Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Algemeen advies lening bij scheiding

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
Kitty31
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Kitty31
Verstuur privébericht

Algemeen advies lening bij scheiding

• Citeer

Bericht door Kitty31 » 23 juni 2022, 12:04

Ik ga scheiden en wens het huis van soon to be ex af te kopen. Graag jullie advies ivm met mijn situatie:

Geen kinderen.
Lening: 1362 / maand, nog 21j, vaste rentevoet 1.92% kbc
Netto loon hoofdberoep: 2050/m zonder premies
Netto loon bijberoep (schatting, net 6 maanden opgestart, variabel per maand): 150 a 200/m
Inkomsten verhuur appartement (1/8ste eigenaar): 90/m
Cash: 40k spaarrekening
Investeringen (huidige situatie): 125k fonds bnp, 40k op bolero, 40k bij capital at work

Uitkoopsom huis: rond de 100k -> plan om bnp fonds hiervoor te liquideren op een gunstig(er) moment.
Huiswaarde 689k -> 1% verdeelrecht,
En for info, heb er al 292k in geïnvesteerd.

Denken jullie dat ik de bank (kbc) kan overtuigen dat het wel zal lukken om het alleen op te nemen? Welke manieren raden jullie aan?
Ik ben met mijn werk al in onderhandeling om netto te doen stijgen, al hebben ze aangegeven dat 2.8k netto niet zal gaan. Kbc vraagt dat ik 2724/m kan aantonen. Scheiding wrs voor maart23 dus heb nog even tijd om het uit te zoeken.

Alvast bedankt voor alle input!

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

Re: Algemeen advies lening bij scheiding

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 23 juni 2022, 12:27

Met 2000-2200 euro netto ga je de hypotheek en het onderhoud van zulk een woning allicht niet kunnen betalen.

Wat je in de toekomst kan /zou verdienen daar houdt een bank geen rekening mee.

Mss een nieuwe copain zoeken die de rekeningen mee betaalt ... :P

Edit: 125k in één fonds van BNP ? Brrrr. Dat is ook risky business.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
VincentVega
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 23 juni 2022, 12:55

Kitty31 schreef: ↑23 juni 2022, 12:04 Ik ga scheiden en wens het huis van soon to be ex af te kopen. Graag jullie advies ivm met mijn situatie:

Geen kinderen.
Lening: 1362 / maand, nog 21j, vaste rentevoet 1.92% kbc
Netto loon hoofdberoep: 2050/m zonder premies
Netto loon bijberoep (schatting, net 6 maanden opgestart, variabel per maand): 150 a 200/m
Inkomsten verhuur appartement (1/8ste eigenaar): 90/m
Cash: 40k spaarrekening
Investeringen (huidige situatie): 125k fonds bnp, 40k op bolero, 40k bij capital at work

Uitkoopsom huis: rond de 100k -> plan om bnp fonds hiervoor te liquideren op een gunstig(er) moment.
Huiswaarde 689k -> 1% verdeelrecht,
En for info, heb er al 292k in geïnvesteerd.

Denken jullie dat ik de bank (kbc) kan overtuigen dat het wel zal lukken om het alleen op te nemen? Welke manieren raden jullie aan?
Ik ben met mijn werk al in onderhandeling om netto te doen stijgen, al hebben ze aangegeven dat 2.8k netto niet zal gaan. Kbc vraagt dat ik 2724/m kan aantonen. Scheiding wrs voor maart23 dus heb nog even tijd om het uit te zoeken.

Alvast bedankt voor alle input!
Ik vrees van niet. De verhouding tussen je nettoloon (ca. 2.2000 euro per maand) en de aflossing van de hypotheek (1.362 euro per maand) lijkt met te hoog.

Je werkgever kan ook niet zomaar je nettoloon doen stijgen (naar 2.800 euro per maand). Daar zijn wettelijke barema's voor bepaald (inzake bedrijfsvoorheffing, SZ-bijdrage WN ...) en kunnen werknemer en werkgever niet zomaar iets anders bepalen in gemeenschappelijk overleg.

Toch veel succes gewenst!
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt

Kitty31
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Kitty31
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kitty31 » 23 juni 2022, 13:04

pukkie007 schreef: ↑23 juni 2022, 12:27 Met 2000-2200 euro netto ga je de hypotheek en het onderhoud van zulk een woning allicht niet kunnen betalen.

Wat je in de toekomst kan /zou verdienen daar houdt een bank geen rekening mee.

Mss een nieuwe copain zoeken die de rekeningen mee betaalt ... :P

Edit: 125k in één fonds van BNP ? Brrrr. Dat is ook risky business.
Fonds van fondsen bij bnp... Je kiest niet dat je erft.
Heb warmtepomp en zonnepanelen, 900/j voor elektriciteit, geen gas.
Gsm en internet vergoeding, kost me mss 20/m max. Maaltijd cheques... En ja herfinanciering kan natuurlijk ma liefst te vermijden.

Kitty31
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Kitty31
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kitty31 » 23 juni 2022, 13:31

VincentVega schreef: ↑23 juni 2022, 12:55 Ik vrees van niet. De verhouding tussen je nettoloon (ca. 2.2000 euro per maand) en de aflossing van de hypotheek (1.362 euro per maand) lijkt met te hoog.

Je werkgever kan ook niet zomaar je nettoloon doen stijgen (naar 2.800 euro per maand). Daar zijn wettelijke barema's voor bepaald (inzake bedrijfsvoorheffing, SZ-bijdrage WN ...) en kunnen werknemer en werkgever niet zomaar iets anders bepalen in gemeenschappelijk overleg.

Toch veel succes gewenst!
Werkgever wil wel in 2x opslag geven om te zien wat lukt. Eerste stijging zou al 250 bruto zijn. Bijberoep kan ik ook verder doen stijgen en kosten drukken omdat ik in se geen kosten aan hoef te hebben.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 23 juni 2022, 13:46

Kitty31 schreef: ↑23 juni 2022, 12:04 Ik ga scheiden en wens het huis van soon to be ex af te kopen. Graag jullie advies ivm met mijn situatie:
[...]
- 205k€ liquideerbare reserves
- -100k€ uitkoop
- -7k€ verdeelrecht
- - 10k€ spaarbuffer

Dat is dus ongeveer 88k€ cash potentieel besteedbaar _als_ je vandaag liquideert. Je moet dat ook doen als je het huis binnen enkele maanden wil overnemen. Dan kan je je niet permitteren om te wachten op betere tijden. Dan ben je aan het gokken met geld dat je nodighebt...

293k€ openstaand saldo lening. Dat is een schatting op basis van wat je net opgegeven hebt.

Laat ons ervan uitgaan dat je alle potentiële reserves gebruikt voor het deels vervroegd aflossen van de hypotheek. Je komt dan aan een saldo van 205k€ openstaand. _Als_ de bank je al de lening wil laten overnemen aan dezelfde voorwaarden - wat me sterk lijkt bij overname door een alleenstaande met in het beste geval >40% van het inkomen aan maandlast - zit je in dat geval aan een afbetaling van 953€/maand of 43% van een gestegen maandinkomen van 2200€. Een herziening naar een langere looptijd zal ook niet veel helpen, want de rentevoeten liggen een stuk hoger vandaag de dag, en al zeker voor alleenstaanden.

Ik zou eens _heel_ goed nadenken of ik voor minstens een kwart van mijn leven wil schrapen om rond te komen en op korte en middellange termijn alleen in een huis van 689000€ te wonen. Tenzij je natuurlijk rijke supporters hebt die de zaak voor jou gaan oplossen. Mocht je echt willen uitkopen, dan moet je zoveel mogelijk tijd rekken en sparen als gek. Veel andere oplossingen zijn er niet in dat scenario.

Alternatief kan je ook een woning kiezen die meer in lijn ligt met je inkomen en reserves. Je zou jezelf heel veel stress kunnen besparen...

Kitty31
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Kitty31
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kitty31 » 23 juni 2022, 14:11

Bedankt voor de feedback!

Mijn moeder wil niet dat het huis verkoop en kan aanzienlijk bijdragen, moest dit nodig zijn. Ik ben ook haar enigste kind dus daar zijn geen belangenconflicten met anderen. Verder ben ik al mijn bijberoep aan het opkriken om additionele inkomsten te genereren. En werk heeft aangegeven 200 netto opslag te kunnen geven tegen het einde van het jaar mits good performance (die ik wel aant halen ben). 100 netto vanaf einde zomer en 100 weer einde van het jaar.

