Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

nieuwe federale regering

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10878 berichten
  • Pagina 466 van 726
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 464
  • 465
  • 466
  • 467
  • 468
  • …
  • 726
  • Volgende
vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: nieuwe federale regering

• Citeer

Bericht door vortex » 7 juli 2023, 08:02

Charlesvdw schreef: ↑6 juli 2023, 21:59 Een van de zaken die mogen aangepakt worden is het té gunstige statuut van deeltijds werken.
Er zijn nog nooit zoveel leraren geweest maar door het veelvuldig gebruik van deeltijds werken zijn er toch tekorten.
Het systeem waarbij iemand die deeltijds gaat werken proportioneel weinig verliest werkt dit systeem in de hand.

Een vriendin van mijn vrouw (verpleegkundige) is op een bepaald moment ook deeltijds gaan werken, in combinatie met ouderschapsverlof kostte het haar niks, ze zei dat ze wel gek zou geweest zijn om voltijds te blijven werken.

Ik gun het iedereen om deeltijds te werken. Maar het is zodanig voordelig dat het mensen stimuleert om deeltijds te werken ipv voltijds.
Dankzij dat deeltijds werken zijn er ook meer mensen aan het werken, dus minder werklozen, minder werkloosheidsuitkeringen en meer belasting inkomsten. Dankzij deeltijds werk via eindeloopbaan regeling gaan ook heel wat mensen langer aan de slag blijven en bv niet terugvallen op ziekte uitkering of vervroeg uitstappen. Dus zomaar dat statuut onderuithalen omdat er in enkele sectoren een tekort is aan personeel lijkt mij geen goeie oplossing, in tegendeel, zou best kunnen dat door gedwongen voltijds er nog meer uitval zal zijn. Als ze al eens zouden beginnen om de quota op opleidingen te verruimen, zodat meer leraren, artsen, enz... afstuderen, dan zouden er heel wat minder tekorten in allerlei sectoren zijn, tekorten zijn door de overheid in de hand gewerkt door te strikte quota. De job van leraar terug naar de essentie brengen, lesgeven, te brengen ipv allerlei rand activiteiten, administratie enz.. zou natuurlijk ook helpen.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 7 juli 2023, 17:42

Charlesvdw schreef: ↑6 juli 2023, 21:59 Een van de zaken die mogen aangepakt worden is het té gunstige statuut van deeltijds werken.
Het systeem waarbij iemand die deeltijds gaat werken proportioneel weinig verliest werkt dit systeem in de hand.
Je bedoelt het té ongunstig statuut van voltijds werken ?
Stel je voor dat je deeltijds gaat werken en minder overhoudt dan dat je niet zou werken.

Of anders gesteld: het té gunstig statuut van niet-werken ;)
Charlesvdw schreef: ↑6 juli 2023, 21:59 Ik gun het iedereen om deeltijds te werken. Maar het is zodanig voordelig dat het mensen stimuleert om deeltijds te werken ipv voltijds.
Het "ondersteunen" van deeltijds werken (net zoals het "ondersteunen" van niet-werken) zou moeten afgestemd zijn op het werkverleden (lees: hoe langer actief, hoe langer ondersteuning voor minder- of niet-actief).

CarpeNoctem
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer CarpeNoctem
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 7 juli 2023, 18:15

CarpeNoctem schreef: ↑10 juni 2023, 18:28
vortex schreef: ↑10 juni 2023, 17:14Maak je maar niet te veel illusies, nu roept dat wit konijn rechts maar zal links doen na de verkiezingen, is gewoon een doorzichtige poging om op rechts wat stemmen los te weken ;)
Tja, zowat alle partijen zijn in datzelfde bedje ziek. Voor de verkiezingen stoere verklaringen afleggen en om ter Vlaamst spelen, terwijl de dag na de verkiezingen de broek al op de enkels hangt en de vaseline binnen handbereik voor de PS. :-\
En hopla, ook de ampersanders weten dat de verkiezingen met rasse schreden naderen en trekken de Vlaamse kaart terwijl ze hopen op het korte geheugen van Jan Modaal:
Hilde Crevits (CD&V) pleit voor confederalisme: “Tijd om zwaartepunt écht te verleggen naar deelstaten”

Afbeelding
;)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 7 juli 2023, 18:18

CarpeNoctem schreef: ↑7 juli 2023, 18:15 En hopla, ook de ampersanders weten dat de verkiezingen met rasse schreden naderen en trekken de Vlaamse kaart terwijl ze hopen op het korte geheugen van Jan Modaal:
Hilde Crevits (CD&V) pleit voor confederalisme: “Tijd om zwaartepunt écht te verleggen naar deelstaten”
Ja maar ... deze keer gaat het anders zijn ... ;D

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 7 juli 2023, 20:25

In Olland tonen ze het goede voorbeeld

https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~a30ef059/

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 7 juli 2023, 20:29

Trivium schreef: ↑7 juli 2023, 20:25 In Olland tonen ze het goede voorbeeld

https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~a30ef059/
Nu goed ... 't is niet omdat ze zeggen dat ze gevallen zijn dat ze dat ook daadwerkelijk zijn natuurlijk. ;)

Charlesvdw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Charlesvdw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Charlesvdw » 7 juli 2023, 22:28

vortex schreef: ↑7 juli 2023, 08:02
Er zijn nog nooit zoveel leraren geweest maar door het veelvuldig gebruik van deeltijds werken zijn er toch tekorten.

Een vriendin van mijn vrouw (verpleegkundige) is op een bepaald moment ook deeltijds gaan werken, in combinatie met ouderschapsverlof kostte het haar niks, ze zei dat ze wel gek zou geweest zijn om voltijds te blijven werken.

Ik gun het iedereen om deeltijds te werken. Maar het is zodanig voordelig dat het mensen stimuleert om deeltijds te werken ipv voltijds.
Dankzij dat deeltijds werken zijn er ook meer mensen aan het werken, dus minder werklozen, minder werkloosheidsuitkeringen en meer belasting inkomsten. Dankzij deeltijds werk via eindeloopbaan regeling gaan ook heel wat mensen langer aan de slag blijven en bv niet terugvallen op ziekte uitkering of vervroeg uitstappen. Dus zomaar dat statuut onderuithalen omdat er in enkele sectoren een tekort is aan personeel lijkt mij geen goeie oplossing, in tegendeel, zou best kunnen dat door gedwongen voltijds er nog meer uitval zal zijn. Als ze al eens zouden beginnen om de quota op opleidingen te verruimen, zodat meer leraren, artsen, enz... afstuderen, dan zouden er heel wat minder tekorten in allerlei sectoren zijn, tekorten zijn door de overheid in de hand gewerkt door te strikte quota. De job van leraar terug naar de essentie brengen, lesgeven, te brengen ipv allerlei rand activiteiten, administratie enz.. zou natuurlijk ook helpen.
Het verschil in inkomen tussen voltijds en deeltijds werken is te klein; is het niet logisch dat iemand die 4/5 werkt 80% verdient van iemand die voltijds werkt ? Nu is dat vaak > 90%.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

Orakel van Brakel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Orakel van Brakel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Orakel van Brakel » 8 juli 2023, 05:51

Tsja, dat ligt deels aan de belastingsschalen. Als ik 20% minder werk, verdien ik 15% minder. Dat is dan zonder subsidies, enkel door in een lagere belastingsschaal te eindigen.
Ik heb geen probleem met afschaffen vd progressieve schalen. Dan zou ik me missch nog eens durven smijten. Als ik me nu wat harder inspan, brengt het netto toch bijna niks meer op.

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 8 juli 2023, 07:18

Het verschil is nog groter wanneer je halftijds werkt. Ik verlies nog geen 30 procent netto maar kan wel telkens 2 weken werken en twee weken thuisblijven.
Best leuk hoor, ik moet zelfs geen verlof nemen om twee weken op vakantie te gaan.

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » 8 juli 2023, 07:37

Klopt , daarom heb ik me altijd minimaal ingespannen en ben op mijn 50 4/5 gaan werken. Er zijn belangrijker dingen in het leven dan werken.

Charlesvdw
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Charlesvdw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Charlesvdw » 8 juli 2023, 07:45

Kijk, ik gun jullie dat uiteraard.
Maar met zo'n gunstig systeem voor halftijds werken mag het geen verbazing wekken dat we een lerarentekort hebben terwijl er nog nooit zoveel leraren zijn geweest; zelfde voor verpleegkundigen en andere beroepen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.

Orakel van Brakel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Orakel van Brakel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Orakel van Brakel » 8 juli 2023, 08:01

Het probleem is dat voltijds werken ongunstig is. Als ik zie wat ik betaal aan belastingen. Het is om van te kotsen. Iemand die 2500 euro p maand verdient, betaalt elke maand 500 euro belastingen. Iemand die 5000 euro p maand verdient, betaalt elke maand 2000 euro belastingen. Waarom zou ik me dan nog smijten?

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » 8 juli 2023, 08:37

Braken doe ik eerder van andere zaken.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 8 juli 2023, 09:50

Orakel van Brakel schreef: ↑8 juli 2023, 08:01 Het probleem is dat voltijds werken ongunstig is. Als ik zie wat ik betaal aan belastingen. Het is om van te kotsen. Iemand die 2500 euro p maand verdient, betaalt elke maand 500 euro belastingen. Iemand die 5000 euro p maand verdient, betaalt elke maand 2000 euro belastingen. Waarom zou ik me dan nog smijten?
Naar jouw voorbeeld hou je elke maand toch 1000€ extra over ? Heel waarschijnlijk moet je zelfs niet harder of meer werken, 'alleen' een ander jobke uitoefenen. Zoveel geld ga je maandelijks nergens kunnen besparen of verdienen op de beurs. Ik zou die job van 5000€ bruto met 2 pollekens aannemen (als ik jonger dan 45 jaar zou zijn ;) ).

Trivium
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Trivium
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Trivium » 8 juli 2023, 10:34

Charlesvdw schreef: ↑8 juli 2023, 07:45 Kijk, ik gun jullie dat uiteraard.
Maar met zo'n gunstig systeem voor halftijds werken mag het geen verbazing wekken dat we een lerarentekort hebben terwijl er nog nooit zoveel leraren zijn geweest; zelfde voor verpleegkundigen en andere beroepen.
De leraren van vroeger moesten zich enkel bekommeren om les geven. Nu moeten ze zich de helft van de tijd bezighouden met allerhande randanimatie die niets te maken hebben met lesgeven en constant rekening houden met allerlei afkortingen, gevoeligheden en lange tenen. Dat is de reden dat ze uitvallen, er de brui aan geven en ze er geen meer vinden.
Hetzelfde voor verpleegkundigen en pakweg politieagenten. Na een tijdje heb je er genoeg van om uitgescholden en bedreigd te worden voor een hongerloon. En steun van de leiding moet je niet verwachten.
In mijn geval is het simpel. Ik werk de helft van het jaar halftijds en de andere helft (uiteraard in de winterperiode) voltijds. Zuinig leven en voldoende sparen heeft zijn voordelen, dan hoef je niet meer zonodig mee te doen met de ratrace.
Binnen 3 jaar zal dit dan veranderen naar volledig halftijds.
Zoals Orakel zegt, je moet goed gek zijn om, zeker vanaf een bepaalde leeftijd, nog voltijds te werken. Je wordt er toch niet voor beloond en gewaardeerd al helemaal niet, integendeel, hoe meer je doet hoe meer werk ze in je bakje gooien tot je niet meer kan.
Ik heb geen zin meer in die zever en de stress en mijn lichaam heeft dat een tijdje geleden klaar en duidelijk laten blijken. Sommigen krijgen geen verwittiging en blijven er gewoon in. Ik kies voor mijn gezondheid en mijn kwaliteit van leven en daarmee bedoel ik echte kwaliteit want sommigen denken dat een dikke Mercedes op de oprit wil zeggen dat je kwaliteitsvol leeft.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

10878 berichten
  • Pagina 466 van 726
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 464
  • 465
  • 466
  • 467
  • 468
  • …
  • 726
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy