Rondkomen met 1 inkomen
Rondkomen met 1 inkomen
Hey! Ik heb een vraagje.
Ik en mijn vriend wonen momenteel samen bij mijn ouders. Ik studeer en hij werkt.
Momenteel bedraagt zijn loon 1800€ + 100€ maaltijdcheques, we hebben al 11.000€ gespaard.
Nu hadden we een appartementje te huur zien staan van 500€, de enige andere vaste kost die we momenteel hebben is 250€ autolening, 80€ verzekering en 50€ benzine.
Nu was mijn vraag of dit haalbaar zou zijn om alleen te gaan wonen?
Ik heb geen flauw idee wat gas, elek, water, eten etc kost voor een gezin van 2 persoon en ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen!
Ik en mijn vriend wonen momenteel samen bij mijn ouders. Ik studeer en hij werkt.
Momenteel bedraagt zijn loon 1800€ + 100€ maaltijdcheques, we hebben al 11.000€ gespaard.
Nu hadden we een appartementje te huur zien staan van 500€, de enige andere vaste kost die we momenteel hebben is 250€ autolening, 80€ verzekering en 50€ benzine.
Ik heb geen flauw idee wat gas, elek, water, eten etc kost voor een gezin van 2 persoon en ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen!
Re: Rondkomen met 1 inkomen
Er komen nog wel een paar extra kosten bij. Mijn vriendin en ik zitten ook op een appartement (75m^2). Enkele kosten waaraan ik onmiddellijk denk:
- internet, ik betaal momenteel 32 euro via Scarlett (enkel internet geen tv of telefoon)
- water, voor ons 99 euro per kwartaal
- gas en elektriciteit 63 euro per maand
- brand verzekering (weet de prijs niet onmiddellijk)
- ook nog familiale verzekering genomen
- internet, ik betaal momenteel 32 euro via Scarlett (enkel internet geen tv of telefoon)
- water, voor ons 99 euro per kwartaal
- gas en elektriciteit 63 euro per maand
- brand verzekering (weet de prijs niet onmiddellijk)
- ook nog familiale verzekering genomen
Ahold-Delhaize, Apple, Disney, Berkshire Hathaway, GBL, Gimv, IBM, KBC Ancora, Microsoft, NN group, Sofina, Unilever
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
thuis blijven en nu goed sparen nu je de kans nog hebt.Happy97 schreef: ↑4 november 2020, 14:49 Hey! Ik heb een vraagje.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Die auto moet blijven neem ik aan? Dat neemt wel een serieuze hap uit je budget. Hoewel het wel zal lukken is het geen vette pot en je zal op je kosten moeten letten.
Wij hebben het met minder gedaan en hebben van elke minuut genoten.
Wij hebben het met minder gedaan en hebben van elke minuut genoten.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Is zeker en vast te doen, maar makkelijk zal het niet worden. Sparen zit er dan ook niet meer in.
Ik zou het wel huren als alleenstaande, als ik je vriend was. Meer kans bij huisbaas zo denk ik.
Krijg je geen kindergeld meer? Hij gaat je ook ten laste kunnen gaan nemen, dus meer inkomen voor hem... Best voor 1.01.21 verhuizen dan! + officieel samenwonen dan ook.
Ik zou het wel huren als alleenstaande, als ik je vriend was. Meer kans bij huisbaas zo denk ik.
Krijg je geen kindergeld meer? Hij gaat je ook ten laste kunnen gaan nemen, dus meer inkomen voor hem... Best voor 1.01.21 verhuizen dan! + officieel samenwonen dan ook.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb als alleenstaande geleefd van 1600 euro per maand en een aflossing van ongeveer 570 euro aan een hypothecaire lening. Het is dus doenbaar, zeker met twee als de student ten laste genomen wordt!
Je woont nog bij je ouders? Die zouden je toch een idee moeten kunnen geven van al die kosten!
Kan dit zonder gehuwd te zijn? Moet in dat geval inderdaad best vóór 31 december vastliggen om er voor het jaar 2021 van te kunnen profiteren.voodoo schreef: ↑10 november 2020, 12:14 Is zeker en vast te doen, maar makkelijk zal het niet worden. Sparen zit er dan ook niet meer in.
Zeker weten. Vanaf het moment dat ze hetzelfde adres hebben is dit geen probleem. Anders officieel gaan samenwonen kan ook.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
Lees ik dit fout of wordt alles betaald vanuit uw vriend zijn inkomsten terwijl jij studeert en (momenteel) geen geld binnenbrengt?
Als man vind ik dit al een big red flag.
Er wordt gesproken van "ZIJN" loon en "ONZE" vaste kosten.
Mijn raad; beide nog even thuis blijven indien mogelijk en de inkomende centjes potten,potten, potten...
Als man vind ik dit al een big red flag.
Mijn raad; beide nog even thuis blijven indien mogelijk en de inkomende centjes potten,potten, potten...
Liefde is ... alles betalen.

Waarom alleen gaan wonen ? Elk jaar dat je thuis blijft is levert je gemakkelijk 15 000€ op .
Het is te doen leven met 1800€ maar ik zie jullie relatie stranden erdoor ook . Want het is het eerste waar er ruzie door ontstaat
Het is te doen leven met 1800€ maar ik zie jullie relatie stranden erdoor ook . Want het is het eerste waar er ruzie door ontstaat
Zo spreken vrouwen in het algemeen tochmiljonairtje schreef: ↑10 november 2020, 13:55 Lees ik dit fout of wordt alles betaald vanuit uw vriend zijn inkomsten terwijl jij studeert en (momenteel) geen geld binnenbrengt?
Als man vind ik dit al een big red flag.![]()
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
beter er nu achter komen dan over 20 jaar met 4 kinderen
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mannekens, ik kom uit een gezin van vijf kinderen waarin vader, een onderwijzer, als enige werkte en we zijn ook grootgebracht. Maar mijn ouders hadden geen auto, gingen niet op reis en gingen niet iedere week uit eten. Een koppel kan best leven met 1.800 € als ze het zuinig aan boord leggen.
Zij brengt geen geld in maar wel de woonst, toch niet niks.