vers geld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
vers geld
Wat is vers geld? Als je een nieuwe rekening bij een bank opent waar je nog geen klant was is er natuurlijk geen discussie. Maar wat als je wel al een rekening hebt bij die bank en er is een actie die enkel geldig is voor vers geld. Als je dan je geld van een bestaande rekening overschrijft naar een andere bank, hoelang moet er dan tussen het afhalen van het geld zitten vooraleer je geld weer als vers geld wordt beschouwd?
En hoe kunnen banken dit controlleren of het wel of niet vers geld is. Bv. als je je geld overschrijft naar een andere bank en geleidelijk in kleinere sommen stort op die nieuwe rekening?
Of wat als je bv. 10.000 euro 'oud geld' naar een andere bank overschrijft, en van een andere bank schrijf je 5.000 euro op die nieuwe rekening waar vers geld voor vereist is. Dit zou dan écht vers geld zijn, maar ze zullen het waarschijnlijk als oud geld beschouwen.
En hoe kunnen banken dit controlleren of het wel of niet vers geld is. Bv. als je je geld overschrijft naar een andere bank en geleidelijk in kleinere sommen stort op die nieuwe rekening?
Of wat als je bv. 10.000 euro 'oud geld' naar een andere bank overschrijft, en van een andere bank schrijf je 5.000 euro op die nieuwe rekening waar vers geld voor vereist is. Dit zou dan écht vers geld zijn, maar ze zullen het waarschijnlijk als oud geld beschouwen.
Re: vers geld
Over vers geld kan men een boek schrijven.
Sommige banken stellen zelfs als voor waarden dat men NOOIT voordien klant mag geweest zijn .
Er bestaat een 'eenvoudige' methode voor de banken om de transferts te kunnen controleren- zij zijn ook niet van gisteren.
Ze bekijken op een bepaald ogenblik ( foto ) het saldo van alle rekeningen van EEN GEZIN ( schending van de privacy ? ) en vergelijken dan met een later monent of het saldo al dan niet gegroeid is.
Dus grote bedragen in stukjes opdelen, daar trappen ze niet in. Ook al stuur je je geld via 100 verschillende rekeningen nog eens heel de wereld om, dat lukt in princiepe niet.
Tenzij een bepaalde kantoorhoud(st)er iets wil regelen, maar wie weet wat je daarvoor in de plaats moet doen.
Eigenlijk zijn dergelijke praktijken van sommige banken o.a. AXA totaal verwerpelijk.
Sommige banken stellen zelfs als voor waarden dat men NOOIT voordien klant mag geweest zijn .
Er bestaat een 'eenvoudige' methode voor de banken om de transferts te kunnen controleren- zij zijn ook niet van gisteren.
Ze bekijken op een bepaald ogenblik ( foto ) het saldo van alle rekeningen van EEN GEZIN ( schending van de privacy ? ) en vergelijken dan met een later monent of het saldo al dan niet gegroeid is.
Dus grote bedragen in stukjes opdelen, daar trappen ze niet in. Ook al stuur je je geld via 100 verschillende rekeningen nog eens heel de wereld om, dat lukt in princiepe niet.
Tenzij een bepaalde kantoorhoud(st)er iets wil regelen, maar wie weet wat je daarvoor in de plaats moet doen.
Eigenlijk zijn dergelijke praktijken van sommige banken o.a. AXA totaal verwerpelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus bank A kan al mijn rekeningen en verrichtingen bij bank B zien???paul schreef: Er bestaat een 'eenvoudige' methode voor de banken om de transferts te kunnen controleren- zij zijn ook niet van gisteren.
Natuurlijk kan die bank de rekeningen van een andere bank niet nazien.Nightwolf schreef:Dus bank A kan al mijn rekeningen en verrichtingen bij bank B zien???paul schreef: Er bestaat een 'eenvoudige' methode voor de banken om de transferts te kunnen controleren- zij zijn ook niet van gisteren.
