Cheque innen met foutief adres
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Cheque innen met foutief adres
Tgv terugbetaling vlucht heb ik van luchtvaartmaatschappij eindelijk een cheque ontvangen (in EUR).
Het is een cheque op naam "oder Order", maar ze hebben de naam en adres van medepassagier door elkaar gehaald.
Cheque staat dus op naam van passagier A, met adres van passagier B.
Wie kan de cheque innen?
Is het adres van belang?
Het is een cheque op naam "oder Order", maar ze hebben de naam en adres van medepassagier door elkaar gehaald.
Cheque staat dus op naam van passagier A, met adres van passagier B.
Wie kan de cheque innen?
Is het adres van belang?
Re: Cheque innen met foutief adres
Dat is wel een hele vreemde cheque.
Ik heb in mijn kluis twee chequeboekjes liggen van mijn Franse en US bank. Maar op geen van die documentjes moet ik een adres invullen !
Dus neen, ik denk niet dat je bank het adres zal verifiëren.
Je bent overigens wel gesjareld. Je bank zal een mooi excuus vinden om heel wat euros in zijn zak te schuiven onder het motto "transactiekosten". Had die luchtvaartmaatschappij niet gewoon het bedrag over kunnen maken ?
Ik heb in mijn kluis twee chequeboekjes liggen van mijn Franse en US bank. Maar op geen van die documentjes moet ik een adres invullen !
Dus neen, ik denk niet dat je bank het adres zal verifiëren.
Je bent overigens wel gesjareld. Je bank zal een mooi excuus vinden om heel wat euros in zijn zak te schuiven onder het motto "transactiekosten". Had die luchtvaartmaatschappij niet gewoon het bedrag over kunnen maken ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Cheque innen met foutief adres
Nog nooit geweten dat er op een cheque een adres opgegeven wordt.
Vermits er tegenwoordig door de banken geen rekening meer gehouden wordt met het adres op een overschrijving, zal dat ook wel bij cheques het geval zijn.
Dus probeer het gewoon: indien de cheque om die reden tóch zou geweigerd worden, dan heb je een bewijs om bij de uitgever van de cheque een nieuwe te eisen.
Vermits er tegenwoordig door de banken geen rekening meer gehouden wordt met het adres op een overschrijving, zal dat ook wel bij cheques het geval zijn.
Dus probeer het gewoon: indien de cheque om die reden tóch zou geweigerd worden, dan heb je een bewijs om bij de uitgever van de cheque een nieuwe te eisen.