken hun klanten zo bedriegen!!! Had nochtans in oktober spaarrekening geopend aan 4,25% + 0,75% "gegarandeerd" tot 1/1/2010.
Sommige banken maken geen onderscheid als je hun een jaarlijkse klachtenbrief stuurt ( CE ), of DB als je één dag je geld afhaalt en terugstort.
Rabobank.be maakt nooit onscheid tussen "oud" en "nieuw"
Simba,simba schreef:![]()
heb net mailtje verstuurd naar bkcp , heb hun reglementen net gelezen. Morgen zal ik wel reactie krijgen van hen. Dacht dat ik automatisch 4,25% zou krijgen maar volgens dat ik lees slechts 3,25%. Als ze zo hun klanten behandelen ben ik er weg!!!!!! Maar denk dat dit bij andere banken ook het geval zal zijn, onderscheid tussen nieuwe klanten en oude klanten.
In de eerste post staat "Zo bvb dat oud geld,gestort aan 4%+0,01% en gegarandeerd tot 31/12/2008, nu nog slechts 3,25% geniet terwijl er vandaag een actie loopt voor nieuw geld aan 4,25%"
Als jij een spaarrekening geopend hebt met gegarandeerd tot 01/01/2010 dan is de 3,25% voor jou niet van toepassing. De stortingen die je gedaan hebt in de periode dat het gegarandeerd was tot 01/01/2010 blijven tot dan. Tenzij ze ook iets veranderen op 1 april als de nieuwe wetgeving van kracht wordt.
Is wel reeds enkele dagen dat de BKCP persoon hier niet meer op het forum geweest is ...
beste collega spaarders,
bedankt voor uw reactie, ga morgen wel reactie krijgen van BKCP. Ik heb in oktober 2008 spaarrekening geopend bij hen. Dus tot en met eind maart zou ik dan 4,25% + 0,75% krijgen?? En vanaf april...is het afwachten wat ze gaan doen zekers?? Nog een geluk dat al die spaarrekeningen zo duidelijk zijn voor de spaarders!!!!
ps: heb toch nog liever bkcp spaarboekje dan kbc aandelen hoor...wat steken die allemaal uit?
bedankt voor uw reactie, ga morgen wel reactie krijgen van BKCP. Ik heb in oktober 2008 spaarrekening geopend bij hen. Dus tot en met eind maart zou ik dan 4,25% + 0,75% krijgen?? En vanaf april...is het afwachten wat ze gaan doen zekers?? Nog een geluk dat al die spaarrekeningen zo duidelijk zijn voor de spaarders!!!!
ps: heb toch nog liever bkcp spaarboekje dan kbc aandelen hoor...wat steken die allemaal uit?
Als het in hun voordeel zal zijn (lees minder interest voor de spaarder) dan zullen ze zich hier wel achter wegsteken, daar mag je zeker van zijn.BartVW schreef: . . . Tenzij ze ook iets veranderen op 1 april als de nieuwe wetgeving van kracht wordt.
...
Als ik het goed begrijp krijg ik voor de stortingen die ik gedaan heb voor 1/12/2008 4.25 % + 0.75 % getrouwheidspremie tot 1/1/2010 want dat was gegarandeerd
Voor de stortingen die ik gedaan heb na 1/12/2008 krijg ik dan 4.25 % tot 1/1/2009 en vanaf 1/1/2009 3.25 %
En voor stortingen die ik nu zou doen krijg ik momenteel dan terug 4.25 % maar dan kan dus onmiddellijk wijzigen.
Mvg
Voor de stortingen die ik gedaan heb na 1/12/2008 krijg ik dan 4.25 % tot 1/1/2009 en vanaf 1/1/2009 3.25 %
En voor stortingen die ik nu zou doen krijg ik momenteel dan terug 4.25 % maar dan kan dus onmiddellijk wijzigen.
Mvg
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
-
Guest
Storting voor 01/12/08 is normaal gezien 4.25 +0.75 tot 01/01/2010 maar gezien het nieuwe kb is het volgens mij pas gegarandeerd tot 01/04/09..en dan zien we wel welke rentes ze zullen geven (hopelijk 3+0.75)
Deze week een brief van bkcp in de bus gekregen dat er vanaf 01/04/09 nieuwe voorwaarden gelden voor zowel de basis als de getrouwheidspremie maar dat ze tot op heden nog niet gekend zijn 
Ik vraag me nu toch wel af hoe die getrouwheidspremie berekend gaat worden.
Ik vraag me nu toch wel af hoe die getrouwheidspremie berekend gaat worden.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
-
Maradona
pff die online rekening van BKCP is toch niet zo handig.
Hoe geraak je in 1 van die kantoren op een werkdag ? zonder wagen alvast niet.
En volledig online heb ik alsnog de betalende zichtrekening nodig als ik mijn geld een jaar wil laten staan voor de getrouwheidspremie.
Hoe geraak je in 1 van die kantoren op een werkdag ? zonder wagen alvast niet.
En volledig online heb ik alsnog de betalende zichtrekening nodig als ik mijn geld een jaar wil laten staan voor de getrouwheidspremie.
-
Maradona
Kan iemand me trouwens zeggen wat je bij de aanvraag moet invullen bij:
- nationaalnr ? (niets?)
- activiteitensector ?
- nationaalnr ? (niets?)
- activiteitensector ?