Maar uiteraard wel de saldos die een gezin bij bank A aanhoudt.
Het is de bank enkel te doen om een aangroei van saldos , niet om een transfert tussen verschillende rekeningen van eenzelfde bank van verschillende gezinsleden
bij AXA kan je zonder probs weer genieten van de iwelcome
voorwaarde is dat je geen rekening daar had op 15 maart 2009
Dat is maar EEN van de voorwaarden, niet de enigste voorwaarde m.i.Himself schreef: bij AXA kan je zonder probs weer genieten van de iwelcome
Heb je dan iets met je kantoorhouder kunnen regelen ?
Want zo evident is dat niet, als je de kleine lettertjes leest voor dat VERS geld, zou het mij verwonderen dat je zomaar aan die voorwaarde kan voldoen.
"IN AANMERKING GENOMEN STORTINGEN:
Dit aanbod geldt enkel voor zover het stortingen betreft van gelden die op 15.03.2009 nog niet op de ‘AXA Bank
rekeningen’ van de titularis en/of zijn gezinsleden stonden.
M.a.w. het aanbod is enkel geldig voor zover de I-Plus Welcome spaarrekening tijdens de eerste periode van 6 maanden
gevoed wordt met uitsluitend VERS geld.
Een storting wordt niet als VERS geld beschouwd in volgende 2 gevallen:
1) de storting op I-Plus Welcome wordt voorafgegaan door één of meerdere geldopnames – uitgevoerd na 15.03.2009 -
van andere ‘AXA Bank rekeningen’ van het gezin.
2) De storting op I-Plus Welcome wordt gevolgd door één of meerdere geldopnames – uitgevoerd binnen de 6 maanden
volgend op de eerste storting op de I-Plus Welcome rekening - van andere ‘AXA Bank rekeningen’ van het gezin.
Onder ‘AXA Bank rekeningen’ moet worden begrepen: alle gereglementeerde en niet-gereglementeerde
spaarrekeningen uit het gamma van axa Bank alsook de termijn-, doel- en Pre-Invest rekeningen"
Punt 2 hierboven is wel niet erg duidelijk maar voert wel vele beperkingen in
----------------------------
1. Specifieke kenmerken eigen aan de I-Plus Welcome Spaarrekening
1.1. Doelgroep
• De I-Plus Welcome Spaarrekening kan alleen worden geopend door natuurlijke personen en is
uitsluitend bestemd voor nieuwe klanten. Onder nieuwe klant wordt verstaan:
elke klant of prospect die deel uitmaakt van een gezin* waarvan niemand – ook de klant of prospect
niet – een gereglementeerde spaarrekening bezit of bezat bij axa Bank gedurende 5 jaar voorafgaandeaan de opening van de I-Plus Welcome Spaarrekening.
• Per gezin* kan maximum één I-Plus Welcome Spaarrekening worden geopend.
(*) Definitie gezin: alle gezinsleden die onder hetzelfde dak van de titularis van de I-Plus Welcome
Paul, een klein voorbeeldje:paul schreef:Natuurlijk kan die bank de rekeningen van een andere bank niet nazien.Nightwolf schreef:
Dus bank A kan al mijn rekeningen en verrichtingen bij bank B zien???
Het is de bank enkel te doen om een aangroei van saldos , niet om een transfert tussen verschillende rekeningen van eenzelfde bank van verschillende gezinsleden
stel ik heb een rekening 1 bij bank A waar 10.000 euro op staat. Bank A komt met een rekening 2 met hogere intrest dan rekening 1, maar voorwaarde = vers geld. Ik schrijf die 10.000 euro over naar bank B (bv een termijnrekening) en open een rekening 2 bij bank A. Daarop begin ik te sparen op rekening 2 bij bank A, laat ons zeggen maandelijks 500 euro. Na 1 jaar staat daar 6000 euro op. Situatie vóór openen nieuwe rekening bij bank A: 10.000 euro. Situatie na 1 jaar: 6.000 euro op de nieuwe rekening met voorwaarde vers geld. Het saldo is echter niet gestegen bij die bank (integendeel, 4000 euro minder). Is er nu discussie of het vers geld was of niet?
-
torrevieja
- Jr. Member

- Contacteer:
Hey; ook niet vergeten dat na zes maanden de 2.75 van axa verleden tijd zal zijn .groetjes
Ik persoonlijk zou denken dat het geen vers geld is.Nightwolf schreef:Paul, een klein voorbeeldje:paul schreef:
Natuurlijk kan die bank de rekeningen van een andere bank niet nazien.
stel ik heb een rekening 1 bij bank A waar 10.000 euro op staat. Bank A komt met een rekening 2 met hogere intrest dan rekening 1, maar voorwaarde = vers geld. Ik schrijf die 10.000 euro over naar bank B (bv een termijnrekening) en open een rekening 2 bij bank A. Daarop begin ik te sparen op rekening 2 bij bank A, laat ons zeggen maandelijks 500 euro. Na 1 jaar staat daar 6000 euro op. Situatie vóór openen nieuwe rekening bij bank A: 10.000 euro. Situatie na 1 jaar: 6.000 euro op de nieuwe rekening met voorwaarde vers geld. Het saldo is echter niet gestegen bij die bank (integendeel, 4000 euro minder). Is er nu discussie of het vers geld was of niet?
Als je vanuit het standpunt van de banken probeert de redeneren is het dikwijls iets makkelijker : hoe kan ik zoveel mogelijk ( nieuw geld uiteraard ) aantrekken dat mij zo weinig mogelijk kost.
De bank redeneert zo :
Ik geef de klanten 6 maanden een snoepje en zet ze daarna wel in het zak. Zeker opletten dat ze mij niet proberen te beduvelen, door mij een hogere intrest te laten betalen voor geld dat er in de jaren stillekens ooit eens stond.
Iedere bank beslist soeverein over hoe ze de mensen gaan proberen in het zak te zetten. Soms zien ze wel eens de voorwaarde vers geld door de vingers, maar je zal daar op de een of andere manier wel voor moeten boeten.
Laatst gewijzigd door paul op 17 april 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
bedankt voor al je antwoorden paul.
Nog 1 vraagje: als je je geld van een rekening overschrijft naar een andere bank. Hoelang duurt het dan eer al je stortingen weer als vers geld gezien worden? Het kan toch niet zo zijn dat eens er bv. 20.000 euro bij die bank gestaan heeft en je hebt dat bedrag volledig afgehaald, dat al wat onder de 20.000 euro blijft altijd als oud geld wordt aanzien dan? Eens moet je toch met een schone lei kunnen herbeginnen? Of moet je dan echt die rekening opzeggen
@torrevieja: in mijn geval gaat het nier over axa
Nog 1 vraagje: als je je geld van een rekening overschrijft naar een andere bank. Hoelang duurt het dan eer al je stortingen weer als vers geld gezien worden? Het kan toch niet zo zijn dat eens er bv. 20.000 euro bij die bank gestaan heeft en je hebt dat bedrag volledig afgehaald, dat al wat onder de 20.000 euro blijft altijd als oud geld wordt aanzien dan? Eens moet je toch met een schone lei kunnen herbeginnen? Of moet je dan echt die rekening opzeggen
Aan de banken heb ik helaas de lessen niet te spellen, ze zouden anders nogal boeten van mij krijgen.Nightwolf schreef: bedankt voor al je antwoorden paul.
Als een bank beslist dat je bv. vroeger nog nooit aan een gelijkaardig actie of zo moogt deelgenomen hebben, dan kunnen zij dat zonder enige inspraak beslissen : in theorie neem Citibank, en DB dergelijke maatregelen.
Bij AXA is het op dit ogenblik 5 jaar.
Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen hoor