Spaarrekening zonder zichtrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Spaarrekening zonder zichtrekening
Ik wil een spaarrekening openen, zonder de bijhorende zichtrekening. Welke bank raden jullie aan?
Re: Spaarrekening zonder zichtrekening
Wat voor een bank wil je?
- Spaarrekeningen bij grootbanken brengen niets op.
- Bij online banken is de rente hoger en zijn de rekeningen meestal gratis. Je hebt een zichtrekening nodig om geld terug van je spaarrekening af te schrijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geen zichtrekening wil zeggen dat je een tegenrekening (een zichtrekening bij een andere (Belgische) bank) gebruikt; ik denk niet dat er nog veel banken zijn die zoiets doen (?)
- nibc (*)
- santander consumer bank
Bij bnp paribas fortis werd in het verleden even een tijdelijke zichtrekening aangemaakt; een hoop gedoe eigenlijk; maar ik weet niet of je daar nu nog een spaarrekening kan openen zonder dat er automatisch ook een zichtrekening aangemaakt wordt;
(*) https://www.nibcdirect.be/nl/vragen/mij ... nrekening/
Als je bij een online bank klant wordt krijg je sowieso een zichtrekening. Daar kun je niet vragen enkel een spaarrekening te hebben.
Bij Santander heb ik geen zichtrekening.
Verleden jaar opende ik er een spaarrekening (Vision+) en moest ik daarvoor een zichtrekening hebben bij een andere bank.
Verleden jaar opende ik er een spaarrekening (Vision+) en moest ik daarvoor een zichtrekening hebben bij een andere bank.
Kun je dan rechtstreeks van je spaarrekening overschrijven? Ik dacht dat dat wettelijk niet toegelaten was.
Van je spaarrekening (bij bvb santander) naar je vaste tegenzichtrekening (bij bvb argenta).
Vanaf die zichtrekening (bvb argenta) kan je dan naar eender welke rekening overschrijven.
Neen: ik heb recent een test gedaan en een klein bedrag opgevraagd. Dat ging bij mij door overschrijving naar mijn Argenta zichtrekening, die ik bij opening van de Santander spaarrekening ook opgaf als tegenrekening.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij Santander kan je perfect één of meerdere spaarrekeningen openen zonder daar ook een zichtrekening te hebben.
Je geeft bij de opening van je spaarrekening gewoon uw bestaande zichtrekening als referentierekening op en dan kan je vanaf deze rekening naar uw spaarrekening storten of van de spaarrekening terug naar uw zichtrekening storten!
Je geeft bij de opening van je spaarrekening gewoon uw bestaande zichtrekening als referentierekening op en dan kan je vanaf deze rekening naar uw spaarrekening storten of van de spaarrekening terug naar uw zichtrekening storten!
+1. vind ik heb beste antwoordasiakia schreef: ↑2 januari 2023, 23:48 Bij Santander kan je perfect één of meerdere spaarrekeningen openen zonder daar ook een zichtrekening te hebben.

In het verre verleden allemaal geen probleem alleen een spaarrekening.
Hoe werkte het bij afhaling, van spaarrekening naar kantoorrekening.
Dan eventueel cash of naar externe zichtrekening.
In de strijd tegen fraude (onder andere kantoormedewerkers) is dit niet meer mogelijk.
De kantoren die vandaag weinig talrijk zijn enz.
Dan nog het witwassen-verhaal.
Me Direct werkte bij start ook alleen met tegen rekening, nu dient ook eerst een geldrekening gebruikt te worden.
Santander dan zal ook wel veranderen eens onder Belgisch garantie systeem.
Hoe werkte het bij afhaling, van spaarrekening naar kantoorrekening.
Dan eventueel cash of naar externe zichtrekening.
In de strijd tegen fraude (onder andere kantoormedewerkers) is dit niet meer mogelijk.
De kantoren die vandaag weinig talrijk zijn enz.
Dan nog het witwassen-verhaal.
Me Direct werkte bij start ook alleen met tegen rekening, nu dient ook eerst een geldrekening gebruikt te worden.
Santander dan zal ook wel veranderen eens onder Belgisch garantie systeem.
Estate Guru believer.
Als ik me goed herinner, dan viel de Belgische afdeling van Santander oorspronkelijk onder het Belgisch systeem.
Momenteel is het een Belgisch bijkantoor van Santander Consumer Finance (onder Spaans recht en deel van de internationale groep Banco Santander).
Ik verwacht niet dat deze ooit nog onder het Belgisch garantie systeem zal komen.
(en maar goed ook: als "spreiding" kiest men best ook voor verschillende landen)
Misschien wel als Santander ooit een volwaardig bancair aanbod wil lanceren in België, hoewel hun neobank in Nederland (Openbank genaamd) ook onder het Spaanse depositogarantiesysteem valt.
Ik ben wel tevreden met het feit dat Santander in België het huidige simpele aanbod van enkel spaarrekeningen heeft.
Ik ben wel tevreden met het feit dat Santander in België het huidige simpele aanbod van enkel spaarrekeningen heeft.