VRT FIRE - Verloor je ooit geld met een crypto-ponzi? Of ken je zo iemand?
Re: VRT FIRE - Verloor je ooit geld met een crypto-ponzi? Of ken je zo iemand?
Als je de whitepaper van Satoshi leest en de use-cases voor crypto, dan kan ik me daar in vinden dat ze een nut kunnen hebben. Bvb BTC en nog enkele andere munten. Ondertussen zijn er 20k cryptomunten en het overgrote deel ervan is een poging om snel geld te verdienen op de kap van goedgelovigen. Ooit eens gelezen: je hebt BTC, enkele altcoins en de rest zijn shitcoins.Gebruikersnaam2 schreef: ↑15 september 2022, 08:24Als je de moeite niet doet om mijn vragen te beantwoorden zegt dit wat mij betreft ook genoeg.EarthNvstr1 schreef: ↑15 september 2022, 00:04
Gezien je reactie, ga ik daar geen energie in steken. Is te duur tegenwoordig.
Maar laat dat u niet weerhouden om eens uit te leggen waarom "de *hele* cryptowereld" wél een ponzi-scheme is.
Crypto's bestonden niet, plots komt er iemand (wie ?) met een verhaaltje, er zijn een paar early-followers (of dikke vrienden ervan) die het de lucht in praten, mensen met dollars in de ogen praten het nog verder de lucht in, naïevelingen springen op de kar en dan zakt het weer ineen als een pudding ... die pudding wordt weer opgekocht door die vrienden, die het vervolgens weer hypen, de pers springt op de kar, de dollar-ogers zijn intussen ook weer van de partij en dan volgen opnieuw een bende naïevelingen (andere dan die de vorige keer hun geld hebben verloren) die de prijs naar ongekende hoogtes duwen, waarna opnieuw de val komt, enzovoorts. Op een dag zal (hopelijk) blijken dat die crypto's in feite niks van waarde vertegenwoordigen en dan valt de hele piramide in elkaar.
Ik heb het uitgelegd zoals een kind het zou begrijpen, kan jij me het omgekeerde bewijzen zodat ook een kind het kan begrijpen maar dan liefst zonder de marketingtalk zodat dat kind het verstand heeft om er zijn centjes niet in te steken.
De pers heeft hier trouwens ook een grote verantwoordelijkheid, momenteel lees je niks meer over crypto's, van zodra de prijs weer een beetje stijgt staan de kranten vol over crypto's waardoor het weer omhoog gepraat wordt.
Hoe zou het trouwens nog zijn met al die NFT's ? Ik heb zo'n NFT hangen in mijn toilet, begint een beetje saai te worden, best verkopen of nog een tijdje bijhouden ?
Wat de pers betreft, ik volg het nauwelijks, maar er was een tijd waar BTC enkel in het nieuws kwam als het crashte, misschien dat het nu omgekeerd is. Zijn er journalisten die iets van crypto afweten? Of lukt het enkel om een sensationeel artikel te schrijven als het piekt of crasht? Dat er veel mensen veel geld verloren hebben met crypto, dat kan zijn. Als je hun verhalen leest, dan zie je dat ze zelf niet eens de basis van het beleggen kennen. Zoals beleg enkel met geld dat je kunt missen, leen nooit geld om te beleggen, spreid je investeringen, doe je huiswerk, ... De mensen die Dogecoin kochten op basis van een tweet van Musk, moet je daar medelijden mee hebben? Als je het googelt dan zie je op de eerste pagina dat Dogecoin een grap is.
Het is een beetje zoals met Arcopar en Lernout&Hauspie, veel van die mensen hadden geen kennis van beleggen, ga je daarom de beurs verbieden?
Als er discussies zijn over crypto gaat het meestal tussen maximalisten (financiële onafhankelijkheid, gaat de wereld redden, het gaat stijgen tot 100k, tot 1 miljoen, ...) en de minimalisten (hype, bubble, tulpenbollen, criminelen, ...). Geeuw. Gaap.
Het feit dat winsten van investeerders gefinancierd worden door de fondsen van latere investeerders.
Laatst gewijzigd door Gudrun op 15 september 2022, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Dat weet niemand. Het enige wat zeker is, is dat het ooit stopt. En dan zullen er tranen vloeien. Gedupeerden zullen dan vragen waarom de overheid nooit heeft ingegrepen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je hebt het over "beleggen", Arcopar en L&H, dat zat er iets wezenlijks achter, de gebouwen van L&H staan er bijvoorbeeld nog altijd, achter de crypto's zit niks, nullen en énen op een computer gezet door een onbekende die zich een Japanse naam bijeen heeft gefantaseerd.cpnx schreef: ↑15 september 2022, 11:22 Het is een beetje zoals met Arcopar en Lernout&Hauspie, veel van die mensen hadden geen kennis van beleggen, ga je daarom de beurs verbieden?
Als er discussies zijn over crypto gaat het meestal tussen maximalisten (financiële onafhankelijkheid, gaat de wereld redden, het gaat stijgen tot 100k, tot 1 miljoen, ...) en de minimalisten (hype, bubble, tulpenbollen, criminelen, ...). Geeuw. Gaap.
De merendeel van de mensen die "beleggen" op de beurs hebben er trouwens geen verstand van, heb jij verstand van de techniek achter een auto, je rijdt er nochtans ook mee.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is gewoon een powermove van VRT. Ze hebben die oetlul er express ingezet om de mensen te doen terugdaveren van financiele vrijheid te zoeken. Liefst van al willen ze de grote meute verarmen. De waarheid wordt niet verteld. Mede dankzij de vast benoemde verslaggeverarij. Een tak van de boom.
Alles met 'arijen' achter is speciaal.
Alles met 'arijen' achter is speciaal.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Je onderschat de blinde meute die in bitcoins gelooft. 100.000€? Daar lachen ze mee. Een half miljoen $ in 2025 en 1 miljoen $ in 2030. Dat is wat het zal worden. Met absolute zekerheid. Op voorwaarde dat er niet nog een paar crypto beurzen liquiditeitsproblemen hebben en failliet gaan. 2025 zou wel eens niet gehaald kunnen worden. En achteraf zullen de blinde believers roepen: waarom heeft de overheid dat allemaal laten gebeuren? Waarom hebben ze ons nooit iets gezegd? Waarom hebben ze nooit ingegrepen?Gebruikersnaam2 schreef: ↑14 september 2022, 23:44 Je zal me waarschijnlijk ook duidelijk maken dat de bitcoin binnenkort wel eens aan 100.000 euro zal noteren
21 miljoen bitcoins aan 1 miljoen $ het stuk. Dat is 21 000 miljard $. Uit het niets gecreëerd. Daarmee betaal je zelfs de nationale schuld van de USA niet terug. Peanuts. Een dropje in de oceaan. Dus zo goedgelovig zijn de believers nu ook weer niet

En die voorspelling van 1 miljoen is niet door om het even wie gedaan. Volgens het bericht is er research gebeurd door analisten

Bitcoin Price Prediction 2022-2030 BTC Forecast [Research]
Last Updated:November 3, 2022
Here you will understand what factors affect the value of Bitcoins. Get to know more about Bitcoin Price Predictions:
Bitcoin is the mother cryptocurrency and has a bright future in terms of its price potential and price-to-value. The cryptocurrency spiked to $64,000 in the first half of 2021 and then $68,000 in November 2021. The cryptocurrency then fell to $35,000 in January 2022.
Analysts predict that the price would surge to around $500,000 per coin in 2025 and $1 million per coin in 2030.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik weet dat je het ironisch (of sarcastisch?) bedoelt. Ik ga even mee in de ironie.Gebruikersnaam2 schreef: ↑15 september 2022, 08:24 Hoe zou het trouwens nog zijn met al die NFT's ? Ik heb zo'n NFT hangen in mijn toilet, begint een beetje saai te worden, best verkopen of nog een tijdje bijhouden ?
De toekomst van de NFT is zeer rooskleurig!!!!!
Tegen 2025 zijn alle NFT samen 80 miljard $ waard !!
Die cijfers komen niet van om het even wie. Ze komen uit een rapport !!!!!
Jouw NFT is helaas niet de enige. Er zijn er 28 miljoen. Maar misschien is de jouwe goed als WC papier

NFT Statistics in depth
1.) In 2021, Over $41 billion in cryptocurrency was spent on NFT platforms. (Chainalysis)
The NFT industry reached about $41 billion in 2021, surpassing traditional art sales. These traditional sales reached $50 billion by 2020. The decreasing gap can be understood by the increasing enthusiasm around NFTs and the closure of auction houses during the Coronavirus epidemic.
2.) In 2021, about 28.6 million wallets traded NFTs. (DappRadar)
NFT sales volumes totaled roughly $24.9 billion in 2021, As per the source, this was a tremendous rise from roughly $94.9 million in 2020.
Notably, the number of wallets trading in NFTs expanded considerably in 2021, from roughly 545,000 in 2020 to around 28.6 million in 2021. The most valuable items were usually the most volatile.
3.) The NFT Market will reach $80 Billion in worth by 2025
As per Jefferies’ report, The NFT Industry will hit a valuation of $80 billion US dollars by the year 2025
Ik denk dat bij deze "NFT" waarderingen ook assets gelinkt aan blockchain geteld zijn.
Dit kan bvb vastgoed zijn, waarbij de NFT eigenlijk digitale eigendomstitels zijn van bvb. een gebouw of een deel ervan. In dat geval zit er dus echte assets achter. Dan kan deze markt best ettelijke 1000-en miljarden waard zijn in de toekomst.
Dat is niet hetzelfde als cryptocurrencies zonder fysieke assets eraan gelinkt. Zeggen dat 21000 miljard niet veel is want je betaald er de staatsschuld niet mee terug ... wel de market cap van de 50 grootste automerken moet iets van een 1300 miljard zijn + Apple 2200 miljard + Google 1100 miljard + + + +
Volgende keer ik met mijn werkgever over mijn loon praat misschien ook vergelijken met de schuld van de US.
Dit kan bvb vastgoed zijn, waarbij de NFT eigenlijk digitale eigendomstitels zijn van bvb. een gebouw of een deel ervan. In dat geval zit er dus echte assets achter. Dan kan deze markt best ettelijke 1000-en miljarden waard zijn in de toekomst.
Dat is niet hetzelfde als cryptocurrencies zonder fysieke assets eraan gelinkt. Zeggen dat 21000 miljard niet veel is want je betaald er de staatsschuld niet mee terug ... wel de market cap van de 50 grootste automerken moet iets van een 1300 miljard zijn + Apple 2200 miljard + Google 1100 miljard + + + +
Volgende keer ik met mijn werkgever over mijn loon praat misschien ook vergelijken met de schuld van de US.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, het gaat enkel over "kunst".
Nee, het is enkel kunst. Er is trouwens (nog) geen juridisch kader voor eigendomsrechten. En dan nog verwar je het medium waarop een eigendomsrecht staat genoteerd, met de eigendom en het eigendomsrecht. Bovendien hebben NFT (en blockchain in het algemeen) geen toegevoegde waarde, in vergelijking met de huidige manier waarop eigendommen nu genoteerd staan.Dit kan bvb vastgoed zijn, waarbij de NFT eigenlijk digitale eigendomstitels zijn van bvb. een gebouw of een deel ervan. In dat geval zit er dus echte assets achter. Dan kan deze markt best ettelijke 1000-en miljarden waard zijn in de toekomst.
Want als de huidige manier van werken niet veilig is (want enkel blockchain is veilig !!!!!!), dan betekent het o.a.
- het geld op jouw lopende rekening: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw geld is
- het geld op jouw spaar rekening: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw geld is
- het geld op jouw termijn rekening: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw geld is
- jouw aandelen: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw aandelen zijn
- jouw obligaties: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw obligaties zijn
- jouw huis: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw huis is
- een ondernemer die een bedrijf bezit: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw onderneming is
- jouw auto: niet veilig, want zonder blockchain kun je niet bewijzen dat het jouw auto is
Als je dus beweert dat alleen blockchain alles veilig maakt, dan beweer je dus dat nergens vaststaat wie welke eigendommen heeft.
Dus alle banken, alle beurzen, alle vastgoed, alle aandelen, alle obligaties, al het geld, alle bedrijven ... allemaal illusie want niets draait momenteel op blockchain.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik had dit ironisch bedoeld, maar was de smileys vergeten.ronnie schreef: ↑10 november 2022, 13:28 Dat is niet hetzelfde als cryptocurrencies zonder fysieke assets eraan gelinkt. Zeggen dat 21000 miljard niet veel is want je betaald er de staatsschuld niet mee terug ... wel de market cap van de 50 grootste automerken moet iets van een 1300 miljard zijn + Apple 2200 miljard + Google 1100 miljard + + + +
Vandaar dat ik schreef: "uit het niets gecreëerd". Enorme massa's geld uit het niets gecreëerd. Maar niet genoeg om de USA staatsschuld te betalen, maar die is ook fenomenaal hoog. Als de bitcoin nu eens 1,5 miljoen waard was, dan was het wel voldoende. Wat een mirakel: geld creëeren uit niets en daarmee de USA staatsschuld betalen.
Zo kunnen we meteen alle armoe uit de wereld helpen: we maken genoeg bitcoins uit niets en iedereen is stinkend rijk.
Dat is nog straffer dan de middeleeuwse alchemisten die goud maakten: ze hadden lood nodig om in goud te veranderen. Bitcoin makers maken bitcoins uit niets. Ze hebben hierbij wel heel veel elektriciteit nodig, maar ze veranderen die elektriciteit niet in bitcoins. Ze hebben die elektriciteit nodig om bitcoins te creëren vanuit het niets. Zoals de alchemisten vuur nodig hadden om lood te veranderen in goud.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als iemand van dit ...ronnie schreef: ↑10 november 2022, 13:28 Ik denk dat bij deze "NFT" waarderingen ook assets gelinkt aan blockchain geteld zijn.
... dit maakt ...VLblokpate schreef: ↑10 november 2022, 12:13 2.) In 2021, about 28.6 million wallets traded NFTs. (DappRadar)
... tja ...VLblokpate schreef: ↑10 november 2022, 12:13 Jouw NFT is helaas niet de enige. Er zijn er 28 miljoen.