Brandverzekering
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Brandverzekering
Hoi,
Even een vraagje. Ik heb samen met de andere huurders een gezamenlijke polis ivm brand.
Dit is een polis die sowieso de schade dekt van zowel verhuurder als huurder maar de dekking van de schade op de inboedel is met 5000 euro beperkt. Deze polis zit dus al inbegrepen in mijn huurprijs en dat valt behoorlijk mee.
Ik vroeg me af of het eventueel nodig is om een aparte polis af te sluiten vooral voor de inboedel?
Ik heb buiten mijn pc, gsm, tv, kleren en bed niet echt heel dure items in huis.
Even een vraagje. Ik heb samen met de andere huurders een gezamenlijke polis ivm brand.
Dit is een polis die sowieso de schade dekt van zowel verhuurder als huurder maar de dekking van de schade op de inboedel is met 5000 euro beperkt. Deze polis zit dus al inbegrepen in mijn huurprijs en dat valt behoorlijk mee.
Ik vroeg me af of het eventueel nodig is om een aparte polis af te sluiten vooral voor de inboedel?
Ik heb buiten mijn pc, gsm, tv, kleren en bed niet echt heel dure items in huis.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Brandverzekering
Zoals je het zelf zegt hé ... inboedel is verzekerd tot 5.000 EUR.
Als je meer dan dat verzekerd wil hebben, dan sluit je een extra verzekering af voor je inboedel.
Vraag misschien wel die polis eens op zodat je kan nagaan of al je risico als huurder wel degelijk opgenomen is.
Als er twijfel is en je wil op zeker spelen, dan kan je nog je eigen verzekering erbovenop nemen.
Bedenk dat de beste verzekering er één is die je nooit nodig zal hebben
Als je meer dan dat verzekerd wil hebben, dan sluit je een extra verzekering af voor je inboedel.
Vraag misschien wel die polis eens op zodat je kan nagaan of al je risico als huurder wel degelijk opgenomen is.
Als er twijfel is en je wil op zeker spelen, dan kan je nog je eigen verzekering erbovenop nemen.
Bedenk dat de beste verzekering er één is die je nooit nodig zal hebben
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Dank je zal ik zeker meenemen
Dan denk ik er eens zelf over.
Dan denk ik er eens zelf over.
Je moet er wel rekening mee houden dat de meeste items verzekerd zijn aan nieuwwaarde. Tenzij er misschien bv. een afschrijving zou zijn voor elektronische toestellen. Kijk dit maar na of ze op elektronische toestellen niet zwaar afschrijven.Timoootjex schreef: ↑18 juni 2021, 14:45 Hoi,
Als je pc, gsm, kledij, bed, wasmachine, droogkast, kleerkast, andere kasten, enzovoort allemaal nieuw moet aankopen dan ga je toch snel boven die 5000 euro zitten, niet?
En die dekking tot 5000 euro is dat een eerste risico dekking? Of wordt proportionaliteit toegepast indien het verzekerde kapitaal ontoereikend is. Op basis van je uitleg vermoed ik eerste risico maar te verifiëren als ik u was.
Ik zou alleszins de voorwaarden eens bekijken en vergelijken met die van een eigen verzekering.