Apenpokken, WHO kondigt noodtoestand af
Apenpokken, WHO kondigt noodtoestand af
"WHO kondigt internationale medische noodtoestand af vanwege nieuwe variant apenpokken "
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240814_95295674
Aangezien er op het forum veel bewezen deskundigheid zit in rampbestrijding en pandemic... gooi ik het maar in de groep.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240814_95295674
Aangezien er op het forum veel bewezen deskundigheid zit in rampbestrijding en pandemic... gooi ik het maar in de groep.
Re: Apenpokken, WHO kondigt noodtoestand af
Diezelfde WHO zat er anders aardig naast bij Corona. Ze zouden het beter bij berichten houden en geen maatregelen afkondigen. Is ook meer lobby als wetenschap.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb altijd gevonden dat de foutmarge bij het who nog meeviel tov die op spaargids.
Maar daarover gaan we het wellicht nooit eens geraken.
Ik ben dit onderwerp maar begonnen voor in geval dit iets belangrijk wordt. Dan is het onderwerp al goedgekeurd voor de kroeg.
Maar daarover gaan we het wellicht nooit eens geraken.

Ik ben dit onderwerp maar begonnen voor in geval dit iets belangrijk wordt. Dan is het onderwerp al goedgekeurd voor de kroeg.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, met sommige voortschrijdende inzichten over Covid was ik rapper mee dan Van Ranst, die ik tot bewijs van het tegendeel beschouw als als een laboman.
Hij is bekwaam en sympathiek, daar niet van, maar het is wel iemand die in een lab door zijn microscoop naar virussen aan het kijken is, en niet iemand die werkt op een afdeling infectieziekten met echte patiënten.
Van Gucht is nog sympathieker, dat is een dierenarts die heel veel over virussen weet.
Hij is bekwaam en sympathiek, daar niet van, maar het is wel iemand die in een lab door zijn microscoop naar virussen aan het kijken is, en niet iemand die werkt op een afdeling infectieziekten met echte patiënten.
Van Gucht is nog sympathieker, dat is een dierenarts die heel veel over virussen weet.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En het valt te bezien :
Ten zijde van begin periode Covid, met de daarbij te paard gaande maatregelen.
Al dan niet overdreven, foutief of net terechte beslissingen. (het was nu éénmaal voor elk een nieuw soort situatie om mee om te gaan, ook voor politici die beleid moesten sturen en daarvoor bij experten te rade gingen)
Wat zou er nu hopelijk wel of net helemaal niet mogen beslist worden gebaseerd op het recente verleden, wel in acht houdend dat virus zeer besmettelijk is ...
m.a.w. welke lessen hebben (wereldwijde) beleidsmakers getrokken ?
Ten zijde van begin periode Covid, met de daarbij te paard gaande maatregelen.
Al dan niet overdreven, foutief of net terechte beslissingen. (het was nu éénmaal voor elk een nieuw soort situatie om mee om te gaan, ook voor politici die beleid moesten sturen en daarvoor bij experten te rade gingen)
Wat zou er nu hopelijk wel of net helemaal niet mogen beslist worden gebaseerd op het recente verleden, wel in acht houdend dat virus zeer besmettelijk is ...
m.a.w. welke lessen hebben (wereldwijde) beleidsmakers getrokken ?
Charlesvdw schreef: ↑18 augustus 2024, 05:00 Inderdaad, met sommige voortschrijdende inzichten over Covid was ik rapper mee dan Van Ranst,

I rest my case.
Over wie heb je het dan ?Charlesvdw schreef: ↑18 augustus 2024, 05:00 ....., en niet iemand die werkt op een afdeling infectieziekten met echte patiënten.
Infectieziekten... nog nooit gezien, die afdeling, in een algemeen ziekenhuis.

Dat moet al in een UZ zijn.. en daarvan zijn er niet zoveel.
Ik zal alvast mijn voetbal oppompen. Zo raak ik tenminste nog eens in de tuin van de buren.
En een nieuwe filter in de dampkap steken voor het geval ik volk wil ontvangen.
En een nieuwe filter in de dampkap steken voor het geval ik volk wil ontvangen.