Lichte app om aandelenkoersen te volgen
Lichte app om aandelenkoersen te volgen
Ik ben op zoek naar een aandelenapp op de koers te volgen. Er mag gerust 15min. vertraging op zitten.
Momenteel gebruik ik de standaard 'aandelen' app in iOS. Daar volg ik zo'n 22 aandelen op. Maar mogelijk maak ik de overstap naar een Androidtelefoon en kan ik de app niet meer gebruiken.
Welke app gebruiken jullie?
Ik zoek iets:
- Dat niet al te veel ruimte inneemt (dus een vrij lichte app)
- Dat mijn batterij niet leegtrekt
- Waarbij ik het procentueel verschil kan zien tussen 2 momenten (Google Finance kan dat ook weergeven)
- Evt. een pushmelding kunnen instellen als een bepaalde koers bereikt wordt is handig
Momenteel gebruik ik de standaard 'aandelen' app in iOS. Daar volg ik zo'n 22 aandelen op. Maar mogelijk maak ik de overstap naar een Androidtelefoon en kan ik de app niet meer gebruiken.
Welke app gebruiken jullie?
Ik zoek iets:
- Dat niet al te veel ruimte inneemt (dus een vrij lichte app)
- Dat mijn batterij niet leegtrekt
- Waarbij ik het procentueel verschil kan zien tussen 2 momenten (Google Finance kan dat ook weergeven)
- Evt. een pushmelding kunnen instellen als een bepaalde koers bereikt wordt is handig
Re: Lichte app om aandelenkoersen te volgen
na wat gesukkel met heel wat apps, ben ik bij Morningstar blijven hangen.
deze site heeft bij mijn weten geen app, maar ik heb een shortcut op mijn smartphone naar de site.
Volgens mij nog de meest makkelijke manier.
Ik heb ze ook aan een "transactie-portefeuille" toegevoegd, zodat hij rekening houdt met kosten en nieuwe aan- of verkopen.
https://www.morningstar.be/be/portfolio ... folio.aspx
deze site heeft bij mijn weten geen app, maar ik heb een shortcut op mijn smartphone naar de site.
Volgens mij nog de meest makkelijke manier.
Ik heb ze ook aan een "transactie-portefeuille" toegevoegd, zodat hij rekening houdt met kosten en nieuwe aan- of verkopen.
https://www.morningstar.be/be/portfolio ... folio.aspx
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is mijn ervaring dat bij Google Finance de koersen zo goed als geen vertraging hebben.
Ik vind Delta wel aangenaam https://delta.app/en/stocks-tracker
Ik gebruik de Ministocks widget op Android.
Ik heb lange tijd https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US gebruikt.
Het handige aan deze app is de mogelijkheid dat je er ook fondsen mee kan volgen (bij vele is het enkel aandelen).
Het handige aan deze app is de mogelijkheid dat je er ook fondsen mee kan volgen (bij vele is het enkel aandelen).
Op mijn laptop gebruik ik in 90% van de gevallen Google Finance, vind het prettig werken.MoreOrLess schreef: ↑28 mei 2021, 12:45 Het is mijn ervaring dat bij Google Finance de koersen zo goed als geen vertraging hebben.
Zeker omdat, als je de muisknop ingedrukt houdt en je beweegt iets verder over de grafiek je het aantal % in min of meerwaarde kan zien.
De iOS-app dat standaar op iPhone staat, doet hetzelfde.
Handig er bij zou zijn, als er een limiet doorbreken wordt dat je een push-melding krijgt. Dan weet ik ook meteen op welke aandelen ik moet focussen. Heel veel diepgaande tools enz. heb ik niet nodig op mijn telefoon (dat werkt ook niet erg prettig op zo'n toestel).
Bedankt, is inderdaad ook wel interessant.SMGGM schreef: ↑28 mei 2021, 21:13 Ik heb lange tijd https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US gebruikt.
Zag zelf ook deze: Stock Market Tracker
Intussen overgestapt naar Android (altijd iOS gehad). Heb diverse apps geïnstalleerd en uiteindelijk blijven plakken bij 'Delta Investeringen Portfolio Tracker'. Gratis app waarbij geen registratie vereist is (pluspunt). Je kan er aandelen, fondsen, trackers en crypto opvolgen.
Bovendien kun je alerts instellen. Alles wat ik wil!
Bovendien kun je alerts instellen. Alles wat ik wil!
Ik heb hier delta ook geinstalleerd een tijdje geleden. Ik moest dat nog eens verder bekijken die app.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik combineer verschillende tools om tot één super-handig overzicht te geraken.
1- Op de Mac/PC gebruik ik Portfolio Performance om alles tot in extreem detail bij te houden. Daar kan geen andere app aan tippen. Helaas enkel voor Mac/PC. De categorieën die ik in PP heb aangemaakt (STOCKS, BONDS, COMMODITIES en CRYPTO) breng ik na een aan- of verkoop over in de portefeuille-tool van Yahoo Finance. Dat is trouwens de voornaamste data-leverancier van Portfolio Performance, dus de koersen lopen altijd 100% gelijk met Portfolio Performance.
2- Op iOS kan je een always-on widget aanmaken van de Yahoo Finance app voor op je home-screen met het totaal van je portefeuille en dat van je verschillende categorieën met de totalen en de winst per dag.
3- Daarnaast gebruik ik de standaard Stock.app van Apple om een aantal tickers in detail te volgen.
Samen vormen ze een handig overzicht op je homepage:

Overzicht van categorieën in Yahoo Finance.app:

1- Op de Mac/PC gebruik ik Portfolio Performance om alles tot in extreem detail bij te houden. Daar kan geen andere app aan tippen. Helaas enkel voor Mac/PC. De categorieën die ik in PP heb aangemaakt (STOCKS, BONDS, COMMODITIES en CRYPTO) breng ik na een aan- of verkoop over in de portefeuille-tool van Yahoo Finance. Dat is trouwens de voornaamste data-leverancier van Portfolio Performance, dus de koersen lopen altijd 100% gelijk met Portfolio Performance.
2- Op iOS kan je een always-on widget aanmaken van de Yahoo Finance app voor op je home-screen met het totaal van je portefeuille en dat van je verschillende categorieën met de totalen en de winst per dag.
3- Daarnaast gebruik ik de standaard Stock.app van Apple om een aantal tickers in detail te volgen.
Samen vormen ze een handig overzicht op je homepage:

Overzicht van categorieën in Yahoo Finance.app:

Ligt de yahoo app plat?
Wat is trouwens licht? Voor de batterij of voor de werking van de telefoon?

Wat is trouwens licht? Voor de batterij of voor de werking van de telefoon?
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Je hebt van die apps die heel uitgebreid gaan met analyses maar die dan ook batterij vreten.
Aandelenkoersen check ik onderweg en dan hoef ik geen uitgebreide analyse maar enkel de koers.
Aandelenkoersen check ik onderweg en dan hoef ik geen uitgebreide analyse maar enkel de koers.
Die delta doet precies wat ik wil. Ik volg er 2 cryptomunten op en een 20-tal aandelen waarop op enkele een pushmelding ingeschakeld is. Enkel jammer dat je het procentueel verschil niet kunt zien tussen 2 periodes, dat kan in de aandelen app van iOS wel.