Wagen overlaten aan kind
-
Gebruikersnaam2
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Wagen overlaten aan kind
Voorlopig is onze big brother nog niet in staat om dergelijke "constructies" uit te vissen.
Stel dat ik mijn dochter een frigo, diepvriezer, bed, m.a.w. haar "uitzet" ... wil kopen voor het huisje waar ze naar toe wil trekken, dan koop ik het, betaal ik het en installeer ik het bij haar. Wie o wie zou dit ook maar op enige manier deze "constructie" kunnen uitvissen ?
Zo ook met de aangifte van roerende goederen na een overlijden ? Wie vult daar iets op in, buiten een auto (als die er al is). Een doorsnee-mens heeft geen schilderijen hangen van vele tienduizenden euro's.
Wettelijk is het niet nodig om een faktuur te maken als je je wagen particulier doorverkoopt,je kan er eender welk bedrag op vermelden, achter het betalingsbewijs gaat niemand vragen..
Je kan het enkel nodig hebben als je een ongeval in recht hebt, om schadeloos gesteld te worden door de verzekeirng van de tegenparty.
Wettelijk is eigenaar van de wagen de persoon die op het inschrijvingsbewijs vermeld is...
Waarom makkelijk als moeilijk ook kan.Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 juli 2022, 09:42 Voorlopig is onze big brother nog niet in staat om dergelijke "constructies" uit te vissen.
Stel dat ik mijn dochter een frigo, diepvriezer, bed, m.a.w. haar "uitzet" ... wil kopen voor het huisje waar ze naar toe wil trekken, dan koop ik het, betaal ik het en installeer ik het bij haar. Wie o wie zou dit ook maar op enige manier deze "constructie" kunnen uitvissen ?
Estate Guru believer.
Een voertuig is geweten door de overheid dat je die hebt door de inschrijvng. BIV ( belasting op inverkeerstelling )platin schreef: ↑2 juli 2022, 11:11Waarom makkelijk als moeilijk ook kan.Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 juli 2022, 09:42 Voorlopig is onze big brother nog niet in staat om dergelijke "constructies" uit te vissen.
Alle andere roerende zaken ( schilderijen - TV- fiets - was en droog - deepfreez, nieuwe keuken enz; enz. is niet geweten,
Tot hier toe nog niet... LOL
Bij mijn weten is er nog steeds vrijheid om met eigen centen aankopen te doen, weg te geven wat men wil.ludo schreef: ↑2 juli 2022, 11:30Een voertuig is geweten door de overheid dat je die hebt door de inschrijvng. BIV ( belasting op inverkeerstelling )
Alle andere roerende zaken ( schilderijen - TV- fiets - was en droog - deepfreez, nieuwe keuken enz; enz. is niet geweten,
Wel een zorg nooit een van de kinderen bevoordelen elk gelijk voordeel is nooit miserie achteraf.
Estate Guru believer.
-
odbc
Gewoon op haar naam inschijven, plaat en verzekering. Voor de rest heeft daar niemand zaken mee.
Papier ondertekenen dat zij die wagen gratis mag hebben in bruikleen.
Papier ondertekenen dat zij die wagen gratis mag hebben in bruikleen.
Twee cartoons met een auto:

Heeft iemand een recent voorbeeld van een pacte adjoint?
@Yaris, hoe komt het dat je veranderd van gedacht tov de schenking?
De wagen blijft toch gewoon van jou en als je mocht komen te overlijden zit die toch in de erfenis want je hebt hem alleen uitgeleend .
De wagen blijft toch gewoon van jou en als je mocht komen te overlijden zit die toch in de erfenis want je hebt hem alleen uitgeleend .
-
odbc
Tegen dat erfenis komt zal auto al lang af geschreven zijn en mss. al 25 jaar oud zijn.
- VincentVega
- Hero Member

Je kan als particulier niet zomaar een factuur opmaken. Daarvoor heb je een BTW-nummer nodig …
Als particulier een factuur opstellen is niet toegestaan
Als particulier mag je geen factuur maken. Ook een kassabon maken is niet toegestaan. Enkel ondernemers die een btw-nummer hebben en die ingeschreven zijn bij de KvK kunnen dat doen. Doe je het toch? Dan is zo’n factuur niet eens rechtsgeldig. Er worden veel eisen aan facturen gesteld en daar kan je als particulier gewoon niet aan voldoen.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- VincentVega
- Hero Member

Neen, toch niet. Het successierecht bepaalt wat kan en mag, en wat niet. Schenkingen binnen de verdachte periode van 3 (geen 4) jaar worden toch tot de nalatenschap gerekend …platin schreef: ↑2 juli 2022, 12:15Bij mijn weten is er nog steeds vrijheid om met eigen centen aankopen te doen, weg te geven wat men wil.ludo schreef: ↑2 juli 2022, 11:30
Een voertuig is geweten door de overheid dat je die hebt door de inschrijvng. BIV ( belasting op inverkeerstelling )
Wel een zorg nooit een van de kinderen bevoordelen elk gelijk voordeel is nooit miserie achteraf.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Een ontnoegde andere erfgenaam bijvoorbeeld.Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 juli 2022, 09:42 Voorlopig is onze big brother nog niet in staat om dergelijke "constructies" uit te vissen.
Laat de vraag van TS nu net over een (recente) auto gaan ...Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 juli 2022, 09:42 Zo ook met de aangifte van roerende goederen na een overlijden ? Wie vult daar iets op in, buiten een auto (als die er al is). Een doorsnee-mens heeft geen schilderijen hangen van vele tienduizenden euro's.