Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
59 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
samjmck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer samjmck
Verstuur privébericht

Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212

• Citeer

Bericht door samjmck » 12 augustus 2022, 13:57

Enkele maanden geleden heb ik een web app ontworpen om de taks op beursverrichtingen (TOB) te berekenen en aangifte automatisch in te vullen voor buitenlandse brokers. De berekeningen gebeuren aan de hand van een transactiegeschiedenis bestand (csv/Excel/...), je hoeft ze enkel te uploaden op de site en dan krijg je een klein overzicht met hoeveel de taksen bedragen en een PDF dat je kan downloaden.

Momenteel werkt dit enkel bij Interactive Brokers (omdat ik ze zelf gebruik) en Trading 212 maar als er nog buitenlandse brokers zijn die populair zijn wil ik ze gerust toevoegen. Ik heb hier een handleiding geschreven over hoe je je transactiegeschiedenis juist kan exporteren bij Interactive Brokers.

De URL van de site is tobcalc. com
Ik heb ook een handleiding geschreven voor hoe je je transactiegeschiedenis moet exporteren van Interactive Brokers bij tobcalc. com/guide-ibkr

Ik kan jammer genoeg de links niet rechtstreeks plaatsen want anders wordt deze post gezien als spam.

De site is ook ontworpen om zo weinig mogelijk gegevens te sturen naar een server om zo veilig mogelijk te blijven. Bijvoorbeeld, gegevens zoals transactiegeschiedenis, naam, adres enzovoort worden op uw computer zelf verwerkt en worden nergens anders opgeslagen. Hetzelfde geldt voor PDF-generatie. Het project en code is ook volledig open-source op GitHub dus wat ik net heb uitgelegd kan ook geverifieerd worden door andere developers.

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

Re: Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212

• Citeer

Bericht door Didymus » 12 augustus 2022, 18:02

Bij Bux Zero krijg je maandelijks een PDF met je transacties. Dat lijkt mij een uitdaging om dat te kunnen processen.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

Re: Site om TOB automatisch te berekenen voor buitenlandse brokers zoals Interactive Brokers en Trading 212

• Citeer

Bericht door pmu » 12 augustus 2022, 21:08

Mooi initiatief! Zelf doe ik niet zo veel transacties en kan ik het dus nog eenvoudig manueel berekenen, maar volgende maand probeer ik je tooltje zeker eens uit.

samjmck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer samjmck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door samjmck » 13 augustus 2022, 11:53

Didymus schreef: ↑12 augustus 2022, 18:02 Bij Bux Zero krijg je maandelijks een PDF met je transacties. Dat lijkt mij een uitdaging om dat te kunnen processen.
Klopt, maar bij Bux Zero is het wel makkelijker om zelf de TOB te betalen en aan te geven aangezien ze een mail sturen met hoeveel de taksen bedragen. Je moet enkel nog zelf het PDF bestand invullen dan. Dus ik weet niet of het veel zin zou hebben om Bux Zero toe te voegen aan de site, ik denk dat dat misschien verloren moeite zou zijn.
pmu schreef: ↑12 augustus 2022, 21:08 Mooi initiatief! Zelf doe ik niet zo veel transacties en kan ik het dus nog eenvoudig manueel berekenen, maar volgende maand probeer ik je tooltje zeker eens uit.
Bedankt! Ja ik doe het momenteel ook maar 1 keer per maand, maar toch wou ik het automatiseren. Ook handig om te weten: de app kan transacties van meerdere brokers combineren om 1 aangifte te produceren van alle verrichtingen samen. Nuttige feature voor mensen die meerdere brokers gebruiken om te diversifiëren.

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 16 augustus 2022, 09:26

samjmck schreef: ↑13 augustus 2022, 11:53Je moet enkel nog zelf het PDF bestand invullen dan.
Wat in mijn ervaring toch ook een vervelend werkje is, maar goed. :)

pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pmu » 16 augustus 2022, 16:18

Op het eerste gezicht lijkt alles vlot te werken, en wordt het onderscheid tussen aandelen en ETF's correct gemaakt. Bereken je alle ETF's aan 0,12%? Met obligaties gaat het echter blijkbaar niet helemaal goed (bijvoorbeeld US91282CAT80).

Alsnog handig voor zij die de (naar mijn mening) allround meest complete broker willen gebruiken.

giannividi
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer giannividi
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door giannividi » 24 september 2022, 14:57

Sam, wat ben ik blij dit te lezen!

Ik heb je guide gevolgd en de csv opgeladen maar er gebeurd niets. Ook de download blijft leeg. Ik mis precies een knop om de csv effectief op te laden? Getest op safari en chrome.

Kijk uit naar jouw antwoord, zeer blij mocht dit werken!
Bedankt voor jouw werk!

samjmck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer samjmck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door samjmck » 26 september 2022, 22:32

pmu schreef: ↑16 augustus 2022, 16:18 Op het eerste gezicht lijkt alles vlot te werken, en wordt het onderscheid tussen aandelen en ETF's correct gemaakt. Bereken je alle ETF's aan 0,12%? Met obligaties gaat het echter blijkbaar niet helemaal goed (bijvoorbeeld US91282CAT80).

Alsnog handig voor zij die de (naar mijn mening) allround meest complete broker willen gebruiken.
Met obligaties heb ik jammer genoeg weinig ervaring en dus ook geen support kunnen maken in tobcalc. Maar moest je mij willen helpen mag je mij gerust een private message sturen en zal ik het proberen implementeren :)

samjmck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer samjmck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door samjmck » 26 september 2022, 22:34

giannividi schreef: ↑24 september 2022, 14:57 Sam, wat ben ik blij dit te lezen!

Ik heb je guide gevolgd en de csv opgeladen maar er gebeurd niets. Ook de download blijft leeg. Ik mis precies een knop om de csv effectief op te laden? Getest op safari en chrome.

Bedankt voor jouw werk!
Ik heb net je email gelezen en gereageerd, sorry voor de late reactie!

Normaal moet je inderdaad een overzicht krijgen met de transacties wanneer je csv geupload wordt, maar het kan zijn dat er iets misloopt bv als een effect niet ondersteund wordt (ik heb jammer genoeg tobcalc enkel met 2 verschillende soorten csv's van IB kunnen testen)

Yose485
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Yose485
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yose485 » 4 januari 2023, 13:57

samjmck schreef: ↑26 september 2022, 22:34
giannividi schreef: ↑24 september 2022, 14:57 Sam, wat ben ik blij dit te lezen!

Bedankt voor jouw werk!

Normaal moet je inderdaad een overzicht krijgen met de transacties wanneer je csv geupload wordt, maar het kan zijn dat er iets misloopt bv als een effect niet ondersteund wordt (ik heb jammer genoeg tobcalc enkel met 2 verschillende soorten csv's van IB kunnen testen)
Hey Sam,

Super dat je dit hebt opgezet, denk dat velen hierbij zouden gebaat zijn eens functioneel!
Echter stoot ik op eenzelfde probleem als gianni: eens je op 'browse' hebt geklikt en de csv-file aangeduid, wordt de naam getoond op de site (tobcalc.csv) - maar hij lijkt helemaal niets te doen met de inhoud. Zeker dat er geen knop ontbreekt voor het effectief inlezen van de data? Dit is getest op firefox, export vanuit IB.

Als je mijn CSV zou wensen voor testing purposes (betreffen 4 eenvoudige ETFs), geef gerust een seintje!

samjmck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer samjmck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door samjmck » 4 januari 2023, 15:23

Yose485 schreef: ↑4 januari 2023, 13:57
samjmck schreef: ↑26 september 2022, 22:34

Hey Sam,

Super dat je dit hebt opgezet, denk dat velen hierbij zouden gebaat zijn eens functioneel!
Echter stoot ik op eenzelfde probleem als gianni: eens je op 'browse' hebt geklikt en de csv-file aangeduid, wordt de naam getoond op de site (tobcalc.csv) - maar hij lijkt helemaal niets te doen met de inhoud. Zeker dat er geen knop ontbreekt voor het effectief inlezen van de data? Dit is getest op firefox, export vanuit IB.

Als je mijn CSV zou wensen voor testing purposes (betreffen 4 eenvoudige ETFs), geef gerust een seintje!
Je mag mij gerust een email sturen met deze CSV's en ik zal het voor je bekijken (me @ samjmck . com)

Voor andere gebruikers: ik heb het project al even niet meer aangeraakt maar in februari wil ik een paar nieuwe features toevoegen, namelijk om zelf de TOB te kunnen instellen op de website als je merkt dat er toch een foutje in zit. Ook is er momenteel geen error als er bepaalde fouten zijn bij het ophalen van bepaalde nodige gegevens van effecten zoals de naam van een ETF. Hier wil ik ook verandering in brengen. Hopelijk zal de tool dan gebruikersvriendelijker worden.

Een ander probleem bij IBKR is dat hun csv's soms duplicates bevatten van transacties. Ik weet niet hoe dit komt dus hier kan ik voorlopig niks aan doen. Je moet dus de duplicates zelf verwijderen.

Yose485
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Yose485
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yose485 » 4 januari 2023, 16:08

Bedankt voor de snelle reactie, bij deze heb ik je een mailtje gestuurd ;)

pmu
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pmu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pmu » 4 januari 2023, 20:06

Ik had in het verleden al gemerkt dat van zodra er een effect in het csv-bestand niet herkend wordt (een obligatie in mijn geval), de website inderdaad niets doet en geen foutmelding toont. Mogelijks is dit het probleem.

Tarbo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Tarbo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tarbo » 5 januari 2023, 08:56

Mooi initiatief! Bedankt om dit te delen! :)

samjmck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer samjmck
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door samjmck » 5 januari 2023, 10:37

pmu schreef: ↑4 januari 2023, 20:06 Ik had in het verleden al gemerkt dat van zodra er een effect in het csv-bestand niet herkend wordt (een obligatie in mijn geval), de website inderdaad niets doet en geen foutmelding toont. Mogelijks is dit het probleem.
In de toekomst wil ik het mogelijk maken om ontbrekende gegevens zelf te kunnen aanvullen op de site. Zo zou dit probleem opgelost worden. Zal wel een reactie plaatsen in deze post als dat gedaan is :)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

59 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy