Weer alleen of zijn er nog velen ?
Weer alleen of zijn er nog velen ?
Switch gedaan van energieleverancier.(enkel Elek)
Nu probleem 1 Fluvius heeft blijkbaar een nieuw software systeem, de meterstanden van 2020 zijn verdwenen enkel geschatte meterstanden beschikbaar.
Dus online invullen, is foutmelding, telefoon nodig.
Switch is uiteindelijk toch gelukt.
Nu probleem 2 Ecopower heeft blijkbaar ook een nieuw software systeem in gebruik genomen.
Betalingen, openstaande nieuwe betalingen, eind afrekening een dikke soep.
Gas eind afrekening is ondanks Fluvius vlot gelopen. (geschatte meterstanden op afrekening wat niet klopt, is correcte)
Dus benieuwd wanneer Ecopower in orde gaat zijn.
Of het de komende maanden ook een probleem gaat zijn ??
Nu probleem 1 Fluvius heeft blijkbaar een nieuw software systeem, de meterstanden van 2020 zijn verdwenen enkel geschatte meterstanden beschikbaar.
Dus online invullen, is foutmelding, telefoon nodig.
Switch is uiteindelijk toch gelukt.
Nu probleem 2 Ecopower heeft blijkbaar ook een nieuw software systeem in gebruik genomen.
Betalingen, openstaande nieuwe betalingen, eind afrekening een dikke soep.
Gas eind afrekening is ondanks Fluvius vlot gelopen. (geschatte meterstanden op afrekening wat niet klopt, is correcte)
Dus benieuwd wanneer Ecopower in orde gaat zijn.
Of het de komende maanden ook een probleem gaat zijn ??
Estate Guru believer.
Re: Weer alleen of zijn er nog velen ?
Wat is je concrete vraag?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als u van leverancier wilt veranderen, moet u enkel een contract met een andere leverancier tekenen.
U moet uw huidige contract dus niet opzeggen, noch per aangetekende brief, noch per fax of mail.
Uw nieuwe leverancier regelt alles.
Hou wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand
U moet uw huidige contract dus niet opzeggen, noch per aangetekende brief, noch per fax of mail.
Is gewoon een ervaring die te lezen is.
En heb weet dat ik zeer zeker niet alleen zijn met de huidige problemen.
Als men dan nog weet dat het nachttarief jaren geleden is afgeschaft.
Arme Vlaming en zijn energie.
Estate Guru believer.
Staat er ergens te lezen dat switch niet is gelukt ?ludo schreef: ↑26 februari 2021, 16:23 Als u van leverancier wilt veranderen, moet u enkel een contract met een andere leverancier tekenen.
Wat wel te lezen waar heden een hoop problemen, Ecopower, Fluvius .
En ook dat Fluvius enkel geschatte meterstanden doorgeeft aan leverancier blijkbaar.
Bij mezelf zijn wel de correcte bij de leverancier toegekomen.

En online code geeft foutmelding is ook te lezen.
Estate Guru believer.
Bij wisselen van leverancier moet jij de meterstanden doorgeven, ni meer ni minder..platin schreef: ↑26 februari 2021, 16:50Staat er ergens te lezen dat switch niet is gelukt ?ludo schreef: ↑26 februari 2021, 16:23 Als u van leverancier wilt veranderen, moet u enkel een contract met een andere leverancier tekenen.
Wat wel te lezen waar heden een hoop problemen, Ecopower, Fluvius .
En ook dat Fluvius enkel geschatte meterstanden doorgeeft aan leverancier blijkbaar.
Bij mezelf zijn wel de correcte bij de leverancier toegekomen.
En online code geeft foutmelding is ook te lezen.
En waar lees jij ergens dat Fluvius geschatte meterstanden doorgeeft??? Als jezelf niets doorgeeft zal Fluvius uiteraard een geschatte stand doorgeven..
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga binnenkort veranderen van Lampiris naar Enige, via groepsaankoop via de provincie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben al 25 jaar bij Engie (Electrabel) en heb nog nooit een reden gehad om te veranderen.
Dit gezegd zijnde: ik ben iemand die niet verandert als ik tevreden ben ;-)
Ik al meer dan 50 jaar electrabel /Engie klant.. Het verschil (als er al verschil zou zijn ) om van leverancier te veranderen is voor mij te verwaarlozen, de concurentie zal sowieso de prijzen doen drukken bij elke leverancier..EarthNvstr1 schreef: ↑26 februari 2021, 20:17 Ik ben al 25 jaar bij Engie (Electrabel) en heb nog nooit een reden gehad om te veranderen.
OP mijn jaar afrekening natuurlijk waar anders.
Bij een babbel met mijn gas energieleverancier is daar over gesproken, ze dachten dat meterstand niet correct is.
Estate Guru believer.
Als je een geschatte meterstand hebt, is teken dat jezelf de meterstand niet hebt doorgegeven aan je leverancier.. tja, wat wil je dan..

Ludo,
Er is een probleem bij Fluvius naar aanleiding van nieuwe software.
Ze hebben daar de meterstanden van 2020 niet meer. (lees meterstanden van vorig jaar)
Als je uw meterkaart en code ontvangt en online ingeeft zult je het wel meemaken die foutmelding.
En zul je met eigen ogen aanschouwen dat de meterstand die daar tevoorschijn komt niet die is van vorige opname.
Snap je het nog niet een nachtje over slapen en nog eens lezen.
Estate Guru believer.
Als wij u goed begrijpen is Fluvius van iedereen de vorige meterstand kwijt. Denk dat er dan heel wat mensen in de problemen zullen komen want geen enkele energieleverancier zal dan een jaarlijkse afrekening kunnen maken. Wat is de reactie van Fluvius ?
Dat zal volgend jaar ook zo zijn als ze met hun capaciteitstarief beginnen! Omdat ze dan de hoogste kwartuurpiek/maand (minimum 2.5) door voor de distributiekosten (te betalen aan de netbeheerders) en de jaarlijkse meterstanden aan de energieleveranciers dienen door te geven.
De volgende stap zal zijn kwartuurpiek en meterstanden/maand. Mogelijk is dat laatste al het geval voor de digitale meters met terugleveringscontract en variabele prijzen.
In principe zou uw energieleverancier de vorige meterstanden nog moeten hebben. Die maken immers deel uit van zijn facturen, die hij 10 jaar dient te bewaren. Voor diegene die jaarlijks wisselen zal het wel een verschil uitmaken omdat de nieuwe leverancier niet automatisch de voorgelegde factuur van de oude leverancier zal aanvaarden. Daarvoor diende Fluvius ter controle van de meterstanden.
De volgende stap zal zijn kwartuurpiek en meterstanden/maand. Mogelijk is dat laatste al het geval voor de digitale meters met terugleveringscontract en variabele prijzen.
In principe zou uw energieleverancier de vorige meterstanden nog moeten hebben. Die maken immers deel uit van zijn facturen, die hij 10 jaar dient te bewaren. Voor diegene die jaarlijks wisselen zal het wel een verschil uitmaken omdat de nieuwe leverancier niet automatisch de voorgelegde factuur van de oude leverancier zal aanvaarden. Daarvoor diende Fluvius ter controle van de meterstanden.
De leveranciers krijgen heden geschatte meterstand door.
Dat is wat leverancier ziet.
Dit wil niet zeggen dat na telefonisch contact met Fluvius en zo meter opname doorgeven, de meterstanden niet kloppen.
Enkel de leverancier weet dat niet.
Na mijn telefonisch contact met mijn gasleverancier kwam dit aan het licht, mijnheer u weet toch dat wij maar een geschatte meter opname hebben ontvangen van Fluvius.
In werkelijkheid wel de correcte meterstand.
Op afrekening staat ook geschatte meterstand (alhoewel correcte).
Wat met terugdraaiende tellers

Estate Guru believer.