Lange termijnfiscaal sparen vergeten in te vullen in belastingsaangifte 2008
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
Lange termijnfiscaal sparen vergeten in te vullen in belastingsaangifte 2008
Hey,
Ik heb de vraag gekregen van "wat als je in 2008 vergeten bent je
lange termijnfiscaal sparen in te vullen in je personenbelasting".
Is dit dan verloren?
Of bestaat er een procedure om dit te laten verbeteren? Zo ja, hoe
werkt die dan?
Met dank voor alle tips!
Ik heb de vraag gekregen van "wat als je in 2008 vergeten bent je
lange termijnfiscaal sparen in te vullen in je personenbelasting".
Is dit dan verloren?
Of bestaat er een procedure om dit te laten verbeteren? Zo ja, hoe
werkt die dan?
Met dank voor alle tips!
Re: Lange termijnfiscaal sparen vergeten in te vullen in belastingsaangifte 2008
Je zal sowieso je lokaal belastingkantoor moeten contacteren.
Enkel via hen kan je nog een ingediende aangifte wijzigen (ongeacht of je deze op papier hebt ingediend of via tax-on-web).
Binnen welke termijn dit moet weet ik niet precies, maar dat zullen zij je wel kunnen vertellen.
Enkel via hen kan je nog een ingediende aangifte wijzigen (ongeacht of je deze op papier hebt ingediend of via tax-on-web).
Binnen welke termijn dit moet weet ik niet precies, maar dat zullen zij je wel kunnen vertellen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lange termijnfiscaal sparen vergeten in te vullen in belastingsaangifte 2008
Heb je je aanslagbiljet ( met te betalen of terug te krijgen) bedrag al gekregen?
Probeer het eerst met je lokale controle te regelen ( best brief schrijven). Normaal regelen ze dat wel zelf.
Hou er wel rekening mee dat je een officieel bezwaarschrift moet indienen bij de Gewestelijk Directeur (adres op keerzijde aanslagbiljet) binnen de zes maanden na ontvangst aanslagbiljet. Dus als je controle het niet geregeld heeft binnen de zes maanden na ontvangst van het aanslagbiljet is het best van een officieeel bezwaarschrift in te dienen.
De volledige procedure staat op de keerzijde van je aanslagbiljet.
Bij je brief aan de controle of bezwaarschrift aan de Gewestelijk Directeur voeg je best het attest toe van de bank .
Probeer het eerst met je lokale controle te regelen ( best brief schrijven). Normaal regelen ze dat wel zelf.
Hou er wel rekening mee dat je een officieel bezwaarschrift moet indienen bij de Gewestelijk Directeur (adres op keerzijde aanslagbiljet) binnen de zes maanden na ontvangst aanslagbiljet. Dus als je controle het niet geregeld heeft binnen de zes maanden na ontvangst van het aanslagbiljet is het best van een officieeel bezwaarschrift in te dienen.
De volledige procedure staat op de keerzijde van je aanslagbiljet.
Bij je brief aan de controle of bezwaarschrift aan de Gewestelijk Directeur voeg je best het attest toe van de bank .
Ik heb soortgelijke problemen (vergeten iets in te vullen op mijn belastingbrief), in het verleden opgelost door een eenvoudige beleefde brief of e-mail te schrijven naar de Belastingcontroleur van mijn kantoor.
Daarin legde ik uit wat ik vergeten te vermelden was, met de nodige details zoals bedrag, het Vak waarin het moest staan enz.
Dit werd telkens zonder problemen aangepast door de Belastingsdienst, en dit zowél vóór als ná het krijgen van het aanslagbiljet.
Een bezwaarschrift indienen is in dit geval niet nodig, want dat moet je alleen doen, als je niet akkoord bent met de berekening van de belastingcontroleur.
In het geval je zélf iets vergeten bent, ligt het niet aan de controleur, en is er dus geen geschil waartegen je bezwaar moet indienen.
Daarin legde ik uit wat ik vergeten te vermelden was, met de nodige details zoals bedrag, het Vak waarin het moest staan enz.
Dit werd telkens zonder problemen aangepast door de Belastingsdienst, en dit zowél vóór als ná het krijgen van het aanslagbiljet.
Een bezwaarschrift indienen is in dit geval niet nodig, want dat moet je alleen doen, als je niet akkoord bent met de berekening van de belastingcontroleur.
In het geval je zélf iets vergeten bent, ligt het niet aan de controleur, en is er dus geen geschil waartegen je bezwaar moet indienen.
Dat klopt volledig, maar in het geval er reeds een aanslagbiljet is, en de 6 maanden dreigen voorbij te gaan waarin je een bezwaarschrift kan indienen, dan kan je je het ook niet veroorloven om geen bewaarschrift in te dienen, want niet alle controleurs zijn even makkelijk.louise schreef: Ik heb soortgelijke problemen (vergeten iets in te vullen op mijn belastingbrief), in het verleden opgelost door een eenvoudige beleefde brief of e-mail te schrijven naar de Belastingcontroleur van mijn kantoor.
( in het geval je bv. je roerende inkomsten bent vergeten aan te geven, en je stelt vast dat je er nadeel bij hebt doordat je een laag inkomen hebt, dan beschouwen ze dat niet als een materiele vergissing en wijzen ze meestal je vraag af, ook in een bezwaarschrift. )
als je via tax-on-web werkt, is dit bedrag automatisch ingevuld. dit wordt nl door de maatschappijen naar de fiscus gestuurd. Misschien zullen ze er rekening mee gehouden hebben, ookal heb je het niet ingevuld. (hoewel ik dit betwijfel)
De meeste maatschapijen sturen dit inderdaad electronisch door, maar hier en daar zijn er nog een paar kleinere spelers die de gegevens niet doorsturen.nuyttie schreef: als je via tax-on-web werkt, is dit bedrag automatisch ingevuld. dit wordt nl door de maatschappijen naar de fiscus gestuurd. Misschien zullen ze er rekening mee gehouden hebben, ookal heb je het niet ingevuld. (hoewel ik dit betwijfel)
Je kan toch steeds een correctie van ambtswege vragen? Is niet echt een probleem.