Haalbaarheid project
TIP
Haalbaarheid project
Hey iedereen.
Wij hebben een oude woning in Schilde.
Nu stelde onze architect voor om de woning af te breken en er 2 appartementen op te zetten.
Wij zouden beneden wonen en dan het bovenste verhuren.
Aangezien je bruto ca. 145+145+(100)= 390 m² kan bouwen is de optie met 2 appartementen met in totaal 7 slaapkamers realiseerbaar.
Practisch gezien kan app 1 gebruik maken van nivo 0+1; app 2 van nivo 1+2.
Kostprijs om te bouwen is 650.000€
Nu hebben wij nog een lening van 280.000€ lopen op deze woning. Afbetaling 1400€ nog 24jaar
Wij hebben ook nog een Appartementenblok met 3 appartementen openstaande schuld 230.000€ afbetaling 1020€ nog 20jaar
Ons loon is mezelf 3500€
Vrouw. 2120€
Alimentatie 400€
Kindergeld 353€
Huurinkomsten 1825€
Voor de rest hebben we geen enkele lening.
Is ons project haalbaarheid?
We zouden een deel via bulletkrediet doen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Wij hebben een oude woning in Schilde.
Nu stelde onze architect voor om de woning af te breken en er 2 appartementen op te zetten.
Wij zouden beneden wonen en dan het bovenste verhuren.
Aangezien je bruto ca. 145+145+(100)= 390 m² kan bouwen is de optie met 2 appartementen met in totaal 7 slaapkamers realiseerbaar.
Practisch gezien kan app 1 gebruik maken van nivo 0+1; app 2 van nivo 1+2.
Kostprijs om te bouwen is 650.000€
Nu hebben wij nog een lening van 280.000€ lopen op deze woning. Afbetaling 1400€ nog 24jaar
Wij hebben ook nog een Appartementenblok met 3 appartementen openstaande schuld 230.000€ afbetaling 1020€ nog 20jaar
Ons loon is mezelf 3500€
Vrouw. 2120€
Alimentatie 400€
Kindergeld 353€
Huurinkomsten 1825€
Voor de rest hebben we geen enkele lening.
Is ons project haalbaarheid?
We zouden een deel via bulletkrediet doen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Re: Haalbaarheid project
650k € investeren om een extra appartement te kunnen verhuren en om je huidige woning 'op te geven' voor een nieuwbouwappartement?
Ik vind het een rare keuze. Waarom de woning niet verkopen als projectgrond en een andere open bebouwing kopen?
Ik vind het een rare keuze. Waarom de woning niet verkopen als projectgrond en een andere open bebouwing kopen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij wonen centrum Schilde. Er is geen enkele andere woning voor ons gezin van 6. Tenzij dat we 2miljoen neerleggen.
Klinkt als een lucratieve onderneming voor je architect.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Je woning is voor een goed deel eigendom van de bank (via de openstaande lening) wat zeggen zij dat je hun waarborg gaat afbreken?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.