Weg privacy op spaargeld
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Weg privacy op spaargeld
Eind januari moeten de banken verplicht alle bedragen doorgeven. Naast ambetenaren kunnen ondertussen ook niet-overheidspersoneel zoals notarissen en deurwaarders in de database kijken.
Weer een stap dichter bij een vermogenskadaster.
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/g ... n/10357949
Het lijkt mij dan ook heel kortzichtig om te pleiten voor afschaffing van cash geld. Als we dit toelaten...wie weet wat ze dan nog allemaal verzinnen om toch maar meer geld binnen te krijgen. Ik denk maar aan jaarlijks een procentueel bedrag van je vermogen nemen. Nu kunnen ze dat niet. De bevolking zou na de eerste keer het meeste van de banken halen.
Het is ook naïve om te denken dat belastingen naar omlaag zouden gaan omdat, zonder cash, zaken zoals zwartwerk niet meer mogelijk is.
Weer een stap dichter bij een vermogenskadaster.
https://www.tijd.be/opinie/commentaar/g ... n/10357949
Het lijkt mij dan ook heel kortzichtig om te pleiten voor afschaffing van cash geld. Als we dit toelaten...wie weet wat ze dan nog allemaal verzinnen om toch maar meer geld binnen te krijgen. Ik denk maar aan jaarlijks een procentueel bedrag van je vermogen nemen. Nu kunnen ze dat niet. De bevolking zou na de eerste keer het meeste van de banken halen.
Het is ook naïve om te denken dat belastingen naar omlaag zouden gaan omdat, zonder cash, zaken zoals zwartwerk niet meer mogelijk is.
Re: Weg privacy op spaargeld
Topic is 4 keer geplaatst...forum doet raar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
neo
Ik heb graag het gemak van elektronische betalingen, veiligheid van geen cash op zak en de privacy van contant transacties. Wat moet ik nou weer doen?
-
beyourself
- Full Member

- Contacteer:
Normale evolutie... Kijk naar onze buurlanden.. wat doe je eraan? Vermogensbelasting komt eraan.. Volgende stap is dat er nergens nog cash of nog minder cash zal worden aanvaard en de fiscus zelf uw onroerend goed schat+belast aja, want het KI is toch verouderd zal de redenering zijn..
Yaris nu ben je hetzelfde aan het doen als de overheid: angst creëren als ze iets willen doordrukken. "Het is onveilig".
Wat je met dat geld moet doen was trouwens niet de essentie van mijn voorbeeld.Ik wil alleen aangeven dat we volledig aan de willekeur van overheid en banken zijn overgeleverd als cash geld niet meer bestaat.Het verleden heeft al genoeg bewezen dat dit in ons nadeel is. Dus ik zou voorstellen om de twee systemen naast elkaar te laten verlopen en zeker niet vragen om cash te laten verdwijnen zoals sommige dat wel doen.
-
beyourself
- Full Member

- Contacteer:
Laat je weten wanneer je antwoord krijgt op je voorstel? Ik vrees dat we het (om deftig te houden op het forum) gesjareld (De Ketaere, excuses, Bruggefan) zijn. De politiek luistert al lang niet meer naar de burger en de burger heeft het nog steeds te goed, te lui, te verdeeld... op vandaag om op straat te komen.
Nochtans lijkt elektronisch geld mij veel onveiliger dan cash te zijn. Phishing pogingen worden alsmaar levensechter. Dagelijks wordt van honderden mensen de rekening deels geplunderd.