Beleggen in Wapens, fonds met uitkering.
TIP
Beleggen in Wapens, fonds met uitkering.
Ik ben op zoek naar een fonds dat belegt in de wapenindustrie. Liefst een fonds dat focust op beloftevolle opstartbedrijven en small caps.
Voor de fiscaliteit is het interessantst dat het fonds winsten uitkeert, zodat er geen meerwaardebelasting is bij verkoop.
Typisch ben ik sinds 2013-2015 een obligatie-belegger. Ik zoek maar een beperkt aandeel van mijn reservevermogen in zo'n fonds te steken.
Ook tips voor IPO's zijn welkom.
Het liefst een focus op Europese bedrijven.
De beleggingsfocus is 10 jaar, eventueel korter indien het fonds maal 5 gaat.
Voor de fiscaliteit is het interessantst dat het fonds winsten uitkeert, zodat er geen meerwaardebelasting is bij verkoop.
Typisch ben ik sinds 2013-2015 een obligatie-belegger. Ik zoek maar een beperkt aandeel van mijn reservevermogen in zo'n fonds te steken.
Ook tips voor IPO's zijn welkom.
Het liefst een focus op Europese bedrijven.
De beleggingsfocus is 10 jaar, eventueel korter indien het fonds maal 5 gaat.
Re: Beleggen in Wapens, fonds met uitkering.
Probleem is dat bijna geen enkele broker dit nog aanbied .
Ook aandelen zoals LMT kun je al bij veel brokers niet meer kopen .
Clustermunitie !
Ook aandelen zoals LMT kun je al bij veel brokers niet meer kopen .
Clustermunitie !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je beseft hopelijk wel dat dergelijke aandelen al sterk gestegen zijn
Maar om op de vraag te antwoorden: ik denk niet dat er zulke fondsen zijn.
Ik heb eens gekeken bij morningstar.com voor de volgende europese defensiebedrijven:
BAE Systems PLC
Thalès
Rheinmetall AG
Kongsberg Gruppen
en dan bij ownership, funds/concentrated
De fondsen met grote posities in bovenstaande aandelen hebben eigenlijk telkens een andere focus dan defensie.
Er zijn wel aantal amerikaanse fondsen die in amerikaanse defensieaandelen beleggen, bv
- Invesco Aerospace & Defense ETF
- VictoryShares Protect America ETF
denk niet dat die hier te koop zijn
Losse aandelen kopen dus.
Of afwachten: europese defensieaandelen zijn sterk gestegen, er zal dus wel binnenkort een dergelijk fonds of ETF op de markt verschijnen ;-)
Maar om op de vraag te antwoorden: ik denk niet dat er zulke fondsen zijn.
Ik heb eens gekeken bij morningstar.com voor de volgende europese defensiebedrijven:
BAE Systems PLC
Thalès
Rheinmetall AG
Kongsberg Gruppen
en dan bij ownership, funds/concentrated
De fondsen met grote posities in bovenstaande aandelen hebben eigenlijk telkens een andere focus dan defensie.
Er zijn wel aantal amerikaanse fondsen die in amerikaanse defensieaandelen beleggen, bv
- Invesco Aerospace & Defense ETF
- VictoryShares Protect America ETF
denk niet dat die hier te koop zijn
Losse aandelen kopen dus.
Of afwachten: europese defensieaandelen zijn sterk gestegen, er zal dus wel binnenkort een dergelijk fonds of ETF op de markt verschijnen ;-)
Definieer wapenindustrie. Is Siemens voor jou een bedrijf uit de wapenindustrie?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik weet ook niet of de wapenindustrie veel small caps en start-ups heeft, er is een nogal hoge cost of entry in de industrie, dus ik kan er niet echt op een komen. Zeer kapitaalintensief, en je reputatie en contacten zijn belangrijk
Misschien als je het breder trekt naar cyberwarfare kan je misschien iets vinden
Misschien als je het breder trekt naar cyberwarfare kan je misschien iets vinden
Dat was eigenlijk ook mijn eerste reactie.
Gaat eigenlijk over enorme, logge researchprogramma's, aangestuurd door overheden. Grote conglomeraten. Nationale kampioenen/protectionisme.
Kan je dit even uitleggen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Bedankt voor de feedback. Ik ga me er eerst verder in verdiepen. Ik wil wat terug vangen van de overheidsmiljarden die naar de bewapening van conflictgebieden worden gesmeten.
Ik bedoelde beurstaks ipv meerwaardebelasting. Bij kapitalisatiefondsen is er beurstaks en bij uitkerende fondsen niet.
Ik bedoelde beurstaks ipv meerwaardebelasting. Bij kapitalisatiefondsen is er beurstaks en bij uitkerende fondsen niet.