Amerikaanse militair is geïnteresseerd in appartement...
Amerikaanse militair is geïnteresseerd in appartement...
Ik heb m'n appartement onlangs te koop gezet en nu is er een mailtje binnengerold van een 'Amerikaanse militair' die interesse heeft. Het Engels heeft in ieder geval al geen taalfouten, dus ik denk niet dat het een Indiër of een Nigeriaan is
.
De eerste mail was normaal. Hierop heb ik gereageerd met data waarop hij es kon komen kijken. In zijn antwoord daarop vermeldde dat hij VS-militair was en zou moeten verhuizen, en hij vroeg ineens naar m'n minimumprijs. Ik vermoed dat dat de Angelsaksische manier van onderhandelen is... Over een bezichtiging ging het ineens niet meer. Ik heb nog niks geantwoord.
Ik ben de headers van de mail gaan uitpluizen maar 't is een Gmail-account, en waarschijnlijk gebruikte hij gewoon de webclient, waardoor ik geen IP kan traceren. Ik vind het een geurtje hebben...
Z'n e-mailadres heb ik al gegoogled, maar dat leverde geen hits op. Ook niet op haveibeenpowned.com. Heeft iemand al iets horen waaien over scams met vastgoed?

De eerste mail was normaal. Hierop heb ik gereageerd met data waarop hij es kon komen kijken. In zijn antwoord daarop vermeldde dat hij VS-militair was en zou moeten verhuizen, en hij vroeg ineens naar m'n minimumprijs. Ik vermoed dat dat de Angelsaksische manier van onderhandelen is... Over een bezichtiging ging het ineens niet meer. Ik heb nog niks geantwoord.
Ik ben de headers van de mail gaan uitpluizen maar 't is een Gmail-account, en waarschijnlijk gebruikte hij gewoon de webclient, waardoor ik geen IP kan traceren. Ik vind het een geurtje hebben...
Z'n e-mailadres heb ik al gegoogled, maar dat leverde geen hits op. Ook niet op haveibeenpowned.com. Heeft iemand al iets horen waaien over scams met vastgoed?
Re: Amerikaanse militair is geïnteresseerd in appartement...
Als je er geen vertrouwen in hebt en het voelt niet goed aan, heeft het geen zin er verder mee te doen en of dingen proberen te achterhalen.. Laat het vallen en zoek een andere koper die hier in Belgie wel gekend is en waar de transactie en betaling vlot kan verlopen.. Simpel as that..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
" amerikaan" afschrijven als koper, en de mails eens doorsturen naar de militiaire overheden ( zowel in belgie als in amerika )
een militair die hier komt wonen moet zelf geen woning zoeken
een militair die hier komt wonen moet zelf geen woning zoeken
Een paar maanden terug heb ik een programma gezien waarbij een vrouw benaderd werd door een "Amerikaanse Militair" via een datingsite. Na een tijdje online contact, moest ze iets in bewaring houden, en later geld betalen (voorschieten) om goederen te laten overkomen. Het bleek pure afzetterij.
Ik zou dit niet vertrouwen.
Ik zou dit niet vertrouwen.
Ha, een variante op de Amerikaanse zeeman?Borromini schreef: ↑3 augustus 2020, 12:20 Ik heb m'n appartement onlangs te koop gezet en nu is er een mailtje binnengerold van een 'Amerikaanse militair' die interesse heeft. ...
Gewoon spel meespelen tot niveau dat je zelf iets moet doen.
Dan weet je waar de klepel hangt.
Uiteraard niet vergeten zelf tijdig af te haken.

Niet noodzakelijk Paul, een US-militair mag als hij off-post wil wonen, met zijn gezin, zelf een HUURWONING zoeken, zie US Army Garrison Benelux, HSO. Maar meestal wonen ze on-post of in een woning die al door het HSO wordt gehuurd.
@ TS: Maar maak hem/haar duidelijk dat het koopwoning is i.p.v. een huurwoning.
Edit: aanpassing link HSO
Laatst gewijzigd door Tycoon op 3 augustus 2020, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Of de internetscam manier van 'onderhandelen'?
Uiteraard niet. Dat is stap één van de oplichting.Over een bezichtiging ging het ineens niet meer.
Had je wat beter gezocht had je al achterhaald wat hun echte bedoeling was. Zo moeilijk is dat niet.
Misschien kan 'Pukkie007', ervaren immobiliënmakelaar, je meer uitleg geven?
Bij zo'n dingen vraag ik mij af, wat is de reden dat die persoon zegt dat hij een Amerikaanse militair is? Welk nut heeft dit in een eerste mail voor een appartement?
Of is dit niet gewoon een tactiek van een fraudeur die straks abnormale vragen hiermee "normaal" wil laten lijken?
Zoals hierboven ook al gezegd werd, een Amerikaanse militair die hier geplaatst wordt zoekt zelf geen woonst. Alles wordt voor hen geregeld (tenzij het natuurlijk een privé beslissing is).
I call bullsh*t
Of is dit niet gewoon een tactiek van een fraudeur die straks abnormale vragen hiermee "normaal" wil laten lijken?
Zoals hierboven ook al gezegd werd, een Amerikaanse militair die hier geplaatst wordt zoekt zelf geen woonst. Alles wordt voor hen geregeld (tenzij het natuurlijk een privé beslissing is).
I call bullsh*t
Vraag eens dat je hem mag opbellen via Video-chat.
Ik heb dat ook eens gehad 5 jaar geleden bij de verkoop van mijn appartement. Geen verder actie voor ondernomen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Liever dat het er zo dik op ligt, dan dat het van een oplichter zou komen die betrouwbaarder lijkt.
Wat is er mis met een minimumprijs te vragen? Als die boven budget ligt dan kan de koper/huurder gelijk naar iets anders uitkijken.Jefdewit schreef: ↑3 augustus 2020, 14:22Of de internetscam manier van 'onderhandelen'?
Uiteraard niet. Dat is stap één van de oplichting.Over een bezichtiging ging het ineens niet meer.
Had je wat beter gezocht had je al achterhaald wat hun echte bedoeling was. Zo moeilijk is dat niet.
Misschien kan 'Pukkie007', ervaren immobiliënmakelaar, je meer uitleg geven?
Als verkoper/verhuurder kies je zelf met wie je in zee gaat. Meer moet daar niet over gezegd worden.
Maar het is wel fijn dat hij zijn ervaring gedeeld heeft
Die "rijke" " amerikanen", met een nigeriaans accent daar hoor je veel verhalen over (soms zijn het geen militairen maar zitten ze op een boorplatform )
eerst beloven ze je een grote som, en als puntje bij paaltje komt moet je effen een wat kleine kosten zelf betalen, die je gewoon kwijt bent, en dan proberen ze je nadien nog eens wat geld afhandig te maken.
Ofwel schrijven ze een ongedekte cheque enz
Die "rijke" " amerikanen", met een nigeriaans accent daar hoor je veel verhalen over (soms zijn het geen militairen maar zitten ze op een boorplatform )
eerst beloven ze je een grote som, en als puntje bij paaltje komt moet je effen een wat kleine kosten zelf betalen, die je gewoon kwijt bent, en dan proberen ze je nadien nog eens wat geld afhandig te maken.
Ofwel schrijven ze een ongedekte cheque enz