Probleem met DB M@X
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Probleem met DB M@X
Half oktober heb ik ingetekend voor die promotie van DB M@X. Ik heb toen alles in orde gebracht en 1000€ gestort. 2 weken later heb ik daar nog 750€ bij bijgezet wat het totaal op 1750€ brengt.
Bedoeling was om toch een leuke rente te krijgen op dat geld als student.
Als ik naar een overzicht van de transacties kijk, dan zie ik daar die 2 stortingen staan en een 3de storting van 05/01/2009 met als Detailomschrijving:
Interesten - kosten
--
Valutadatum: 01/01/2009
Het bedrag van deze 3de transactie bedraagt 13,88€.
Na wat onderzoek denk ik dat banken hun rente (maar zonder getrouwheidspremie) begin januari uitbetalen.
Als ik het even uitreken, dan is die 13,88€ nog geen 1% van hetgeen erop staat dus wat is dat bedrag dan?
Is dat dan toch de rente en is die dan niet fout?
De getrouwheidspremie, die ontvang ik binnen anderhalve maand zeker?
Vraagje 2:
Bij de status rekeningen zie ik staan:
db Intensiv Plus (waar het totale bedrag opstaat)
db E-account (waar geen geld opstaat)
Blijkbaar geven ze bij de db E-saving account 0,20% meer dan bij die db Intensiv Plus. Is het de moeite om zo'n rekening dan aan te vragen en het geld binnen enkele maanden dan daarop te zetten?
Als ik naar een overzicht van de transacties kijk, dan zie ik daar die 2 stortingen staan en een 3de storting van 05/01/2009 met als Detailomschrijving:
Interesten - kosten
--
Na wat onderzoek denk ik dat banken hun rente (maar zonder getrouwheidspremie) begin januari uitbetalen.
Als ik het even uitreken, dan is die 13,88€ nog geen 1% van hetgeen erop staat dus wat is dat bedrag dan?
Vraagje 2:
Blijkbaar geven ze bij de db E-saving account 0,20% meer dan bij die db Intensiv Plus. Is het de moeite om zo'n rekening dan aan te vragen en het geld binnen enkele maanden dan daarop te zetten?
Re: Probleem met DB M@X
Dat is de rente van oktober tot en met december. Je verwacht toch niet 4% te krijgen voor 3 maanden? Dan zou ik zeker daarop intekenenJoske4 schreef: Half oktober heb ik ingetekend voor die promotie van DB M@X. Ik heb toen alles in orde gebracht en 1000€ gestort. 2 weken later heb ik daar nog 750€ bij bijgezet wat het totaal op 1750€ brengt.
Interesten - kosten
--
Vraagje 2:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Oké, maar als ze zo hun rente geven, wanneer krijg ik dan de rest want er is geen enkele transactie meer gebeurd sinds die 5de januari van dit jaar.
Je zal 1 januari 2010, de verschuldigde rente uitbetaald krijgen voor Januari-December 2009.Joske4 schreef: Oké, maar als ze zo hun rente geven, wanneer krijg ik dan de rest want er is geen enkele transactie meer gebeurd sinds die 5de januari van dit jaar.
Je afrekening van de basisintrest klopt (ken niet je exacte stortingsdata), maar grosso modo kan je het als volgt berekenen :
- voor 1000€ : 1000*0.0425*5/24 (half oktober) = 8.85€
- voor 750€ : 750*0.0425*2/12 (begin november) = 5.31€
Je krijgt de rente niet op 5/01, maar op 1/01 (valuta).
De getrouwheidspremie verwerf je inderdaad respectievelijk half oktober en begin november 2009, maar KRIJG je pas op 31/12/2009, tenzij je vroeger alles afsluit (dan nog een maand wachten)
Bij gelijke stand van zaken is het inderdaad beter je intensive rekening begin november af te sluiten en over te zetten naar e account. Je intrest volgt dan wel een maand later.
Nota : je basisrente voor januari 2009 tot op heden heb je natuurlijk ook nog te goed, zal volgen met je grtrouwheidsrente
- voor 1000€ : 1000*0.0425*5/24 (half oktober) = 8.85€
- voor 750€ : 750*0.0425*2/12 (begin november) = 5.31€
Je krijgt de rente niet op 5/01, maar op 1/01 (valuta).
De getrouwheidspremie verwerf je inderdaad respectievelijk half oktober en begin november 2009, maar KRIJG je pas op 31/12/2009, tenzij je vroeger alles afsluit (dan nog een maand wachten)
Bij gelijke stand van zaken is het inderdaad beter je intensive rekening begin november af te sluiten en over te zetten naar e account. Je intrest volgt dan wel een maand later.
Nota : je basisrente voor januari 2009 tot op heden heb je natuurlijk ook nog te goed, zal volgen met je grtrouwheidsrente
Laatst gewijzigd door rob op 15 september 2009, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.