overplaatsen naar tak 21 in pensioenspaarverzekering ergo
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
overplaatsen naar tak 21 in pensioenspaarverzekering ergo
Beste,
Ik heb sinds 2004 een pensioenspaarverzekering bij ergo, verdeelt over 30% tak 23 en 70% tak 21.
Graag had ik die 30% overgeplaatst naar tak21, wat wettelijk mogelijk en de eerste keer gratis is, maar ergo zegt
dat de 'klassieke' polis niet gewijzigd kan worden en dat ik dit enkel in mijn polis van langetermijnsparen kan doen.
Is dit zo?
Groet
Ik heb sinds 2004 een pensioenspaarverzekering bij ergo, verdeelt over 30% tak 23 en 70% tak 21.
Graag had ik die 30% overgeplaatst naar tak21, wat wettelijk mogelijk en de eerste keer gratis is, maar ergo zegt
dat de 'klassieke' polis niet gewijzigd kan worden en dat ik dit enkel in mijn polis van langetermijnsparen kan doen.
Is dit zo?
Groet
Re: overplaatsen naar tak 21 in pensioenspaarverzekering ergo
Niemand een idee?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
Moeilijk, hoor.
De pensioenspaarverzekering van Ergo is zowat de allerslechtste op de markt.
Daar is op dit forum al veel over geschreven. Kun je zien via de zoek-functie.
De common sense hier zegt dat je je contract bij Ergo best stopt en bij een andere verzekeraar een nieuw contract afsluit.
De pensioenspaarverzekering van Ergo is zowat de allerslechtste op de markt.
Daar is op dit forum al veel over geschreven. Kun je zien via de zoek-functie.
De common sense hier zegt dat je je contract bij Ergo best stopt en bij een andere verzekeraar een nieuw contract afsluit.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Innige deelneming. Je betaalt waarschijnlijk veel te veel voor een middelmatig product.
Heb je om historische redenen een bijzonder stevig gegarandeerd minimumrendement op het tak 21-gedeelte? Dan zou het misschien interessant kunnen zijn om bij ergo te blijven. Anders kan je je pensioensparen beter verhuizen.verdeelt over 30% tak 23 en 70% tak 21.
Niet dat ik weet, ik vind dit ook niet direct terug..
Ondertussen zegt ergo dat het onmogelijk is om in mijn pensioenspaarverzekering over te schakelen naar 100% tak 21.
Het is enkel mogelijk om in tak23 over te schakelen van aandelen naar obligaties..
Zou iemand kunnen bevestigen of dit effectief waar is?
Hartelijk bedankt
Ondertussen zegt ergo dat het onmogelijk is om in mijn pensioenspaarverzekering over te schakelen naar 100% tak 21.
Het is enkel mogelijk om in tak23 over te schakelen van aandelen naar obligaties..
Hartelijk bedankt
-
anonymous
Het hangt af van contract tot contract: bij sommige contracten is dit voorzien, bij andere niet.Trops schreef: ↑3 december 2020, 15:30 Niet dat ik weet, ik vind dit ook niet direct terug..
Hartelijk bedankt
Meerdere verzekeringsmaatschappijen laten een switch tussen T21 en T23 toe (in beide richtingen); andere niet.
Je moet de details van jouw contract raadplegen (de algemene en/of specifieke voorwaarden).
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
1 adres: https://www.ombudsman.as/nl/Trops schreef: ↑3 december 2020, 15:30 Niet dat ik weet, ik vind dit ook niet direct terug..
Hartelijk bedankt
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik kan je niet precies antwoorden. Wat ik wel kan zeggen... In principe moet het mogelijk zijn de inhoud van je pensioensparen bij Ergo over te schakelen naar een andere pensioenspaarverzekeraar. Dat gaat je vele keren meer opleveren dan binnen Ergo proberen te schuiven.Trops schreef: ↑3 december 2020, 15:30 Niet dat ik weet, ik vind dit ook niet direct terug..
Een website van American Samoa? echt?LaCucaracha schreef: ↑4 december 2020, 10:181 adres: https://www.ombudsman.as/nl/Trops schreef: ↑3 december 2020, 15:30 Niet dat ik weet, ik vind dit ook niet direct terug..
Hartelijk bedankt
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Blijkbaar weer iets nieuw.fropskottel schreef: ↑4 december 2020, 11:13Ik kan je niet precies antwoorden. Wat ik wel kan zeggen... In principe moet het mogelijk zijn de inhoud van je pensioensparen bij Ergo over te schakelen naar een andere pensioenspaarverzekeraar. Dat gaat je vele keren meer opleveren dan binnen Ergo proberen te schuiven.Trops schreef: ↑3 december 2020, 15:30 Niet dat ik weet, ik vind dit ook niet direct terug..
Een psp verzekering overdragen van de ene naar een andere verzekeraar.
Voor zover mijn kennis reikt , neen dit kan niet.
Een psp fonds rekening is wel mogelijk.
Maar eigenlijk ook niet aan te raden.
Gewoon niet meer storten en ergens anders nieuw contract starten.
Voorgaande voor de meeste maatschappijen , maar of dit ook bij Ergo de beste keuze is
Geen ervaring bij Ergo , wel bij Dvv , Kbc , Argenta .
Estate Guru believer.
-
anonymous
NN meldt deze info op hun website:
Stel, je hebt een pensioenspaarverzekering onderschreven bij een verzekeraar. Maar een andere verzekeraar bied je een hoger gegarandeerd rendement. Kan je overstappen naar de andere maatschappij en eventueel het opgebouwd kapitaal meenemen? En wat als je wil overstappen naar een pensioenrekening bij een bank?
Van verzekeraar naar verzekeraar
Je kan sowieso vanaf het volgende jaar nieuwe premies storten in een contract bij een andere verzekeraar en je premiebetaling bij je huidige verzekeraar stopzetten. Je hebt dan de keuze: je laat de opgebouwde reserve in het contract bij de eerste verzekeraar gewoon staan of je draagt deze reserve over.
Als je de reserve laat staan, dan blijft deze een rente opbrengen en krijgt je op je wettelijke pensioenleeftijd het gespaarde kapitaal uitgekeerd. Wel is er op je 60ste een anticipatieve belastingheffing.Als je de reserve overdraagt, dan kan dit belastingvrij, op voorwaarde dat de volledige reserve overgedragen wordt. Wel bestaat de kans dat je verzekeraar kosten aanrekent.
Stel, je hebt een pensioenspaarverzekering onderschreven bij een verzekeraar. Maar een andere verzekeraar bied je een hoger gegarandeerd rendement. Kan je overstappen naar de andere maatschappij en eventueel het opgebouwd kapitaal meenemen? En wat als je wil overstappen naar een pensioenrekening bij een bank?
Je kan sowieso vanaf het volgende jaar nieuwe premies storten in een contract bij een andere verzekeraar en je premiebetaling bij je huidige verzekeraar stopzetten. Je hebt dan de keuze: je laat de opgebouwde reserve in het contract bij de eerste verzekeraar gewoon staan of je draagt deze reserve over.
Als je de reserve laat staan, dan blijft deze een rente opbrengen en krijgt je op je wettelijke pensioenleeftijd het gespaarde kapitaal uitgekeerd. Wel is er op je 60ste een anticipatieve belastingheffing.Als je de reserve overdraagt, dan kan dit belastingvrij, op voorwaarde dat de volledige reserve overgedragen wordt. Wel bestaat de kans dat je verzekeraar kosten aanrekent.
In mijn relaas staat waar wel ervaring.Weverke schreef: ↑4 december 2020, 14:08 NN meldt deze info op hun website:
En hoeveel zijn die kosten bij NN of nieuwe , winst weg ??
En NN is Nederlandse hoofdzetel.
Kan dus een uitzondering zijn t.o.v Belgische verzekering maatschappijen.
En is de toezicht houder Belgisch of Nederlands dat kan verschil verklaren.
Vorige week nog telefonisch ervaren in Nl kan dat tussen schuldenaar en schuldeiser zonder rechtbank.
In Belgie moet het altijd via de rechter.
Estate Guru believer.
-
anonymous
Het is de Belgische website van NN Insurance Belgium. Het zijn de Belgische regels. De hoofdzetel in Nederland heeft hier niets aan te zeggen.platin schreef: ↑4 december 2020, 14:27 In mijn relaas staat waar wel ervaring.
En hoeveel zijn die kosten bij NN of nieuwe , winst weg ??
En NN is Nederlandse hoofdzetel.
Kan dus een uitzondering zijn t.o.v Belgische verzekering maatschappijen.
En is de toezicht houder Belgisch of Nederlands dat kan verschil verklaren.
Vorige week nog telefonisch ervaren in Nl kan dat tussen schuldenaar en schuldeiser zonder rechtbank.
In Belgie moet het altijd via de rechter.
De kosten staan los van de vraag of het wettelijk kan of niet, zonder fiscale gevolgen. Het kan dus wel degelijk in Belgie zonder fiscale gevolgen. En dus bij elk fiscaal contract in Belgie bij elke verzekeraar.
En ze zeggen zelf dat er kosten kunnen zijn. Dat moet iedereen voor zijn eigen contract opzoeken in de algemene of specifieke voorwaarden.
als je een oudere pensioenspaarverzekering overdraagt naar een nieuwe, heb je dan ook nagekeken of de gegarandeerde rente op de reserve (het reeds gespaarde) niet vermindert ?
De verzekeraars vormen graag om naar nieuwe voorwaarden omdat de garantie dan voor hen voordeliger is.
De verzekeraars vormen graag om naar nieuwe voorwaarden omdat de garantie dan voor hen voordeliger is.
Laatst gewijzigd door AlFonds op 4 december 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Terechte opmerking. Reserves blijven wat ze zijn, maar vanaf de overdracht leveren ze de gegarandeerde rentevoet van de nieuwe verzekeraar op.AlFonds schreef: ↑4 december 2020, 15:13 als je een oudere pensioenspaarverzekering overdraagt naar een nieuwe, heb je dan ook nagekeken of de gegarandeerde rente op de reserve (het reeds gespaarde) niet verminderd ?