Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ervaringen in verband ING bank

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
11 berichten • Pagina 1 van 1
janu
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 aug 2009
Contacteer:
Contacteer janu
Verstuur privébericht

ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door janu » 10 november 2020, 13:53

Ik ben naar ING kantoor in Heverlee en heb gezien dat kantoor tijdelijk gesloten is dus ook niet mogelijk afspreken. Ik heb de 2 self-banking toestellen geprobeerd en waren kapot.
Self-banking toestellen van ING zijn zuilvormige en moeilijk in gebruik.De 2 self-banking toestellen van ING Leuven centrum zijn ook veel maanden kapot.Achterkant Diestsestraat staat een self-banking toestel dat lijkt op de toestellen van andere banken maar is al ongeveer 1 jaar kapot,zonder de klanten te informeren. IK vind dat ING weinig respect voor de klanten toont.
Ik ben teleurgesteld en bezorgd.
graag reacties van klanten.
Omhoog

anonymous9

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door anonymous9 » 10 november 2020, 13:57

Slachtoffer van ING? Dat riekt naar een artikel op DeWereldMorgen hoe die gemene grote banken de gewone man benadelen!

Dus ge hebt 5 automaten geprobeerd, en alle vijf kapot? Straf. Al eens aan gedacht om dat te melden aan ING zelf in plaats van een forum waar niemand u kan helpen?
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door Yaris » 10 november 2020, 14:00

Misschien is ING van plan op termijn geen self-banking meer aan te bieden aan haar klanten en worden kapotte toestellen daarom niet meer hersteld of vervangen.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5070
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 10 november 2020, 16:46

Gohhh... ING is niet meer bankieren op de Brussel Lambert manier maar op een Hollandse manier.

In mijn streek zijn er een pak minder kantoren dan er waren en die die overblijven , is niets mee aan te vangen op het vlak van dienstverlening.
Door zelfstandigen uitgebaat, enkel geïnteresseerd in verkopen van nieuwe producten.

Wel gratis instant overschrijven en supersnel overschrijven naar Nederland bij ING.
Goedkoopste autoverzekering voor mijn part.

In het Brusselse een afspraak gemaakt voor een woonkrediet. Een lopende band bank..
Geen goed aanbod gehad en geen persoonlijke aanpak. Gaf mij een slecht gevoel.
Omhoog

janu
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 aug 2009
Contacteer:
Contacteer janu
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door janu » 10 november 2020, 17:50

Poldermol ,ik heb wel een paar keren gemeld aan ING over kapot self-banking ING Leuven centrum en ook klachten ingediend over kapot self-Banking aan de Diestsestraat/vital decosterstraat.Ik heb zelfs gevraagd om minstens een melding te plaatsen.Want self-banking toestel is niet alleen kapot maar geeft zelfs foutieve info namelijk 'code bankkaart foutief".Ik ben van mening dat verwarring en morele schade aan de klanten geeft. Elke keer zegt klachtendienst dat ze gaan iets aan doen.
hier een antwoord van 7 juli:
leuven.centrum@ing.be
Di 7/07/2020 15:46
Beste

De Non-cash in de vital decosterstraat is defect. Dit is een gekend probleem en is gemeld aan de technische dienst ter reparatie.
Met vriendelijke groeten,"
Hier een antwoord van 13 oktober:
"BE-ING Client Services <noreply-clientservices@ing.be>
Di 13/10/2020 16:03
Beste heer
Bedankt voor uw bericht betreffende de automaat te LEUVEN.
Bedankt om ons te laten weten dat het toestel kapot is. Ik stuur uw melding door naar de desbetreffende technische dienst om deze te laten nakijken.
Bedankt voor uw medewerking.
Indien u nog verdere vragen hebt of hulp nodig hebt, aarzel dan niet om telefonisch contact op te nemen met onze medewerkers op het nummer 02 464 60 01. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 8 en 22 uur, en op zaterdag tussen 9 en 17 uur.
Wij blijven tot uw beschikking.

Met vriendelijke groeten.
ING Klantendienst
02 464 60 01"
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 4043
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door platin » 11 november 2020, 16:42

janu schreef: ↑10 november 2020, 17:50 Poldermol ,ik heb wel een paar keren gemeld aan ING over kapot self-banking ING Leuven centrum en ook klachten ingediend over kapot self-Banking aan de Diestsestraat/vital decosterstraat.Ik heb zelfs gevraagd om minstens een melding te plaatsen.Want self-banking toestel is niet alleen kapot maar geeft zelfs foutieve info namelijk 'code bankkaart foutief".Ik ben van mening dat verwarring en morele schade aan de klanten geeft. Elke keer zegt klachtendienst dat ze gaan iets aan doen.
hier een antwoord van 7 juli:
leuven.centrum@ing.be
Di 7/07/2020 15:46
Beste

De Non-cash in de vital decosterstraat is defect. Dit is een gekend probleem en is gemeld aan de technische dienst ter reparatie.
Met vriendelijke groeten,"
Hier een antwoord van 13 oktober:
"BE-ING Client Services <noreply-clientservices@ing.be>
Di 13/10/2020 16:03
Beste heer
Bedankt voor uw bericht betreffende de automaat te LEUVEN.
Bedankt om ons te laten weten dat het toestel kapot is. Ik stuur uw melding door naar de desbetreffende technische dienst om deze te laten nakijken.
Bedankt voor uw medewerking.
Indien u nog verdere vragen hebt of hulp nodig hebt, aarzel dan niet om telefonisch contact op te nemen met onze medewerkers op het nummer 02 464 60 01. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 8 en 22 uur, en op zaterdag tussen 9 en 17 uur.
Wij blijven tot uw beschikking.

Met vriendelijke groeten.
ING Klantendienst
02 464 60 01"
Hoe op te lossen , ze willen u blijkbaar niet meer als klant.
Dus weg met alles naar een ander.
Vragen ze waarom , stop al die antwoorden onder hun neus.
En maak gebruik van de gratis bank overstap dienst.

ps wel internet maar wel nog aan self banking in kantoor ???
Estate Guru believer.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5070
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 5 januari 2021, 13:43

Sinds december nu ook internationaal instant (Europees (?) ) overschrijven naar deelnemende banken bij ING.
Geen idee in hoeverre de andere banken wel of niet in dat systeem mee deelnemen.
Omhoog

platin
VIP member
VIP member
Berichten: 4043
Lid geworden op: 17 jan 2012
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door platin » 5 januari 2021, 13:48

haelewyn schreef: ↑5 januari 2021, 13:43 Sinds december nu ook internationaal instant (Europees (?) ) overschrijven naar deelnemende banken bij ING.
Geen idee in hoeverre de andere banken wel of niet in dat systeem mee deelnemen.
Kbc naar Estland is ook instant.
Estate Guru believer.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5070
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 5 januari 2021, 14:03

Wel, vorige overschrijving naar Litouwen, Revolut, ook instant.
Deze keer niet gelukt blijkbaar en het wordt een gewone overschrijving.

Theoretisch lukt het dus wel ... in de praktijk soms niet.
Dat heb ik eveneens zo gezien met binnenlandse overschrijvingen bij KBC in de begintijd van de instant overschrijvingen.
Een instant overschrijving moet binnen ongeveer vijf seconden bevestigd worden door de bank van de bestemmeling. Anders is het gewoon mislukt en wordt het een trage overschrijving.

Ten behoeve van de eeuwige twijfelaars over het nut van instant overschrijvingen : Vorige week woensdag een overschrijving gedaan van bank A (Axa) naar bank B (Bpost bank) op woensdagmiddag. Gewone overschrijving.
Aangekomen maandag, gisteren.
Wat een ander daarover denkt weet ik niet en het kan me niet veel schelen. ik vind het middeleeuws ;D
Eender welke bank die mij gratis een betere service wil bieden dan dat, is welkom.
Omhoog

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Berichten: 913
Lid geworden op: 03 dec 2011
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door SMGGM » 5 januari 2021, 14:43

Groot gelijk om het pre-historisch te vinden. Best raar dat banken al jaren zo hard op digitaal inzetten maar zo lang hebben gewacht om een betaling sneller te laten afhandelen.
Dit heeft er dan ook meteen voor gezorgd dat mensen nog steeds een 2de hands wagen (bij verkoop onder particulieren) nog steeds in cash gebeurt (met hoger risico op diefstal, vals geld,...).

Helaas valt of staat het geheel op de aanvaarding van alle banken en de zekerheid dat ook echt alle betalingen instant door zullen gaan. Zolang je die zekerheid niet hebt kan je er voor echt belangrijke betalingen niet op rekenen.
Je staat op punt de wagen te kopen en oops, het werkt even niet. Verkoper zal de wagen niet meegeven zolang die zijn geld niet heeft.
Je kan je betaling niet tot de laatste datum uitstellen als je de zekerheid niet hebt want dan loop je het risico op nalatigheidkost van je leverancier.

Voor mij op dit moment dus niet meer dan een leuk iets maar echt rekenen doe ik er niet op.
Mijn hoofdbank keytrade doet er toch niet aan mee dus veel op rekenen zal ik toch niet kunnen doen.
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 5070
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: ervaringen in verband ING bank

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 5 januari 2021, 15:21

Ja.. Je bent gebonden aan de beperkingen van het systeem zelf.
Gisteren een overschrijving moeten doen naar Deutsche Bank. Die doen er ook niet aan mee. Zolang het geld niet bij de ontvanger is wordt er uiteraard niets opgestuurd.
Hoe zou je zelf zijn.....
Dat is dus ook een nadeel.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

11 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy