Mogelijke oplichting via 2dehands
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Mogelijke oplichting via 2dehands
"Lang geleden" was ik ook eens het slachtoffer van een verkoop op kapaza.
Ik had last-minute tickets voor een optreden moeten verkopen (wegens ziekte) aan een normale prijs, in die tijd was ik mijn geloof in de mensheid nog niet verloren en had de tickets opgestuurd (wel aangetekend) wegens de hoogdringendheid, wel met de belofte van het geld nadien te storten. De koper had een valse naam opgegeven maar wel moeten tekenen voor ontvangst. Ik diende nadien klacht in bij de Post omdat ze een aangetekend stuk hadden afgegeven aan iemand die niet onder die naam gekend was en ook bij de politie. De politie is toen eigenhandig die persoon op de feiten gaan wijzen en ik kreeg het geld alsnog gestort ... en zelfs van de post kreeg ik nadien een klein bedrag terug.
Tegenwoordig zou ik op mijn kin mogen kloppen denk ik.
Ik had last-minute tickets voor een optreden moeten verkopen (wegens ziekte) aan een normale prijs, in die tijd was ik mijn geloof in de mensheid nog niet verloren en had de tickets opgestuurd (wel aangetekend) wegens de hoogdringendheid, wel met de belofte van het geld nadien te storten. De koper had een valse naam opgegeven maar wel moeten tekenen voor ontvangst. Ik diende nadien klacht in bij de Post omdat ze een aangetekend stuk hadden afgegeven aan iemand die niet onder die naam gekend was en ook bij de politie. De politie is toen eigenhandig die persoon op de feiten gaan wijzen en ik kreeg het geld alsnog gestort ... en zelfs van de post kreeg ik nadien een klein bedrag terug.
Tegenwoordig zou ik op mijn kin mogen kloppen denk ik.
Inderdaad, ik gooi het nog liever weg of geef het gratis aan een familielid of vriend die het nog kan gebruiken dan dat ik iets op 2dehands zou moeten zetten en je dan uren moet bezighouden met onnozele biedingen en belachelijke mails om misschien met veel geluk 20 euro te verdienen.
Neen merci.
Neen merci.
Een goede beschrijving, voldoende info, trouwe gebruiker, correcte afspraken en dito prijzen en 2de hands is nog steeds een prima plek om uw spullen te verkopen. De gevraagde prijzen op Ebay zijn pas belachelijk aan het worden. Spijtig want dat was lang mijn favoriete aan -en verkoopsite.