Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Ervaringen met Bolero

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
298 berichten
  • Pagina 14 van 20
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • …
  • 20
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

Re: Ervaringen met Bolero

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 29 november 2023, 17:40

Ik stel voor om Degiro verder te bespreken in dit topic: ervaringen-met-degiro-t30000-135.html#p532368

guest0306
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer guest0306
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door guest0306 » 12 juli 2024, 15:11

Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.

Lang getwijfeld tussen Bolero en vooral Saxobank. Ik was bang dat Saxobank op termijn hetzelfde pad als Degiro ging bewandelen en met problemen ging afkomen.

Bolero is voor mij echter een zeer moeilijke app om te begrijpen, er is enorm veel informatie en niet echt overzichtelijk.
Ook net weer naar de klantendienst gebeld. Ik kan pech hebben, maar echt beleefd werd ik niet geholpen.

Iemand gelijkaardige ervaringen of valt het allemaal best wel mee?

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 12 juli 2024, 16:15

guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.

Lang getwijfeld tussen Bolero en vooral Saxobank. Ik was bang dat Saxobank op termijn hetzelfde pad als Degiro ging bewandelen en met problemen ging afkomen.

Bolero is voor mij echter een zeer moeilijke app om te begrijpen, er is enorm veel informatie en niet echt overzichtelijk.
Ook net weer naar de klantendienst gebeld. Ik kan pech hebben, maar echt beleefd werd ik niet geholpen.

PLUS: Groot aanbod, correcte verwerking.
MIN: Duur vooral voor kleine orders, veel admin. rompslomp.

TrX
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer TrX
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TrX » 12 juli 2024, 16:36

guest0306 schreef: ↑12 juli 2024, 15:11 Zelf nooit problemen gehad met Degiro, maar door de problemen die we in de media vernomen hebben (op het matje geroepen door overheidsinstanties, opeens een Duitse rekening nodig, nu de problemen met de ETF's van vorige week) in januari overgestapt naar Bolero.

Saxo Bank is beduidend goedkoper dan Bolero. Daarnaast vind ik de applicatie van Saxo Bank ook beter.
Qua aanbod gelijkaardig: ruim aanbod obligaties en etfs.
Als mijn 0% coupon obligatie bij DeGiro vervalt, zet ik dat ook over naar Saxo Bank.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 12 juli 2024, 16:53

TrX schreef: ↑12 juli 2024, 16:36

Saxo Bank is beduidend goedkoper dan Bolero. Daarnaast vind ik de applicatie van Saxo Bank ook beter.
Qua aanbod gelijkaardig: ruim aanbod obligaties en etfs.
Als mijn 0% coupon obligatie bij DeGiro vervalt, zet ik dat ook over naar Saxo Bank.
Goedkoop of duur is erg afhankelijk van de ordergrootte.
De Giro is verreweg het goedkoopst met 4 euro per order onbeperkt de grootte.

voorheenCP1234
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 12 juli 2024, 17:49

Als je bij De Giro bv. enkel IWDA koopt, heb je dan nog verplichtingen behalve de buitenlandse rekening aangeven ?
Make Spaargids " Great Again ! "

Tommy052
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tommy052
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tommy052 » 12 juli 2024, 17:52

Zit ook al een paar jaar bij Bolero. Eenmaal je het doorhebt, valt het allemaal nog wel mee. Men zegt dat Bolero veel info weergeeft maar ben ik zelf er niet zo van overtuigd. technisch analysetabblad is zeer basic. Heel regelmatig eens een technisch probleem zodat je geen order kan plaatsen. En men zei me verleden jaar dat zoeken op basis van fundamentele analyse terug toegevoegd zou worden. Ook nog niks van gemerkt. Een nota kan je enkel toevoegen aan je watchlist en niet aan je huidige portefeuille. En het lijkt soms dat je veel info krijgt, maar als je dan eens kijkt naar het topic over de maandelijke holdingupdate...dat is maandenlang puur een copy-paste zonder verdere info...de update op ipad van de nieuwe app zorgt dat je scherm niet in landscape krijgt en dat zullen ze pas na de vakantie oplossen lieten ze via mail weten. Dit is trouwens puur gebaseerd op de app van android en geen meerwaarde. Je kan in deze app zelfs niet je rendement bekijken van je portefeuille zoals op de website. Maar de prijs van 7.5 euro per ordertje (of 15 euro op een niet euronext beurs) vind ik dan wel redelijk stevig. en elk keuzedividend zorgt voor een ongevraagde kost van 5 euro extra. en zo kan je nog wat zaken opnoemen.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 12 juli 2024, 18:09

voorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2024, 17:49 Als je bij De Giro bv. enkel IWDA koopt, heb je dan nog verplichtingen behalve de buitenlandse rekening aangeven ?
Alleen de Belgische T.O.B.