Voelt ook voor mezelf aan dat het een hele serieuze beslissing is he, vandaar de post hier. Anderzijds, het huis is in 4j 18% gestegen in prijs dus dat is die investering ook wel waard volgens mij. Nieuwbouw, epc 11...
Laatst gewijzigd door Kitty31 op 23 juni 2022, 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Galactic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Galactic » 23 juni 2022, 15:28

Vaak kan je looptijd lening verlengen, dan zakt de maandelijkse aflossing wat. Hou ook rekening mee dat in januari (afhankelijk in welke sector je werkt) uw loon met 5-8% gaat stijgen. Lening is vaste rentevoet, dus kan in ieder geval al niet stijgen. Moeilijk maar haalbaar lijkt mij. Ken omstandigheden van scheiding niet, maar eventueel 10k van ouders, familie of ex lenen voor 2 jaar ofzo. Veel opties.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 23 juni 2022, 19:48

Galactic schreef: ↑23 juni 2022, 15:28 Vaak kan je looptijd lening verlengen, dan zakt de maandelijkse aflossing wat. Hou ook rekening mee dat in januari (afhankelijk in welke sector je werkt) uw loon met 5-8% gaat stijgen. Lening is vaste rentevoet, dus kan in ieder geval al niet stijgen. Moeilijk maar haalbaar lijkt mij. Ken omstandigheden van scheiding niet, maar eventueel 10k van ouders, familie of ex lenen voor 2 jaar ofzo. Veel opties.
Hoe kan je iemand met meer dan 50% van het inkomen aan maandlast aan een nieuwe lening vastklinken? Dat is toch om miserie vragen?

Wat baat een verlenging naar een nieuwe lening met een (veel) hogere rentevoet? Je weet dat een lening op 25 jaar na de recente stijgingen gemakkelijk 3.3% vast kan kosten?

Dit huis is te duur om alleen af te betalen. Hoe sneller Kitty31 daar vrede mee kan nemen, hoe beter ze naar alternatieven op zoek kan...

beyourself
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer beyourself
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door beyourself » 23 juni 2022, 20:08

Klopt... , Verlengen (veel rek is er niet want KBC gaat niet tot 30j) in deze case geen optie en zal niets opbrengen, loon moet teveel stijgen om de huidige lening aan te kunnen. Veel moeite idd voor een groot huis om als alleenstaande in te wonen.. vlugger te regelen door de boel te verkopen, alles zo goed mogelijk te verdelen en iets aan te kopen waar je je kunt thuisvoelen en je de vrijheid blijft hebben leuke dingen te doen... Er komen nog spannende tijden aan..

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 24 juni 2022, 02:36

Kitty31 schreef: ↑23 juni 2022, 14:11 Mijn moeder wil niet dat het huis verkoop
Jouw huis. Jouw regels. Je bent (hopelijk) volwassen.
en kan aanzienlijk bijdragen, moest dit nodig zijn.
Laat ons uitgaan van 2200€ loon en -heel groot vraagteken - een maandlast eerder aan de hoge kant: 40% of 880€. Ik ga er ook van uit dat je geen andere leningen hebt lopen dan de hypotheek. Dan heb je na het opofferen van al je beleggingen (min 10k€ buffer) nog minstens ongeveer 15000€ schenking van je moeder nodig om krap rond te komen. Met zo'n dossier kan je dan stilaan naar de bank. ALS de bank dat goedkeurt. Daar moet je op hopen.

Wil je huiidige hypotheekaanbieder niet mee, dan heb je een probleem. Dan wordt het nog een stuk onbetaalbaarder, of het moest zijn dat moederlief met veel grotere sommem op de proppen zou komen..

Een looptijdverlenging is geen optie. Dat impliceert een herfinanciering. Zelfs al zou de bank akkoord gaan, dan gaat ze actuele rentevoeten vragen. 3.3% op 25 jaar bij een competitieve speler momenteel. Maar allicht is er al een stukje tijd verlopen en was de oorspronkelijke lening op 25 of meer jaar. Dan bots je al snel op de maximale hypotheekduur van 30 jaar en/of heb je een nieuwe hypothecaire inschrijving nodig. Duur!
Voelt ook voor mezelf aan dat het een hele serieuze beslissing is he, vandaar de post hier.
Dat heb je heel goed gezien.

het huis is in 4j 18% gestegen in prijs dus dat is die investering ook wel waard volgens mij. Nieuwbouw, epc 11...
Een huis aanschaffen om in te wonen is bijna nooit een investering. Dat is bijna altijd consumptie, tenzij in uitzonderlijke gevallen waar je al van bij de aanvang een airbnb wil gaan uitbaten, of koten verhuren in je huis, of allerlei andere zaken... . Op zich is daar niets mis mee

Galactic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Galactic » 24 juni 2022, 10:55

fropskottel schreef: ↑23 juni 2022, 19:48
Galactic schreef: ↑23 juni 2022, 15:28 Vaak kan je looptijd lening verlengen, dan zakt de maandelijkse aflossing wat. Hou ook rekening mee dat in januari (afhankelijk in welke sector je werkt) uw loon met 5-8% gaat stijgen. Lening is vaste rentevoet, dus kan in ieder geval al niet stijgen. Moeilijk maar haalbaar lijkt mij. Ken omstandigheden van scheiding niet, maar eventueel 10k van ouders, familie of ex lenen voor 2 jaar ofzo. Veel opties.
Hoe kan je iemand met meer dan 50% van het inkomen aan maandlast aan een nieuwe lening vastklinken? Dat is toch om miserie vragen?

Wat baat een verlenging naar een nieuwe lening met een (veel) hogere rentevoet? Je weet dat een lening op 25 jaar na de recente stijgingen gemakkelijk 3.3% vast kan kosten?

Dit huis is te duur om alleen af te betalen. Hoe sneller Kitty31 daar vrede mee kan nemen, hoe beter ze naar alternatieven op zoek kan...
Als ze jong is is dat toch geen enkel probleem. Loon zal stijgen door promotie en inflatie. Een of 2 jaar op de tanden bijten klopt, maar het risico is laag aangezien er nog ander vermogen is belegging etc. dus dat hoeft geen enkel probleem te zijn. Moet er natuurlijk iets voor over hebben om huis te behouden als je dat graag wil. Beleggingen verkopen zou ik ook niet doen als het niet moest, en zeker nu niet.

Rondkomen van 1000 euro per maand na huisvestingskosten is perfect haalbaar als alleenstaande zonder kinderen.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 24 juni 2022, 11:15

Ik vrees dat het toch niet haalbaar is, met 1000€ al je niet-vaste kosten maandelijks het hoofd bieden.

- poetsvrouw?
- onderhoud woning?
- tuin?
- ooit je wagen moeten vervangen?
- ziekte?
- wat bij technische defecten ( schering en inslag bij nieuwe woningen)?

Dat zwijg ik nog over huisdieren, hobby's, reizen, ...

Duizend euro is al krap voor een alleenstaande die 2.200€ netto heeft, 1000€ aan hypotheek betaald en een recente halfopen bebouwing bewoont. Je bent jong en wil dus ook nog graag leven, niet? Of ga je daarmee wachten tot het jaar 2035? ???

Galactic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Galactic » 24 juni 2022, 11:31

pukkie007 schreef: ↑24 juni 2022, 11:15 Ik vrees dat het toch niet haalbaar is, met 1000€ al je niet-vaste kosten maandelijks het hoofd bieden.

- poetsvrouw?
- onderhoud woning?
- tuin?
- ooit je wagen moeten vervangen?
- ziekte?
- wat bij technische defecten ( schering en inslag bij nieuwe woningen)?

Dat zwijg ik nog over huisdieren, hobby's, reizen, ...

Duizend euro is al krap voor een alleenstaande die 2.200€ netto heeft, 1000€ aan hypotheek betaald en een recente halfopen bebouwing bewoont. Je bent jong en wil dus ook nog graag leven, niet? Of ga je daarmee wachten tot het jaar 2035? ???
Of ze met de 1000 toe komt is de keuze die ze zelf zal moeten maken. Maar ik ben van mening dat dat makkelijk kan ja.

Poetsvrouw lijkt me in ieder geval al geen basisbehoefte...

En zoals gezegd, binnen enkele jaren stelt die lening van 1300 niet zoveel meer voor na inflatie.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 24 juni 2022, 11:46

Een basisbehoefte is een poetsvrouw niet. Is een woning van 700k voor een alleenstaande dat wel? Ik zeg niet dat het niet mag of kan ... ;)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

28 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy