spaarrekening of tak 21
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
spaarrekening of tak 21
Ik ben nog niet zo goed thuis in de tak 21 wereld, maar het lijkt met op het eerste zicht weinig interessant tov een hoogrentende spaarrekening of een termijnrekening?
Hoge instapkosten + 1,1% tax...
Zie ik iets over het hoofd? Zijn hier mensen die wel voorstander zijn van tak 21? Kunnen jullie me overtuigen?
Zie ik iets over het hoofd? Zijn hier mensen die wel voorstander zijn van tak 21? Kunnen jullie me overtuigen?
Re: spaarrekening of tak 21
Een goede tak 21 verzekering ( dus 1 met lage instapkosten en een goed vast rendement ) is zeker een goed onderdeel van een globale portefeuille.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tak21 zijn langetermijnbeleggingen, je moet je geld minstens 8 jaar kunnen missen anders zijn ze niet interessant omdat instapkosten, tax en RV teveel doorwegen t.o.v. het rendement.Soulwax1 schreef: Ik ben nog niet zo goed thuis in de tak 21 wereld, maar het lijkt met op het eerste zicht weinig interessant tov een hoogrentende spaarrekening of een termijnrekening?
Zowiezo zoek je best een tak21 met lage instapkosten. Best betaal je 0% tot max 2% instapkosten, hier kan over onderhandeld worden.
In 2008 hebben tak21 verzekeringen veel van hun pluimen verloren wegens de kredietcrisis:
- tak21 verzekeringen met gegarandeerd rendement keren immers een bonus uit die afhankelijk is van de winst van de verzekeraar. Het is nu de vraag wanneer de verzekeraars terug winstgevend zullen worden, gezien de enorme afschrijvingen ze nog moeten doen door de kredietcrisis.
- tak21/23 verzekeringen zonder gegarandeerd rendement zijn dan weer afhankelijk van de prestaties van de beurs. De laatste maanden is de beurs wat hersteld maar het moet nog blijken of dit een langetermijnherstel is. Ook moeten de verliezen uit het verleden nog weggewerkt worden.
Er is dus veel onzekerheid welke rendementen tak21 verzekeringen de komende jaren zullen bieden. In 2008 hebben de meeste tak21 slechts het minimumrendement uitgekeerd en het is de vraag of dit voor 2009 anders zal zijn.
Ik kies in 2009 ieder geval niet te storten in tak21/23, maar ook niet voor termijnrekeningen (te lage rentevoet). Obligaties, obligatiefondsen en -trackers lijken me veilige alternatieven.
Eerst zeggen dat elk product heeft zijn specifieke DOEL.
Een spaarrekening dient in eerst instantie om geld bijeen te zamelen (op een soepele manier - je stort wat je wil wanneer je wil of kan
) en/of voor korte tijd te parkeren (vakantiegeld bij voorbeeld- geld voor de aankoop van een auto of zoiets) of in afwachting van "betere omstandigheden".
Een TAK21 is een belegging op min 8 jaar met iet of wat extra zekerheid dat het de evolutie van die omstandigheden zou volgen maar toch je kapitaal (en soms ook een minimum rente) veilig stel.
Nu is het zo dat bepaalde producten van TAK 21 wel een betere rente waarborgen dan de spaarrekening. (vooral als je toch RV moet betalen)
Bovendien dat rente kan alleen maar beter worden door de eventuele BONUS wat niet het geval is met bijvoorbeeld een termijnrekening of een kasbon.
Aan U de keuze.
Een spaarrekening dient in eerst instantie om geld bijeen te zamelen (op een soepele manier - je stort wat je wil wanneer je wil of kan

Een TAK21 is een belegging op min 8 jaar met iet of wat extra zekerheid dat het de evolutie van die omstandigheden zou volgen maar toch je kapitaal (en soms ook een minimum rente) veilig stel.
Nu is het zo dat bepaalde producten van TAK 21 wel een betere rente waarborgen dan de spaarrekening. (vooral als je toch RV moet betalen)
Bovendien dat rente kan alleen maar beter worden door de eventuele BONUS wat niet het geval is met bijvoorbeeld een termijnrekening of een kasbon.
Aan U de keuze.
Tak 21 is heden één van de betere alternatieven op de markt op vlak van zekerheid. Indien je correct advies krijgt betreffende het product dan kan je zelfs na anderhalf jaar en zeker na 2 jaar voordeliger zitten met je tak 21 ondanks de uitstapkosten die eraan verbonden kunnen zijn.robokat schreef:Tak21 zijn langetermijnbeleggingen, je moet je geld minstens 8 jaar kunnen missen anders zijn ze niet interessant omdat instapkosten, tax en RV teveel doorwegen t.o.v. het rendement.Soulwax1 schreef: Ik ben nog niet zo goed thuis in de tak 21 wereld, maar het lijkt met op het eerste zicht weinig interessant tov een hoogrentende spaarrekening of een termijnrekening?
Zowiezo zoek je best een tak21 met lage instapkosten. Best betaal je 0% tot max 2% instapkosten, hier kan over onderhandeld worden.
In 2008 hebben tak21 verzekeringen veel van hun pluimen verloren wegens de kredietcrisis:
- tak21 verzekeringen met gegarandeerd rendement keren immers een bonus uit die afhankelijk is van de winst van de verzekeraar. Het is nu de vraag wanneer de verzekeraars terug winstgevend zullen worden, gezien de enorme afschrijvingen ze nog moeten doen door de kredietcrisis.
- tak21/23 verzekeringen zonder gegarandeerd rendement zijn dan weer afhankelijk van de prestaties van de beurs. De laatste maanden is de beurs wat hersteld maar het moet nog blijken of dit een langetermijnherstel is. Ook moeten de verliezen uit het verleden nog weggewerkt worden.
Er is dus veel onzekerheid welke rendementen tak21 verzekeringen de komende jaren zullen bieden. In 2008 hebben de meeste tak21 slechts het minimumrendement uitgekeerd en het is de vraag of dit voor 2009 anders zal zijn.
Ik kies in 2009 ieder geval niet te storten in tak21/23, maar ook niet voor termijnrekeningen (te lage rentevoet). Obligaties, obligatiefondsen en -trackers lijken me veilige alternatieven.
Zoek een partner die zijn stabiliteit in 2008 bewezen heeft door een correcte winstdeelname die het heeft kunnen uitkeren. Vermijdt kuddegedrag, Ethias (First invest) en Axa (Crest 30,40) klanten kunnen ervan meespreken..
De roerende voorheffing valt te omzeilen via de 130% overlijdensdekking die voor jongeren echt peanuts kost. Nooit meer roerende voorheffing binnen 8 jaar!!
De instapkosten kan je zo goed als altijd onderhandelen naar 1% (à 2%).
Maw geld op elk ogenblik beschikbaar...
Obligatiefondsen hebben vorig jaar tot 20% verloren, fondsen in't algemeen blijven een lange termijn belegging. Bij deze producten liefst periodiek (maandelijks,...) instappen zodat je het risico vd economie wegwerkt op lange termijn.
Ik denk dat ...
laatste stuk tekst verwijderd door webmaster, geen persoonlijke aanvallen aub. Laten we ons eerder op de inhoud concentreren....
Laatst gewijzigd door Machojunior op 9 juni 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.