Gg70
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Gg70
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gg70 » 12 juli 2024, 21:59

JOKER247 schreef: ↑12 juli 2024, 18:09
voorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2024, 17:49 Als je bij De Giro bv. enkel IWDA koopt, heb je dan nog verplichtingen behalve de buitenlandse rekening aangeven ?
Enkel rekening aanmelden bij nationale bank en jaarlijks aanvinken op belastingaangifte,t.o.b. rekent degiro-flatex zelf af...

voorheenCP1234
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door voorheenCP1234 » 12 juli 2024, 22:07

Gg70 schreef: ↑12 juli 2024, 21:59
JOKER247 schreef: ↑12 juli 2024, 18:09

Enkel rekening aanmelden bij nationale bank en jaarlijks aanvinken op belastingaangifte,t.o.b. rekent degiro-flatex zelf af...
Dus voor een ETF als IWDA een aanrader ?
Make Spaargids " Great Again ! "

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 12 juli 2024, 22:12

voorheenCP1234 schreef: ↑12 juli 2024, 22:07
Gg70 schreef: ↑12 juli 2024, 21:59

Dus voor een ETF als IWDA een aanrader ?
N.m.m. wel.
Mits je niet je hele hebben en houden inzet. ;)

guest0306
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer guest0306
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door guest0306 » 15 juli 2024, 09:21

Tommy052 schreef: ↑12 juli 2024, 17:52

Zit ook al een paar jaar bij Bolero. Eenmaal je het doorhebt, valt het allemaal nog wel mee. Men zegt dat Bolero veel info weergeeft maar ben ik zelf er niet zo van overtuigd. technisch analysetabblad is zeer basic. Heel regelmatig eens een technisch probleem zodat je geen order kan plaatsen. En men zei me verleden jaar dat zoeken op basis van fundamentele analyse terug toegevoegd zou worden. Ook nog niks van gemerkt. Een nota kan je enkel toevoegen aan je watchlist en niet aan je huidige portefeuille. En het lijkt soms dat je veel info krijgt, maar als je dan eens kijkt naar het topic over de maandelijke holdingupdate...dat is maandenlang puur een copy-paste zonder verdere info...de update op ipad van de nieuwe app zorgt dat je scherm niet in landscape krijgt en dat zullen ze pas na de vakantie oplossen lieten ze via mail weten. Dit is trouwens puur gebaseerd op de app van android en geen meerwaarde. Je kan in deze app zelfs niet je rendement bekijken van je portefeuille zoals op de website. Maar de prijs van 7.5 euro per ordertje (of 15 euro op een niet euronext beurs) vind ik dan wel redelijk stevig. en elk keuzedividend zorgt voor een ongevraagde kost van 5 euro extra. en zo kan je nog wat zaken opnoemen.
Thanks!

Ook kosten voor een keuzedividend als je in je instellingen "cash" prefereert?

Nuja, ik heb dit weekend ook gemerkt dat er wat kosten zijn bij elk Belgisch dividend dat ik ontvang bij Degiro, omdat ik nog een Custody-account heb.

Dat is ook 10 procent van het dividend of 3 procent + 1 euro. Als ik dat allemaal optel over verschillende jaren, ben je beter met een broker die wat meer vraagt bij aan- en verkoop.

Tommy052
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Tommy052
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tommy052 » 15 juli 2024, 09:44

Ikzelf heb het nog niet meegemaakt dat men voor de standaardkeuze "cash" de 5 euro moest betalen. Maar heb wel al paar keer gelezen dat het soms ten onrechte werd aangerekend. Dus goed int oog houden.

Ik zeg het, het is zeker geen slechte broker. Andere zaken zoals roerende voorheffing ofzo worden allemaal netjes geregeld. Maar de Heilige Graal is het ook niet voor die prijzen.

LaCucaracha
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer LaCucaracha
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door LaCucaracha » 15 juli 2024, 10:13

Bolero is veel te duur en schandalig dat ze kosten aanrekenen voor "corporate actions" zoals een keuzedividend...

Heb op de beleggersrekening van de familale maatschap er onlangs ook een farce mee voorgehad. Van de ene op de andere dag konden we gewoon niet meer handelen omdat we geen LEI-code hadden. Bolero had ons gewoon niet geïnformeerd over deze wettelijke verplichting ::)

Ikzelf zit met mijn eigen beleggersrekening al 2 jaar bij Lynx, maar ga nu ook de privé account van mijn ouders + de beleggersrekening van onze familiale maatschap overzetten naar Saxo.

WEGBLIJVEN!

JensGP
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer JensGP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JensGP » 15 juli 2024, 10:44

LaCucaracha schreef: ↑15 juli 2024, 10:13 Bolero is veel te duur en schandalig dat ze kosten aanrekenen voor "corporate actions" zoals een keuzedividend...

Heb op de beleggersrekening van de familale maatschap er onlangs ook een farce mee voorgehad. Van de ene op de andere dag konden we gewoon niet meer handelen omdat we geen LEI-code hadden. Bolero had ons gewoon niet geïnformeerd over deze wettelijke verplichting ::)

Ikzelf zit met mijn eigen beleggersrekening al 2 jaar bij Lynx, maar ga nu ook de privé account van mijn ouders + de beleggersrekening van onze familiale maatschap overzetten naar Saxo.

WEGBLIJVEN!

Het is niet aan Bolero om u, al dan niet met een maatschap, aan de wettelijke verplichtingen te doen denken. Bolero controleert of die er is of niet en handelt zo nodig.
Advies om er één aan te vragen moet je eerder verwachten van de boekhouder (als die er is voor de maatschap).

Diezelfde redenering belachelijk gemaakt: de politie dient mij te mailen dat ik niet sneller mag rijden dan 50 in bebouwde kom. Ze hebben mij niet gemaild dus ze mogen mij niet beboeten!!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

298 berichten
  • Pagina 14 van 20
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • …
  • 20
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy